Amaç:Öğrenci hemşireler için belirli stres yönetimi müdahalelerinin, iyi olma hissini artırabilecek farkındalık ve bilişsel değerlendirmelerin ön planda tutulması önemlidir. Amacımız Türkiye’de hemşirelik öğrencilerinin stres indeksini, genel iyilik halini etkileyen parametrelerin değerlendirilmesidir
Hastalar ve Yöntem:Çalışmamız Trakya Üniversitesi hemşirelik lisans programından 695 öğrenciyle Aralık 2018- Ağustos 2019 arasında, 2 aşamalı olarak yapıldı. İlk aşamada öğrenciler ‘’Hemşirelik öğrencileri stres ölçeği’’ (SNSI) ve ‘’Genel Sağlık Anketi 12’’ (GHQ 12) ile değerlendirildi ve 695 öğrenci ile tamamlandı. Bulgular:Katılımcıların %65’i kız, %34’ü erkekti. Öğrencilerin SNSI skoru 110; GHQ skorları 3.61’di. Kız öğrencilerin SNSI değeri 108.24; GHQ ise 3.60 bulundu. Erkeklerin SNSI değeri 114.05; GHQ ise 3.62 bulundu. Kız ve erkekler arasında SNSI değerleri için anlamlı fark saptanırken; GHQ skorları açısından fark bulunmadı. Mesleği kendi istekleriyle seçenler ile ailelerinin istekleriyle seçenenler karşılaştırıldı. Kendi isteğiyle seçen 516 öğrencinin; hem SNSI, hem GHQ puanları daha iyiydi. Sonuç:Çalışmamız Türkiye’de hemşirelik öğrencilerinde stres değerlendirmesi, genel sağlık değerlendirmesi için yapılan en fazla katılımlı çalışmalar arasındadır. Hemşirelik lisans öğrencisi olmanın, stresli bir süreç olduğunu desteklemektedir. Sağlık hizmetinin yapıtaşı olan hemşireliğe adım atacak gençlerin stres ile etkileşimine farkındalığın arttırılması gerekliliğini göstermektedir.
Purpose:For student nurses, it’s important to prioritize specific stress management interventions and to increase awareness of well-being and cognitive assessments. Our goal was to investigate the stress index of nursing students, and to evaluate parameters that affect the general well-being
Patients and Methods:Our study was conducted in 3 stages between December 2018- August 2019 with 695 students from the nursing undergraduate program of Trakya University. In the first phase, the students were evaluated using the Student Nurse Stress Index (SNSI) and the second phase, General Health Questionnaire-12 (GHQ-12). Results:The students\' mean SNSI and GHQ-12 scores were 110 and 3.61, respectively. The female students’ mean SNSI and GHQ-12 scores were 108.24; 3.60, respectively. The males’ mean SNSI and GHQ-12 scores were 114.0; 3.62, respectively. Although there was a difference between the males and females in terms of mean SNSI values, there was no difference in GHQ-12 scores. Among the 516 students who chose nursing of their own will, both SNSI and GHQ-12 scores were better than who chose nursing according to their families’ wishes.
Conclusion:Our stress evaluation study in nursing students in Turkey is one of the most participatory work performed for general health assessment. It showed that being an undergraduate student is a stressful process. It’s necessary to increase awareness about the interaction of young people who enter nursing, which is a cornerstone of health service
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2020 |
Submission Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 12 Issue: 1 |