Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 6 Issue: 21, 553 - 572, 01.08.2019
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.468188

Abstract

References

  • Agcadağ, İpek. “Popüler Kültür Bağlamında Kozmetik Ürünleri Tüketimi ve Yeni Bir Satış Kanalı Olarak Ağ Pazarlama (Network Marketing) Sistemi”. Sosyoloji Dergisi, 36. (2017): 157-169.
  • Akmeşe, Muhammet. “Network Marketing (Ağ Pazarlama) Sisteminden Kazanç Elde Edenlerin Vergilendirilmesi”. Vergi Raporu Dergisi, (2015): 87-93.
  • Berkowġtz, Eric, William Rudelius, Roger Kerin ve Steven Hartley. Marketing, The Mc Grow Hill, 2007.
  • Boğa, Özlem, Başcı, Ahmet. “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi”. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, Cilt 12, Sayı 45, Ocak 2016: 463-489.
  • Clothier, Peter. Multi Level Marketing, A Practical Guide to Successful Network Selling. London: Kogon Page, 1997.
  • Constantin, Cristinel. “Multi-Level Marketing - A Tool Of Relationship Marketing”. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 2 (51), 2009: 31-36.
  • Çakmak, Ali Çağlar. Doğrudan Satış ve Şebeke Yoluyla Pazarlama Sistemi. İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1. Baskı, 2011.
  • Emirza, Emin. İştahlı, Selma, B. İştahlı, Yusuf, H. “Sosyal Medyanın Çok Katlı Pazarlamada Kullanımı Ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri". Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(18), 2012: 20-32.
  • Gürağaç, Nihal. “Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinden Çok Katlı Pazarlama”. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, 2006.
  • Hassülün, Pınar. Erol, Damra. “Şebeke Yolu Pazarlamada Peter Clothier’in Başarı Prensipleri”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 2017: 154-167.
  • Işık, Pervin. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Ve Uygulamaları: Türkiye Avon Firması Örneği”. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, 2001.
  • Kara, Mehmet. Çiçek, Behiye. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi ve Uygulaması: Yozgat İli Tupperware Firması Örneği”. The Journal of International Scientific Researches, Vol. 1(1), 2016: 50-62.
  • Karaman, Davut. “Network Marketing ve Liderin Önemi”. Ekovitrin Dergisi, Sayı: 156, Aralık 2012.
  • Karaman, Davut. “Küçülen Dünya, Büyüyen Pazarlama: Network Marketing”. Ekovitrin Dergisi, Sayı: 155, Kasım 2012: 48-50.
  • Muncy, James A. “Ethical Issues In Multilevel Marketing: Is It A Legitimate, Business Or Just Another Pyramid Scheme?”. Marketing Education Review, 3(14), 2004: 47-53.
  • Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları, 13. Baskı, 2014.
  • Özerkmen, Necmettin, Erdinç Tekbaş. “Çok Katmanlı Pazarlama Sisteminde Birincil Toplumsal İlişkilerin Ticarileşmesi ve Sonuçları: Herbalife Örneği”. Akademik Araştırmalar Dergisi, 9(34), 2007: 94-112.
  • Şahan, Gülçin. “Social Network Marketing: Social Networks’ Effects On Consumer Buying Behavior”. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, 2010.
  • Uluçam, Şemseddin. “Çok Katlı Pazarlama Sistemlerinde Distribütörlerin Başarısı Ve İş Tatmininde Etken Olan Faktörlerin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yüksek Lisans Tezi, KTO Karatay Üniversitesi, 2015.
  • İnternet Kaynakları
  • One More. “Biz Kimiz?” Erişim 19 Eylül 2018. https://www.onemoreinternational.com/about.php

Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama

Year 2019, Volume: 6 Issue: 21, 553 - 572, 01.08.2019
https://doi.org/10.29224/insanveinsan.468188

Abstract

Çok katlı pazarlama sistemi gelişmiş ülkelerde yaygın olarak uygulanmaktır. Türkiye’de ise öncü olarak 1990’lı yıllarda uygulanmaya başlamış ve hızlı bir gelişme göstererek günümüzde birçok yerli firma tarafından da uygulanan bir sistem haline gelmiştir. Çalışmanın amacı, çok katlı pazarlama sistemlerinin girişimcilerine sunduğu imkânları ve bunların girişimciler tarafından algılanma derecesini ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, pazarlama ağının girişimcilerine sunduğu ortalama kazancı, istihdama etkisini, kariyer olanaklarını ve bireyleri çok katlı pazarlamaya yönlendiren sebeplerin tespiti çalışmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Örneklem grubundan toplanan verilerle yapılan faktör analizi sonuçlarına göre katılımcıların verdikleri cevaplar Bireysellik ve Kişisel Katkı, Firma Katkısı, Firma Teşviki, Ürünler ve Sunulan İmkanlar ve Gelir olmak üzere beş boyut altında toplanmıştır. Geneli itibariyle bir ağ pazarlama sistemi olan One more istihdam ve ek gelir anlamında ekonomik faydalar sağlamaktadır. Sistemin sunduğu olanaklar, katılımcılar tarafından cezbedici bulunmaktadır.

References

  • Agcadağ, İpek. “Popüler Kültür Bağlamında Kozmetik Ürünleri Tüketimi ve Yeni Bir Satış Kanalı Olarak Ağ Pazarlama (Network Marketing) Sistemi”. Sosyoloji Dergisi, 36. (2017): 157-169.
  • Akmeşe, Muhammet. “Network Marketing (Ağ Pazarlama) Sisteminden Kazanç Elde Edenlerin Vergilendirilmesi”. Vergi Raporu Dergisi, (2015): 87-93.
  • Berkowġtz, Eric, William Rudelius, Roger Kerin ve Steven Hartley. Marketing, The Mc Grow Hill, 2007.
  • Boğa, Özlem, Başcı, Ahmet. “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Gösterişçi Tüketim Üzerine Etkisi”. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, Cilt 12, Sayı 45, Ocak 2016: 463-489.
  • Clothier, Peter. Multi Level Marketing, A Practical Guide to Successful Network Selling. London: Kogon Page, 1997.
  • Constantin, Cristinel. “Multi-Level Marketing - A Tool Of Relationship Marketing”. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 2 (51), 2009: 31-36.
  • Çakmak, Ali Çağlar. Doğrudan Satış ve Şebeke Yoluyla Pazarlama Sistemi. İstanbul: Türkmen Kitapevi, 1. Baskı, 2011.
  • Emirza, Emin. İştahlı, Selma, B. İştahlı, Yusuf, H. “Sosyal Medyanın Çok Katlı Pazarlamada Kullanımı Ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri". Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(18), 2012: 20-32.
  • Gürağaç, Nihal. “Doğrudan Pazarlama Yönelimlerinden Çok Katlı Pazarlama”. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, 2006.
  • Hassülün, Pınar. Erol, Damra. “Şebeke Yolu Pazarlamada Peter Clothier’in Başarı Prensipleri”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(3), 2017: 154-167.
  • Işık, Pervin. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Ve Uygulamaları: Türkiye Avon Firması Örneği”. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, 2001.
  • Kara, Mehmet. Çiçek, Behiye. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi ve Uygulaması: Yozgat İli Tupperware Firması Örneği”. The Journal of International Scientific Researches, Vol. 1(1), 2016: 50-62.
  • Karaman, Davut. “Network Marketing ve Liderin Önemi”. Ekovitrin Dergisi, Sayı: 156, Aralık 2012.
  • Karaman, Davut. “Küçülen Dünya, Büyüyen Pazarlama: Network Marketing”. Ekovitrin Dergisi, Sayı: 155, Kasım 2012: 48-50.
  • Muncy, James A. “Ethical Issues In Multilevel Marketing: Is It A Legitimate, Business Or Just Another Pyramid Scheme?”. Marketing Education Review, 3(14), 2004: 47-53.
  • Odabaşı, Yavuz. Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları, 13. Baskı, 2014.
  • Özerkmen, Necmettin, Erdinç Tekbaş. “Çok Katmanlı Pazarlama Sisteminde Birincil Toplumsal İlişkilerin Ticarileşmesi ve Sonuçları: Herbalife Örneği”. Akademik Araştırmalar Dergisi, 9(34), 2007: 94-112.
  • Şahan, Gülçin. “Social Network Marketing: Social Networks’ Effects On Consumer Buying Behavior”. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, 2010.
  • Uluçam, Şemseddin. “Çok Katlı Pazarlama Sistemlerinde Distribütörlerin Başarısı Ve İş Tatmininde Etken Olan Faktörlerin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yüksek Lisans Tezi, KTO Karatay Üniversitesi, 2015.
  • İnternet Kaynakları
  • One More. “Biz Kimiz?” Erişim 19 Eylül 2018. https://www.onemoreinternational.com/about.php
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Davut Karaman 0000-0001-9097-3460

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 21

Cite

APA Karaman, D. (2019). Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama. İnsan Ve İnsan, 6(21), 553-572. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.468188
AMA Karaman D. Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama. Journal of İnsan ve İnsan. August 2019;6(21):553-572. doi:10.29224/insanveinsan.468188
Chicago Karaman, Davut. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama”. İnsan Ve İnsan 6, no. 21 (August 2019): 553-72. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.468188.
EndNote Karaman D (August 1, 2019) Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama. İnsan ve İnsan 6 21 553–572.
IEEE D. Karaman, “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama”, Journal of İnsan ve İnsan, vol. 6, no. 21, pp. 553–572, 2019, doi: 10.29224/insanveinsan.468188.
ISNAD Karaman, Davut. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama”. İnsan ve İnsan 6/21 (August 2019), 553-572. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.468188.
JAMA Karaman D. Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama. Journal of İnsan ve İnsan. 2019;6:553–572.
MLA Karaman, Davut. “Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama”. İnsan Ve İnsan, vol. 6, no. 21, 2019, pp. 553-72, doi:10.29224/insanveinsan.468188.
Vancouver Karaman D. Çok Katlı Pazarlama Sistemi Üzerine Antalya İlinde Bir Uygulama. Journal of İnsan ve İnsan. 2019;6(21):553-72.

İnsan ve İnsan Dergisi EBSCO, Index Copernicus, ULAKBİM TR Dizin, ERIH PLUS, BASE, DOAJ, OpenAIRE, OAJI, Google Scholar ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer almaktadır.