Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sınıf içinde gösterdikleri istenmeyen davranışları ve bu davranışların nedenlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir üniversitenin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü 2. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler öğretmen adayı görüşme formuyla toplanmış, içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının bireysel olarak dersi dinlememeyle ve sınıfın düzenini bozmayla ilişkilendirilebilecek istenmeyen davranışları sergiledikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte sınıf içinde gösterilen istenmeyen davranışların nedenlerinin öğretmen adaylarının dersin öğretim üyesinden memnun olmamalarıyla, dersi sıkıcı bulmalarıyla, çeşitli nedenlerden dolayı uykusuzluk sorunu yaşamalarıyla, kişisel özellikleriyle ve derse odaklanamamalarıyla ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bu kapsamda dersler öğretmen adaylarının ilgi ve katılımlarını artıracak şekilde tasarlanabilir ve öğretim üyelerine istenmeyen öğrenci davranışlarının üstesinden gelmeye ilişkin farkındalık kazandırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 18 |