Sosyal medya günümüzde milyonlarca kullanıcıya ulaşan güçlü bir iletişim aracıdır. Sağlık kurumlarının tercih edilmesinde ve paydaşları ile etkili iletişim kurmasında kritik işlevi söz konusudur. Sağlık kurumları pek çok sosyal medya aracını bir arada kullanmaktadır. Twitter paydaşları ile anında ikili iletişim kurmada diğer sosyal medya araçlarından ayrılmaktadır. Bu çalışma kapsamında sağlık kurumlarının paydaşları ile ne sıklıkta ve ne şekilde iletişim kurduklarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda en fazla takipçi sayısı olan üç özel hastane grubunun Haziran 2016 ile Ocak 2017 tarihleri arasında yapmış oldukları paylaşımlar incelenmiştir. Hastane gruplarının yapmış oldukları paylaşımlar Nvivo 11 programında kodlanmış daha sonra kategoriler ve temalara ayrılmıştır. Ortaya çıkarılan temalar; tıbbi bilgi, tanıtım/rehberlik ve sağlıklı yaşam biçimidir. Araştırma bulguları neticesinde hastane gruplarının paylaşımları niteliksel ve niceliksel olarak farklılık göstermektedir. Kimi hastane grupları hastaları kendi bünyelerine çekmek üzere paylaşımlarda bulunurken kimi hastane grupları Twitter’ı bilgi paylaşımda bulunmak için kullanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 22 Issue: 1 |