Amaç: Ebelik eğitiminde uygulamalı eğitimlerin çoğu hastanelerde geçtiğinden sağlık çalışanlarının karşılaştıkları şiddete ebelik öğrencileri de maruz kalabilmektedirler. Çalışmada ebelik öğrencilerinin klinik uygulamalarda karşılaştıkları şiddet ve boyun eğici davranışlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı olarak yapılan çalışmanın örneklemini ebelik bölümünde okuyan toplam 122 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Boyun Eğici Davranışlar (BED) Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesi SPSS (22.0) programında yapılmış, istatistiksel anlamlılık p<0.05 olarak alınmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %40,2’si klinikte şiddete tanık olduğunu, %23’ü klinikte şiddete uğradığını ifade etmiştir. Klinik uygulamalarda şiddete tanık olan ve klinikte şiddet gören öğrencilerin BED puan ortalamaları daha yüksek (sırasıyla 34.35±10.16; 33.40±10.33; 34.78±10.81) bulunmasına rağmen istatistiksel değerlendirmede anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0.05). Klinikte şiddete uğradığında şiddete müdahalede bulunmayanların (%32,1) BED puan ortalaması istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Klinik uygulamalarda şiddete tanık olan ve klinikte şiddete uğrayan öğrencilerin daha çok boyun eğici davranış gösterdiği belirlenmiştir. Öğrenci ebelere uygulanan şiddetin önlenmesi için eğitim kurumları ile uygulama alanları işbirliğinin geliştirilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 5 Issue: 3 |