Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinde Mizah Eğiliminin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 12, 25.06.2018

Abstract

Mizah, geçmişten günümüze toplumun her kesimi tarafından kullanılan
önemli bir iletişim olmuştur. Arapça kökenli bir kelime olan mizah,
dilimizde gülmece olarak karşılık bulmaktadır. Mizahın kültürden kültüre
değişen, öznel ve çok boyutlu bir kavram olması nedeniyle kesin bir
tanımlama yapmak zorlaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise mizahın
bilişsel süreçlerde, iletişim süreçlerinde ve kaygıyla başa çıkmada
kullanımının çeşitli demografik özellikler bakımından incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemi çeşitli fakültelerde eğitim gören 205 üniversite
öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yaş,
cinsiyet, bölüm ve sosyal ilişki doyumu değişkenlerinin mizahla olan
ilişkisinde anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bunlara karşın aile yapıları
ve gelir açısından anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.

References

  • Butzer, B., Kuiper, N. A. (2008). The Evolution of Aggression, in M. Schaller, J. A. Simpson, D. T. Kenrick (Ed.), Evolution and Social Psychology, New York: Psychology Press, 263-285 Freud, S. (1998). Espriler ve Bilinçdışı İle İlişkisi, İstanbul: Payel Yayınları Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17: 231-256 Lorenz, K. (2008). İşte İnsan: Saldırganlığın Doğası Üzerine, İstanbul: Cumhuriyet Kitapları McGhee, P.E. (1983). Understanding and Promoting the Development of Children’s Humor, USA: Kendall/Hunt Publishing Company Meggitt, C. (2012). Çocuk Gelişimini Anlamak, İstanbul: Optimist Yayınları Oral, G. (2004). Ergenlikte Mizah Ölçeği, Eğitim ve Bilim Dergisi (133): 20-27 Oral, T. (1998). Yaza Çize, İstanbul: İris Yayıncılık Piaget, J., Inhelder, B. (2016). Çocuk Psikoloji, İstanbul: Pinhan Yayıncılık Savaş, S. (2013). The Effects of the Humor Use at Seventh Grade on Student Achievement in Turkish Courses, Karaelmas Journal of Educational Science (1): 176-186 Zigler, E., Levine, J., Gould, L. (1966). Cognitive Processes in the Development of Children’s Appreciation of Humor, Child Development (37): 507-518
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 12, 25.06.2018

Abstract

References

  • Butzer, B., Kuiper, N. A. (2008). The Evolution of Aggression, in M. Schaller, J. A. Simpson, D. T. Kenrick (Ed.), Evolution and Social Psychology, New York: Psychology Press, 263-285 Freud, S. (1998). Espriler ve Bilinçdışı İle İlişkisi, İstanbul: Payel Yayınları Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17: 231-256 Lorenz, K. (2008). İşte İnsan: Saldırganlığın Doğası Üzerine, İstanbul: Cumhuriyet Kitapları McGhee, P.E. (1983). Understanding and Promoting the Development of Children’s Humor, USA: Kendall/Hunt Publishing Company Meggitt, C. (2012). Çocuk Gelişimini Anlamak, İstanbul: Optimist Yayınları Oral, G. (2004). Ergenlikte Mizah Ölçeği, Eğitim ve Bilim Dergisi (133): 20-27 Oral, T. (1998). Yaza Çize, İstanbul: İris Yayıncılık Piaget, J., Inhelder, B. (2016). Çocuk Psikoloji, İstanbul: Pinhan Yayıncılık Savaş, S. (2013). The Effects of the Humor Use at Seventh Grade on Student Achievement in Turkish Courses, Karaelmas Journal of Educational Science (1): 176-186 Zigler, E., Levine, J., Gould, L. (1966). Cognitive Processes in the Development of Children’s Appreciation of Humor, Child Development (37): 507-518
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Atakan Mustafa Akıl This is me

Engin Eker

Publication Date June 25, 2018
Submission Date January 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Akıl, A. M., & Eker, E. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Mizah Eğiliminin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 4(1), 1-12.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)