Research Article
BibTex RIS Cite

Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı

Year 2018, Volume: 21 Issue: 1, 87 - 101, 30.03.2018

Abstract

Bu çalışmada, Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi Poliklinik Hizmetlerinde mesai başlangıcındaki gecikmelerde kısa mesaj (SMS) uygulaması ile hasta muayene bekleme süresini en aza indirilmesini sağlamak, poliklinik mesai başlangıç süre takip sürecini kolaylaştırmak, hasta-doktor, doktor-idari birimler arasındaki oluşabilecek olumsuz iletişimleri ve hasta şikâyetlerini azaltarak, hasta memnuniyetini arttırmak amaçlanmıştır. Çalışma kesitsel nitelikte olup, 1 Mart--30 Nisan 2017 tarihleri arasında Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi poliklinik mesai başlangıcında kademeli kısa mesaj (SMS) uygulaması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Belirtilen tarihlerde yapılan poliklinik muayene başlama saat ortalamaları ve SMS analizleri Microsoft Excel programında analiz edilmiştir. Poliklinikte sabah ilk hasta muayene kabulü gecikmelerinde kademeli olarak 10’ar dakika aralıklar ile uzman doktora, klinik idari sorumlu doktoruna, polikliniklerden Sorumlu Başhekim Yardımcısına SMS hatırlatma mesajı gönderilmektedir. Çalışma sonucunda, az maliyetli, basit güncel teknoloji (cep telefonu - SMS) kullanılarak 08:30 olarak bildirilen poliklinik muayene başlama saatlerinin saat 08:55’den 08:26’a düştüğü görülmüştür. Hasta memnuniyet oranında %3,5 lük bir artışın olduğu tespit edilmiştir.

References

  • 1. Engiz O. (1999) “Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Ölçüm Anketleri”. Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları Sempozyumu, ss: 411-413. Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 2. Karaca Burçoğlu Ş. (2014) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Uygulama (Aydın Devlet Hastanesi Üzerine Bir Çalışma). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Aydın. 3. Tekin M. ve Akolaş D. A. (2005) “Hizmet İşletmelerinde Bilişim Teknolojisinin Stratejik Kullanımına İlişkin Bir Hastane Uygulaması”. İstanbul Ticaret Üniversitesi V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu “Düşünceden Uygulamaya Değer Yaratma” Bildiriler Kitabı, ss.521, İstanbul. 4. Tezcan C. (2016) Sağlığa Yenilikçi Bir Bakış Açısı: Mobil Sağlık. Tüsiad, İstanbul. 5. Yıldız S. ve Yalman F. (2015) Sağlık İşletmelerinde Yalın Uygulamalar Üzerine Genel Bir Literature Taraması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 1(1): 5-20. 6. Sağlık Bakanlığı (2017) https://www.saglik.gov.tr/TR,11415/saglikta-donusum-programi.html. Erişim Tarihi: 04.05.2017.
Year 2018, Volume: 21 Issue: 1, 87 - 101, 30.03.2018

Abstract

References

  • 1. Engiz O. (1999) “Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Ölçüm Anketleri”. Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları Sempozyumu, ss: 411-413. Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 2. Karaca Burçoğlu Ş. (2014) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Uygulama (Aydın Devlet Hastanesi Üzerine Bir Çalışma). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Aydın. 3. Tekin M. ve Akolaş D. A. (2005) “Hizmet İşletmelerinde Bilişim Teknolojisinin Stratejik Kullanımına İlişkin Bir Hastane Uygulaması”. İstanbul Ticaret Üniversitesi V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu “Düşünceden Uygulamaya Değer Yaratma” Bildiriler Kitabı, ss.521, İstanbul. 4. Tezcan C. (2016) Sağlığa Yenilikçi Bir Bakış Açısı: Mobil Sağlık. Tüsiad, İstanbul. 5. Yıldız S. ve Yalman F. (2015) Sağlık İşletmelerinde Yalın Uygulamalar Üzerine Genel Bir Literature Taraması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 1(1): 5-20. 6. Sağlık Bakanlığı (2017) https://www.saglik.gov.tr/TR,11415/saglikta-donusum-programi.html. Erişim Tarihi: 04.05.2017.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Alper

Elif Özyurt

Deniz Uğurlu This is me

Dinçer Yetiş This is me

Şeyda Kudaş This is me

Esra Engin This is me

Publication Date March 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Alper, M., Özyurt, E., Uğurlu, D., Yetiş, D., et al. (2018). Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 21(1), 87-101.
AMA Alper M, Özyurt E, Uğurlu D, Yetiş D, Kudaş Ş, Engin E. Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı. HSİD. March 2018;21(1):87-101.
Chicago Alper, Murat, Elif Özyurt, Deniz Uğurlu, Dinçer Yetiş, Şeyda Kudaş, and Esra Engin. “Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21, no. 1 (March 2018): 87-101.
EndNote Alper M, Özyurt E, Uğurlu D, Yetiş D, Kudaş Ş, Engin E (March 1, 2018) Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21 1 87–101.
IEEE M. Alper, E. Özyurt, D. Uğurlu, D. Yetiş, Ş. Kudaş, and E. Engin, “Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı”, HSİD, vol. 21, no. 1, pp. 87–101, 2018.
ISNAD Alper, Murat et al. “Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 21/1 (March 2018), 87-101.
JAMA Alper M, Özyurt E, Uğurlu D, Yetiş D, Kudaş Ş, Engin E. Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı. HSİD. 2018;21:87–101.
MLA Alper, Murat et al. “Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, vol. 21, no. 1, 2018, pp. 87-101.
Vancouver Alper M, Özyurt E, Uğurlu D, Yetiş D, Kudaş Ş, Engin E. Poliklinik Mesai Başlangıç Gecikmelerinde Kademeli Kısa Mesaj (SMS) Kullanımı. HSİD. 2018;21(1):87-101.