BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ

Year 2005, Volume: 7 Issue: 14, 167 - 177, 01.10.2005

References

  • BRITTON, B.K. and TESSER, A. Effects of Time Management Practices on College Grades. Journal of Educational Psychology, 83, 1991:405-410.
  • CAMPBELL, R.L. and SVENSON, L.W. Perceived Level of Stress Among University Undergraduate Students in Edmonton, Canada. Perceptual and Motor Skills, 75, 1992:552-554.
  • DEĞİRMENCİ, Y. Zaman ve Değerlendirilmesi. Kuşak Ofset, İkinci Baskı, İstanbul, 1994. R. 1999: 26-31. R. Uygulama. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1997.
  • ERDEM, R. ve KAYA, S. Zaman Yönetimi. Çağdaş Yerel Yönetimler, 7 (2), 1998: 99-120.
  • KOCABAŞ, İ. ve ERDEM, R. Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 2003: 191-202.
  • MACAN, T.H. Time Management: Test of a Process Model. Journal of Applied Psychology, 79 (3), 1994: 381-391.
  • MACAN, T.H et al. College Students Time Management: Correlation with Academic Performance and Stress. Journal of Educational Psychology, 82(4), 1990: 760-768.
  • MISRA, R. and McKEAN, M. “College Students’ Academic Stress and Its Relation to Their Anxiety, Time Management, and Leisure Satisfaction”, American Journal of Health Studies, 16, 2000: 41-45.
  • ORPEN, C. The Effect of Time Management Training on Employee Attitudes and Behavior: A Filed Experiment. The Journal Psychology, 128(4), 1993: 393-396.
  • WOLFOLK, A.E. and WOOLFOLK, R.L. Time Management: An Experimental Investigation. The Journal of School Psychology, 1986: 267-274.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ

Year 2005, Volume: 7 Issue: 14, 167 - 177, 01.10.2005

References

  • BRITTON, B.K. and TESSER, A. Effects of Time Management Practices on College Grades. Journal of Educational Psychology, 83, 1991:405-410.
  • CAMPBELL, R.L. and SVENSON, L.W. Perceived Level of Stress Among University Undergraduate Students in Edmonton, Canada. Perceptual and Motor Skills, 75, 1992:552-554.
  • DEĞİRMENCİ, Y. Zaman ve Değerlendirilmesi. Kuşak Ofset, İkinci Baskı, İstanbul, 1994. R. 1999: 26-31. R. Uygulama. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1997.
  • ERDEM, R. ve KAYA, S. Zaman Yönetimi. Çağdaş Yerel Yönetimler, 7 (2), 1998: 99-120.
  • KOCABAŞ, İ. ve ERDEM, R. Yönetici Adayı Öğretmenlerin Kişisel Zaman Yönetimi Davranışları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 2003: 191-202.
  • MACAN, T.H. Time Management: Test of a Process Model. Journal of Applied Psychology, 79 (3), 1994: 381-391.
  • MACAN, T.H et al. College Students Time Management: Correlation with Academic Performance and Stress. Journal of Educational Psychology, 82(4), 1990: 760-768.
  • MISRA, R. and McKEAN, M. “College Students’ Academic Stress and Its Relation to Their Anxiety, Time Management, and Leisure Satisfaction”, American Journal of Health Studies, 16, 2000: 41-45.
  • ORPEN, C. The Effect of Time Management Training on Employee Attitudes and Behavior: A Filed Experiment. The Journal Psychology, 128(4), 1993: 393-396.
  • WOLFOLK, A.E. and WOOLFOLK, R.L. Time Management: An Experimental Investigation. The Journal of School Psychology, 1986: 267-274.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ramazan Erdem

Edibe Pirinçci This is me

Elif Dikmetaş This is me

Publication Date October 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Erdem, R., Pirinçci, E., & Dikmetaş, E. (2005). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 167-177.
AMA Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. October 2005;7(14):167-177.
Chicago Erdem, Ramazan, Edibe Pirinçci, and Elif Dikmetaş. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 14 (October 2005): 167-77.
EndNote Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E (October 1, 2005) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 14 167–177.
IEEE R. Erdem, E. Pirinçci, and E. Dikmetaş, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, pp. 167–177, 2005.
ISNAD Erdem, Ramazan et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/14 (October 2005), 167-177.
JAMA Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7:167–177.
MLA Erdem, Ramazan et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 14, 2005, pp. 167-7.
Vancouver Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7(14):167-7.