Research Article
BibTex RIS Cite

Ağrı/Patnos Özelinde 12. Sınıf Öğrencilerinin Ayrışma Bireyleşme Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 63 - 74, 25.06.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı 12. sınıf öğrencilerinde ayrışma bireyleşme
sürecinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışma Ağrı
ili, Patnos İlçesinde bulunan 5 değişik tür lisedeki 157’si (%60,4) kız,
103’ü(%39,6) erkek olmak üzere toplam 260 öğrenciyle yürütülmüştür.
Katılımcılara,Ergen Ayrışma Bireyleşme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu
uygulanmıştır. Ergen Ayrışma Bireyleşme Ölçeği’nden alınabilecek
minimum puan 31, maksimum puan 155’tir. Katılımcı öğrencilerin
ayrışma bireyleşme bulgularına göre ortalamaları 81,02’dir. Bu sonuç
ortalama alınabilecek minimum puanın anlamlı düzeyde üstündedir.
Ayrışma bireyleşme düzeyi bu puan arttıkça azalmaktadır. Cinsiyete göre
ise ayrışma bireyleşme düzeyleri arasında yalnızca kısıtlanma kaygısı
alt boyutunda erkeklerin aleyhine anlamlı bir fark görülmüştür (p<0,05,
p=0,03). Ayrılma kaygısı ve reddedilme beklentisi alt boyutlarının cinsiyete
göre anlamlı bir değişiklik göstermediği tespit edilmiştir (p>0,05). Diğer
demografik özelliklere göre de ayrışma bireyleşme düzeylerinin anlamlı
derecede farklılaşmadığı görülmüştür (p>0,05).

References

  • Aslan, S. ve Güven, M.(2009). Ergen Ayrışma Bireyleşme Ölçeği›nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16 (3),123-128. Aslan, S., & Güven, M. (2010). The relation between attachment and personal adjustment mediated by separation-individuation. Egitim ve Bilim, 35(157), 181. Blos, P. (1967). The second individuation process of adolescence. The psychoanalytic study of the child, 22(1), 162-186. Blos, P.(1989). The Adolescent Passage. Madison, Connecticut: International Universities Press Inc. Çoban, A. E. (2013). Investigation of Turkish Adolescents Emotional Autonomy in Terms of Some Demographic Variables. Egitim ve Bilim, 38(169). Gavazzi, S. M. (1993). The relation between family differentiation levels in families with adolescents and the severity of presenting problems. Family Relations, 463-468. Gnaulati, E., & Heine, B. J. (2001). Separation-individuation in late adolescence: An investigation of gender and ethnic differences. The journal of psychology, 135(1), 59-70. Kağıtçıbaşı, Ç. (1993). Türkiye’de Aile Kültürü. Kadın Araştırmaları Dergisi, (1). Mahler, M., & Furer, M. Pine, f., & Bergman, A.(1975). The psychological birth of the human infant. Mahler, M. S., Pine, F., Bergman, A., & Babaoğlu, A. N. (2003). İnsan yavrusunun psikolojik doğumu. Metis Yayınları. Sayar, K. (2003). Kültür ve Ruh Sağlığı: Küreselleşme Koşullarında Kültürel Psikiyatri. İstanbul: Metis. Tamar, M., Bildik, T., Kösem, F. S., & Kesikci, H. (2006). The characteristics of separation-individuation in Turkish high school students. Adolescence, 41 (161), 177. Vahip, I. (1993). Ayrılma-bireyleşme kuramı. Türk Psikiyatri Dergisi, 4, 60-66.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 63 - 74, 25.06.2018

Abstract

References

  • Aslan, S. ve Güven, M.(2009). Ergen Ayrışma Bireyleşme Ölçeği›nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16 (3),123-128. Aslan, S., & Güven, M. (2010). The relation between attachment and personal adjustment mediated by separation-individuation. Egitim ve Bilim, 35(157), 181. Blos, P. (1967). The second individuation process of adolescence. The psychoanalytic study of the child, 22(1), 162-186. Blos, P.(1989). The Adolescent Passage. Madison, Connecticut: International Universities Press Inc. Çoban, A. E. (2013). Investigation of Turkish Adolescents Emotional Autonomy in Terms of Some Demographic Variables. Egitim ve Bilim, 38(169). Gavazzi, S. M. (1993). The relation between family differentiation levels in families with adolescents and the severity of presenting problems. Family Relations, 463-468. Gnaulati, E., & Heine, B. J. (2001). Separation-individuation in late adolescence: An investigation of gender and ethnic differences. The journal of psychology, 135(1), 59-70. Kağıtçıbaşı, Ç. (1993). Türkiye’de Aile Kültürü. Kadın Araştırmaları Dergisi, (1). Mahler, M., & Furer, M. Pine, f., & Bergman, A.(1975). The psychological birth of the human infant. Mahler, M. S., Pine, F., Bergman, A., & Babaoğlu, A. N. (2003). İnsan yavrusunun psikolojik doğumu. Metis Yayınları. Sayar, K. (2003). Kültür ve Ruh Sağlığı: Küreselleşme Koşullarında Kültürel Psikiyatri. İstanbul: Metis. Tamar, M., Bildik, T., Kösem, F. S., & Kesikci, H. (2006). The characteristics of separation-individuation in Turkish high school students. Adolescence, 41 (161), 177. Vahip, I. (1993). Ayrılma-bireyleşme kuramı. Türk Psikiyatri Dergisi, 4, 60-66.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gülşah Uçar This is me

Engin Eker

Publication Date June 25, 2018
Submission Date March 5, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Uçar, G., & Eker, E. (2018). Ağrı/Patnos Özelinde 12. Sınıf Öğrencilerinin Ayrışma Bireyleşme Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 4(1), 63-74.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)