Bu araştırmanın amacı Bireysel Gelişim İnisiyatifi Ölçeği’nin (BGİÖ; Robitschek, 1998) Türkçeformunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma 336 lise son sınıf öğrencisi üzerindeyürütülmüştür. Dilsel eşdeğerlik çalışmasında, BGİÖ’nün Türkçe ve orijinal formlarında bulunan maddelerarasındaki korelasyon katsayıları .72 ile .82 arasında bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizinde 9maddenin toplam varyansın %37’sini açıkladığı ve maddelerin tek boyutta toplandığı görülmüştür. Ölçeğinfaktör yükleri .48 ile .70, madde toplam korelasyonu katsayıları ise .37 ile .57 arasında sıralanmaktadır.Doğrulayıcı faktör analizinde tek boyutlu modelin iyi uyum verdiği görülmüştür (RMSEA=.055, NFI=.96,CFI=.98, IFI=.98, GFI=.97, AGFI=.94). Uyum geçerliği çalışmasında bireysel gelişim inisiyatifinin özsevecenlik,paylaşımların bilincinde olma ve bilinçlilik ile pozitif ilişkili olduğu saptanmıştır. BGİÖ’nün içtutarlılık güvenirlik katsayısı .90, test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise .94 olarak bulunmuştur. Busonuçlar BGİÖ’nün Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 17, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.