Review
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Sürecinde Hasta Öğretiminin Önemi

Year 2018, Volume: 27 Issue: 5, 358 - 364, 24.10.2018

Abstract

Eğitim istendik davranış
değişikliklerini gerçekleştirecek bilimsel yapıdaki planlı etkinlikler
bütünüdür. Bu nedenle hasta eğitimi hastanın istendik davranışları kazanarak
sağlığına en kısa sürede ulaşmasını amaçlamakta, öğretme-öğrenme süreci
doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Bilimsel yaklaşımı, eleştirel düşünme
yoluyla sorun çözümlemeyi hedefleyen bu sürecin aşamaları, hemşirelik süreciyle
bütünleşmiştir. Birbiri ile etkileşen; tanılama-planlama-uygulama-değerlendirme
aşamalarından oluşur. Bu nedenle hemşirelik sürecine atılan ilk adımla hasta
eğitimi sürecine de girilmiş olunur. Hasta eğitim süreci, hasta eğitimine
bilimsel ve planlı bir yaklaşım getirmiştir. Bu derleme hemşirelik ve hasta
öğretiminin birbirleriyle bağlantılı olduğuna ve insanın olduğu her alanda
kullanılabileceğine dikkat çekmek amacıyla ele alınmıştır.

References

  • 1. Aktürk Z, Özer C, Şahin EM. Dağdeviren, N. Birinci Basamakta Hasta Eğitimi. Sted 2002; 11(1): 11-14
  • 2. Özden M . Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • 3. Rankin SH, Stallings KD. Patient Education, Lippincott, 2001, New York, 2001
  • 4. Özkan S. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. İçinde: I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongre Kitabı, 2001; 275–302
  • 5. Tan M, Özdelikara A, Polat H. Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, F.N. Hem. Derg, 2013; 21 (1): 1-8
  • 6. Başaran İE . Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2005.
  • 7. Selçuk Z . Gelişim ve Öğrenme-Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2005
  • 8. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, 2003.
  • 9. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 2013.
  • 10. Lacroix A, Assal JP. Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: Birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak), Palme Yayıncılık, Ankara, 2003
  • 11. Öztürk M. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Lisans Yayıncılık.2005
  • 12. Özvarış Ş. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No: 01/08, Ankara, 2001
  • 13. Kuzgun Y, Deryakulu D. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel Yayınevi, Ankara, 2. Baskı.2006
  • 14. Ocak G . Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegema Yayıncılık.2007
  • 15. Birol L. Hemşirelik Süreci. 4. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık, İzmir, 2004
  • 16. Bayat M. Öğretim Süreci ve Hemşirelik, Sağlık Bilimleri Dergisi (Journal of Health Sciences), 2005; 14 (Ek Sayı: Hemşirelik Özel Sayısı), 66-72.
  • 17. Ünal S, Ada S. Eğitim Bilimine Giriş, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • 18. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking in Nursing Process and Education ,International Journal of Humanities and Social Science, 2011a; 1(13): 257-262.
  • 19. Özkahraman Ş, Yıldırım B. An Overview of Critical Thinking in Nursing and Education ,American International Journal of Contemporary Research, 2011; 1(2): 190-196.
  • 20. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking Theory and Nursing Education. International Journal of Humanities and Social Science, 2011b; 1(17): 176-185.
  • 21. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking in Nursing and Learning Styles. International Journal of Humanities and Social Science, 2011c; 1(18): 127-133.
  • 22. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci, İ. Ü.F.N. Hem. Derg, 2007;15(59) :100-106
  • 23. Bilen M . Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayınları. 2006
  • 24. Tekbaş F. Sağlık Eğitiminde Materyallerin Etkin Kullanımı, GATA Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yayını. 2005
  • 25. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2007
  • 26. Young LE, Paterson BL. Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, 2007
  • 27. Tabak RS. Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000
  • 28. Demirel Ö. Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegem Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 2013
Year 2018, Volume: 27 Issue: 5, 358 - 364, 24.10.2018

Abstract

References

  • 1. Aktürk Z, Özer C, Şahin EM. Dağdeviren, N. Birinci Basamakta Hasta Eğitimi. Sted 2002; 11(1): 11-14
  • 2. Özden M . Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • 3. Rankin SH, Stallings KD. Patient Education, Lippincott, 2001, New York, 2001
  • 4. Özkan S. Hasta Eğitiminde Hemşirenin Rolü. İçinde: I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongre Kitabı, 2001; 275–302
  • 5. Tan M, Özdelikara A, Polat H. Hasta Öğrenim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, F.N. Hem. Derg, 2013; 21 (1): 1-8
  • 6. Başaran İE . Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2005.
  • 7. Selçuk Z . Gelişim ve Öğrenme-Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2005
  • 8. Taşocak, G. Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, 2003.
  • 9. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 2013.
  • 10. Lacroix A, Assal JP. Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: Birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak), Palme Yayıncılık, Ankara, 2003
  • 11. Öztürk M. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Lisans Yayıncılık.2005
  • 12. Özvarış Ş. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No: 01/08, Ankara, 2001
  • 13. Kuzgun Y, Deryakulu D. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel Yayınevi, Ankara, 2. Baskı.2006
  • 14. Ocak G . Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegema Yayıncılık.2007
  • 15. Birol L. Hemşirelik Süreci. 4. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık, İzmir, 2004
  • 16. Bayat M. Öğretim Süreci ve Hemşirelik, Sağlık Bilimleri Dergisi (Journal of Health Sciences), 2005; 14 (Ek Sayı: Hemşirelik Özel Sayısı), 66-72.
  • 17. Ünal S, Ada S. Eğitim Bilimine Giriş, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • 18. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking in Nursing Process and Education ,International Journal of Humanities and Social Science, 2011a; 1(13): 257-262.
  • 19. Özkahraman Ş, Yıldırım B. An Overview of Critical Thinking in Nursing and Education ,American International Journal of Contemporary Research, 2011; 1(2): 190-196.
  • 20. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking Theory and Nursing Education. International Journal of Humanities and Social Science, 2011b; 1(17): 176-185.
  • 21. Yıldırım B, Özkahraman Ş. Critical Thinking in Nursing and Learning Styles. International Journal of Humanities and Social Science, 2011c; 1(18): 127-133.
  • 22. Şenyuva E, Taşocak G. Hemşirelerin Hasta Eğitimi Etkinlikleri ve Hasta Eğitim Süreci, İ. Ü.F.N. Hem. Derg, 2007;15(59) :100-106
  • 23. Bilen M . Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayınları. 2006
  • 24. Tekbaş F. Sağlık Eğitiminde Materyallerin Etkin Kullanımı, GATA Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yayını. 2005
  • 25. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2007
  • 26. Young LE, Paterson BL. Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, 2007
  • 27. Tabak RS. Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000
  • 28. Demirel Ö. Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegem Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara, 2013
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Review
Authors

Nuriye Erbaş

Publication Date October 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 27 Issue: 5

Cite

Vancouver Erbaş N. Hemşirelik Sürecinde Hasta Öğretiminin Önemi. JCME. 2018;27(5):358-64.