Research Article
BibTex RIS Cite

Kuşaklararası Üniversite Öğrencilerinin Yaşlanma ve Yaşlılık Algılarının Değerlendirilmesi

Year 2023, Volume: 14 Issue: 1, 83 - 105, 28.06.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1209130

Abstract

Bu çalışmada üniversitede öğrenim gören genç kuşak öğrenciler ile 3. Kuşak üniversite olan Tazelenme Üniversitesi’nde eğitim gören öğrencilerin yaşlanma ve yaşlılığa yönelik algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Ege ve Akdeniz Üniversitelerinde eğitim görmekte olan öğrenciler ve aynı üniversitelerin kampüslerinde yer alan Tazelenme Üniversitesi öğrencileriyle yapılmıştır. Nicel bir araştırma olarak, genel tarama modeli kullanılarak, gönüllülük esasına dayalı, 314 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmada yaşlanmaya ve yaşlılığa yönelik algı ölçeği ile birlikte araştırmacı tarafından hazırlanan sosyo-demografik bilgi formu kullanılmıştır. Veri girişleri ve analizler süreci SPSS 18 aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların üniversite türlerine göre yaşlanmaya ve yaşlılığa yönelik algıları ve dört alt boyuta yönelik algıları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Tazelenme Üniversitesi öğrencileri genç kuşak öğrencilerine göre yaşlılık ve yaşlanmaya yönelik daha olumlu algıya sahip olduğu görülmektedir. Sosyal hizmet, toplumda kuşaklararası ilişkilerin güçlenmesinin yanında toplumdaki olumsuz yaşlılık algılarının da sonraki nesillere aktarımı önlenmesine yönelik düzenlemeler kapsamında yer alması gereken önemli bir disiplindir. Bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin desteklenmesi ile bireylerin hem aktif yaşlanması hem de yaşlanmaya yönelik algılarının olumlu yönde etkilenmesi sağlanabilir.

Supporting Institution

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu

Project Number

2018-185

Thanks

Bu çalışma Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sosyal Hizmet Anabilim Dalı Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanmış, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu Başkanlığı tarafından 2018-185 numaralı proje ile desteklenmiştir.

References

  • Adıbelli, D., Türkoğlu, N., Kılıç, D. (2013). Öğrenci hemşirelerin yaşlılığa ilişkin görüşleri ve yaşlılara karşı tutumları, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 2-8. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/753519
  • Aydın, A., Aydın Sayılan A. (2014). Aktif yaşlanma ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkiye teorik bir bakış, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 4(2), 76-81. https://ijses.org/index.php/ijses/article/view/129
  • Baybora, D (2010). Çalışma yaşamında yaş ayrımcılığı ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yaş ayrımcılığı düzenlemesi üzerine, Çalışma ve Toplum Dergisi, 1, 33-58. https://www.calismatoplum.org/Content/pdf/calisma-toplum-4667-932f4fe0.pdf
  • Berkman, B., Silverstone, B., Simmons, W.J., Volland, P.J., Howe, J.L. (2000). Social work gerontological practice, Journal of Gerontological Social Work, 34(1), 5–23. https://doi.org/10.1300/J083v34n01_02
  • Bernardini Zambrini, D.A., Moraru, M., Hanna, M., Kalache, A., Nuñez, J.F. (2008). Attitudes toward the elderly among students of health care related studies at the University of Salamanca, Spain, Journal of Continuing Education in the Health Professions, 28(2), 86-90. https://doi.org/10.1002/chp.162
Year 2023, Volume: 14 Issue: 1, 83 - 105, 28.06.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1209130

Abstract

Project Number

2018-185

References

  • Adıbelli, D., Türkoğlu, N., Kılıç, D. (2013). Öğrenci hemşirelerin yaşlılığa ilişkin görüşleri ve yaşlılara karşı tutumları, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 2-8. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/753519
  • Aydın, A., Aydın Sayılan A. (2014). Aktif yaşlanma ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkiye teorik bir bakış, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 4(2), 76-81. https://ijses.org/index.php/ijses/article/view/129
  • Baybora, D (2010). Çalışma yaşamında yaş ayrımcılığı ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yaş ayrımcılığı düzenlemesi üzerine, Çalışma ve Toplum Dergisi, 1, 33-58. https://www.calismatoplum.org/Content/pdf/calisma-toplum-4667-932f4fe0.pdf
  • Berkman, B., Silverstone, B., Simmons, W.J., Volland, P.J., Howe, J.L. (2000). Social work gerontological practice, Journal of Gerontological Social Work, 34(1), 5–23. https://doi.org/10.1300/J083v34n01_02
  • Bernardini Zambrini, D.A., Moraru, M., Hanna, M., Kalache, A., Nuñez, J.F. (2008). Attitudes toward the elderly among students of health care related studies at the University of Salamanca, Spain, Journal of Continuing Education in the Health Professions, 28(2), 86-90. https://doi.org/10.1002/chp.162
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Saniye Sevim 0000-0002-3868-1812

Şeyda Yıldırım 0000-0003-3178-1068

Project Number 2018-185
Early Pub Date June 26, 2023
Publication Date June 28, 2023
Submission Date November 28, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Sevim, S., & Yıldırım, Ş. (2023). Kuşaklararası Üniversite Öğrencilerinin Yaşlanma ve Yaşlılık Algılarının Değerlendirilmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 83-105. https://doi.org/10.51460/baebd.1209130