Son yıllarda fast food sektörü çok hızlı bir şekilde büyümekte ve rekabet artmaktadır. Rekabetin artması sektördeki işletmelerin, tüketicilerin beklentilerini analiz edip bu beklentileri çok daha etkin şekilde karşılaması zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı fast food tüketicilerinin fast food restoranlardan elde ettikleri tatmini etkileyen faktörleri incelemektir. Ayrıca çalışmada bu faktörlerin restoranı tekrar ziyaret etme niyetleri üzerinde tatminin aracılık rolü de ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda 223 kişiye anket uygulanmış ve araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak analiz edilmiştir. Aracılık hipotez3
lerinin test edilmesinde ise sobel testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, restoranın fiziki imkânlarının, hizmet ve ürün kalitesinin ve fiyat performans düzeyi algısı fast food restorandan elde edilen tatmini etkilemektedir. Aracılık analizi sonuçlarına göre ise, bu dört faktörün restoranı tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde tatminin aracılık etkisi vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | June 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 29 Issue: 4 |