Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik fakültesi öğrencilerinin klinik eğitim sürecinde, geribildirime
yönelik görüşlerini belirlemektir.
Yöntem: Odak grup görüşme yöntemiyle veri toplanarak yapılan tanımlayıcı niteliksel tasarımda bir
çalışmadır. Toplam 32 hemşirelik öğrencisiyle dört odak görüşme yapılmıştır. Veriler tematik analiz yöntemiyle
analiz edilmiştir.
Bulgular: Üç ana tema belirlenmiştir. Bu temalar geribildirim alma sürecinde yaşanan problemler,
öğrencilerin geribildirim vermesini etkileyen durumlar ve öğrencilerin olumsuz geribildirim almayı
istememeleridir. Öğrencilerin hedeflerin açık olmaması ve farklı eğiticilerin beklentilerinin standart olmaması
nedeniyle olumsuz geribildirimi almakta zorlandıkları ortaya çıkmıştır.
Sonuç: Eğiticilerin klinik eğitimden beklentilerinin standart olması ve geribildirim becerilerini
geliştirmeye yönelik planlamalar yapılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2012 |
Submission Date | October 13, 2011 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 15 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)