Research Article
BibTex RIS Cite

Attitudes of Employees in the Food Industry Organization in Libya toward Obstacles Application of Quality Management Systems

Year 2016, Volume: 13 Issue: 3, 182 - 191, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, gıda sekt.ründe kalite yönetim sistemleri uygulanmalarını engelleyen teknolojik, teknik, yönetsel ve bireysel engelleri araştırmaktır. Araştırmanın evrenini Libya Bingazi bölgesindeki gıda sektöründeki fabrikalarda çalışanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, kalite yönetim sistemleri uygulanmaları için güçlük oluşturan teknolojik, teknik, yönetsel ve bireysel engellere ilişkin çalışanların görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma için gerekli veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma sorularını yanıtlamak ve araştırma amaçlarına ulaşmak için gerekli veriyi toplamak üzere, farklı fabrikalarda çalışan ve kalite yönetimi sistemleri konusunda bilgisi ve deneyimi olan seksen kişiden anket ile veri toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizi için tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, Libya'da gıda endüstrisinde kalite yönetim sisteminin uygulamalarını engelleyen teknolojik, teknik, yönetsel ve bireysel engelleri hakkında bilgi sunmaktadır.

References

  • Aole, Rajan and Gorantiwar, Vinod (2013), “Quality Gurus: Philosophy and Teachings”, International Journal of Research in Aeronautical and Mechanical Engineering, 1(8):49
  • Al-Najjar, Sabah and Jawad, Maha (2011), “ISO 9001 “Implementation Barriers and Misconceptions: An Empirical Study" International Journal of Business Administration, 2(3), 118–131.
  • Baş, Murat; Yüksel, Mariye and Çavuşoğlu, Tuğba, (2007), “Difficulties and barriers for the implementing of HACCP and food safety systems in food businesses in Turkey”, Food Control, 18(2), 124–130.
  • Crosby, Philip (1996), Quality is Still Free: Making Quality Certain in Uncertain Times, McGraw-Hill, New York, USA, 41
  • Deming, Edward (1986), Out of the Crises, Cambridge University Pres, 38-46.
Year 2016, Volume: 13 Issue: 3, 182 - 191, 15.07.2016

Abstract

References

  • Aole, Rajan and Gorantiwar, Vinod (2013), “Quality Gurus: Philosophy and Teachings”, International Journal of Research in Aeronautical and Mechanical Engineering, 1(8):49
  • Al-Najjar, Sabah and Jawad, Maha (2011), “ISO 9001 “Implementation Barriers and Misconceptions: An Empirical Study" International Journal of Business Administration, 2(3), 118–131.
  • Baş, Murat; Yüksel, Mariye and Çavuşoğlu, Tuğba, (2007), “Difficulties and barriers for the implementing of HACCP and food safety systems in food businesses in Turkey”, Food Control, 18(2), 124–130.
  • Crosby, Philip (1996), Quality is Still Free: Making Quality Certain in Uncertain Times, McGraw-Hill, New York, USA, 41
  • Deming, Edward (1986), Out of the Crises, Cambridge University Pres, 38-46.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Farag, A.f. Buhliga This is me

Muhsin Halis

Publication Date July 15, 2016
Submission Date June 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Buhliga, F. A., & Halis, M. (2016). Attitudes of Employees in the Food Industry Organization in Libya toward Obstacles Application of Quality Management Systems. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 182-191.