Amaç: Araştırma üniversite öğrencilerinde premenstrual sendrom ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışma Planı: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. Araştırmanın evrenini bir kamu üniversitesinin fakülte ve yüksek okullarında örgün öğretimde öğrenim gören 2426 kız öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 736 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Katılımcı Tanıtım Formu, Premenstrual Sendrom Ölçeği ve Cervantes Kişilik Ölçeği kullanılmıştır. Veriler 19 Eylül- 4 Kasım 2016 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Cronbach Alfa güvenirlik analiz testi, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplarda t testi, pearson kolerasyon analizi ve Ki kare testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %62’sinde premenstrual sendrom saptanmıştır. Araştırmada öğrencilerin duygusal denge/nörotizm ve tutarlı/tutarsız olma kişilik özellikleri ile premenstrual sendrom arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0.05). Ancak öğrencilerin dışa/içe dönük olma kişilik özelliği ile premenstrual sendrom arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır (p>0.05). Öğrencilerin Cervantes Kişilik Ölçeği dışa dönük olma alt boyutu puan ortalaması arttıkça Premenstrual Sendrom Ölçeği’nin iştah değişimi alt boyutu puan ortalamasının azaldığı, Cervantes Kişilik Ölçeği nörotizm alt boyutu puan ortalaması arttığında ise paralel olarak Premenstrual Sendrom Ölçeği tüm alt boyut puan ortalamalarının arttığı saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin yarısından fazlasında premenstrual sendrom olduğu, nörotik ve tutarsız kişilerde daha fazla premenstrual sendrom görüldüğü bulunmuştur. Premenstrual sendrom tedavive bakım yaklaşımında kişilik özelliğine dikkat edilmesi gerektiği önerilmektedir.
Üniversite Öğrencileri Premenstrual Sendrom Kişilik Özelliği Premenstrual Sendrom Ölçeği Cervantes Kişilik Ölçeği
Objective: The study was conducted to determine the relationship between premenstrual syndrome and personality traits in university students.
Study Desing: Research is descriptive and cross-sectional study. The study's universe consists of 2426 female students. The sample of the study is composed of 736 students. Participant presentation form, Premenstrual Syndrome Scale and Cervantes Personality Scale were used to collect the data. Cronbach Alpha reliability analysis test, arithmetic mean, standard deviation and t test in independent groups were used in the evaluation of the data.
Finding: Premenstrual syndrome was detected in 62% of the students in the study. There was a significant relationship between premenstrual syndrome and emotional balance / neuroticism and consistency / incoherence personality traits of the students in the study (p <0.05). However, there was no significant relationship between personality traits and premenstrual syndrome (p> 0.05).
Conclusion: More than half of the students had premenstrual syndrome, and more premenstrual syndrome was found in neurotic and incoherent persons. It is suggested that the personality trait should be considered in the treatmentand care of premenstrual syndrome.
University Students Premenstrual Syndrome Personality Trait Premenstrual Syndrome Scale Cervantes Personality Scale
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2021 |
Submission Date | November 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 12 Issue: 2 |