Image Presentation
BibTex RIS Cite

AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 14, 50 - 67, 24.07.2022

Abstract

Günümüzde her şey çok hızlı bir biçimde değişmekte ve gelişmektedir. Gelişen iletişim teknolojileri sayesinde bireyler gün içinde çok fazla mesaja maruz kalmaktadır. Bu yüzden bireyler ürün ya da hizmeti tercih etme aşamasında zorluk yaşamaktadır. İşletmelerde gelişen sistemler ile birlikte kendini bir diğerinden ayırabilmek ve hedef kitle ile duygusal bağ kurabilmek için sosyal sorumluluk projelerini tercih etmektedirler. Makalemiz Opet’in yapmış olduğu sosyal sorumluluk projeleridir. Opet firması da bazı sosyal sorumluluk projeleri tasarlayıp hayata geçirmiştir. Araştırmamızda OPET şirketinin sosyal sorumluluk projeleri incelenmiştir ve sosyal sorumluluk projelerinin şirketin tercih edilme ve marka bilinirliğine etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma sonucu olarak ise sosyal sorumluluk projelerinin Opet firmasının tercih edilmesine ve marka bilinirliğine etkisinin olduğunu sonucuna varılmıştır.

References

  • Referans 1 AKTAN, C. Can ve Deniz Börü (2007) “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, Edt: Coşkun Can Aktan, İGİAD yayınları, s.11-36, İstanbul Erişim
  • Referans 2 ASLAN Emre Ş. AYDIN, Ceren (2018): Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Tercihine Etkisi Üzerine Bir Araştırma pdf s. 154
  • Referans 3 LEMBET, Zeynep (2013)Markalar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk pdf, S.2-3.
  • Referans 4 MARANGOZ, Mehmet: Girişimcilik, Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2008
  • Referans 5 ÖZGENER, Şevki, (2004) İş Ahlakının Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Referans 5 .Peltekoğlu, Filiz Balta (1993), “Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk”, Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, (2), Nisan, 180-197.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 14, 50 - 67, 24.07.2022

Abstract

References

  • Referans 1 AKTAN, C. Can ve Deniz Börü (2007) “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, Edt: Coşkun Can Aktan, İGİAD yayınları, s.11-36, İstanbul Erişim
  • Referans 2 ASLAN Emre Ş. AYDIN, Ceren (2018): Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Tercihine Etkisi Üzerine Bir Araştırma pdf s. 154
  • Referans 3 LEMBET, Zeynep (2013)Markalar ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk pdf, S.2-3.
  • Referans 4 MARANGOZ, Mehmet: Girişimcilik, Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2008
  • Referans 5 ÖZGENER, Şevki, (2004) İş Ahlakının Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Referans 5 .Peltekoğlu, Filiz Balta (1993), “Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk”, Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, (2), Nisan, 180-197.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Murat Sezgin 0000-0003-2200-3301

Özlem Yağız 0000-0001-5421-7887

Publication Date July 24, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 14

Cite

APA Sezgin, M., & Yağız, Ö. (2022). AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 6(14), 50-67.
AMA Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. July 2022;6(14):50-67.
Chicago Sezgin, Murat, and Özlem Yağız. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6, no. 14 (July 2022): 50-67.
EndNote Sezgin M, Yağız Ö (July 1, 2022) AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6 14 50–67.
IEEE M. Sezgin and Ö. Yağız, “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”, joecopol, vol. 6, no. 14, pp. 50–67, 2022.
ISNAD Sezgin, Murat - Yağız, Özlem. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 6/14 (July 2022), 50-67.
JAMA Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. 2022;6:50–67.
MLA Sezgin, Murat and Özlem Yağız. “AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 14, 2022, pp. 50-67.
Vancouver Sezgin M, Yağız Ö. AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE SOSYAL SORUMLULUĞUN MARKA BİLİNİRLİĞİNE VE TERCİH EDİLMESİNE ETKİSİ. joecopol. 2022;6(14):50-67.