Amaç:Erkek hemşirelik öğrencilerinin, mesleki deneyimleri sırasında cinsiyete dayalı engellerle karşılaştıkları görülmektedir. Amacımız, doğum kliniğinde erkek öğrencilere gebelerin bakış açısını değerlendirmektir.
Hastalar ve Yöntem:Çalışmamız Mart 2019- Ağustos 2019’da, Trakya Üniversitesi Hastanesi Perinatoloji kliniğinde interne edilen 421 gönüllü gebeyle yapıldı. Gebelere sosyodemografik özellikleri ve erkek hemşirelik öğrencilerine bakış açılarını değerlendirmek üzere, üç bölümden oluşan 30 soru soruldu.
Bulgular:Erkek hemşireler doğum servislerinde çalışmalı mı sorusuna; gebelerin %61.99’u hayır cevabını verdi. Doğum servislerinde aktif maternal ve yenidoğan bakımlarına katılmalı mı sorularının cevaplarıysa %60.09 ‘’hayır’’dı. Erkek öğrencilerin; doğum servislerinde, diğer gebelerden tepki alacağını düşünenlerin oranı %78.14, gebelerin eşlerinden tepki alacağını belirtenler %77.90’dı. Gebelerin %77.67’si eşlerinin; erkek hemşirelik öğrencilerine, babalara düşen maternal ve yenidoğan bakımıyla ilgili sorularda, daha kolay iletişim kurduklarını belirttiler. Gebelerin 71.49% u doğum sırasında, doğumhane dışında bekleyecek babaların, yanlarında erkek hemşireler olursa, kendilerini güvende hissedeceklerini belirtti.
Sonuç:Bu çalışma, doğum kliniklerindeki erkek hemşirelik öğrencilerine yaklaşımın daha iyi anlaşılmasına ve karşılaştıkları engelleri gebelerin bakış açısıyla görebilmemize katkı sağladı. Türkiye’nin sosyokültürel yapısının sonucu olarak; erkek öğrencilerin cinsiyete dayalı önyargılarla karşılaşıldığını gösterdi. Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım hizmetleri için kadın hemşireler tercih edilmektedir. Toplumda, sosyal ortamın değiştirilmesi, toplumun değer yargılarına etki edilebilmesi zor bir süreçtir. Toplumların bakış açısının değişmesi için sürecek uzun yıllar için, yeterli zamanımız olmayabilir. Hemşirelik öğrencilerini; sosyokültürel donanımlı, manevi yıpranmalara dayanıklı; mesleği sahiplenen hemşireler olarak yetişmelerine destek olunmalıdır.
Purpose:It is seen that male student nurses encounter gender-based barriers during their professional experiences. Our aim was to evaluate the perspective of pregnant women of male students in the maternity clinic.
Patients and Methods:The study was conducted March 2019- August 2019 with 421 volunteer pregnant women in the Perinatology Clinic of Trakya University Hospital. The sociodemographic characteristics of the pregnant women were recorded. In order to evaluate the perspectives of the pregnant women of male student nurses, 30 questions consisting of three parts were asked.
Results:When asked whether male nurses should work in maternity wards, 61.99% of the pregnant women answered ‘no.’ When asked whether male students should participate in active maternal and neonatal care in maternity wards, 60.09% of pregnant women said ‘No.’ Three-quarters (77.67%) of the pregnant women thought that male student nurses could communicate easily with their husbands, and 71.49% believed their husbands would feel more comfortable with male nurses outside the delivery room.
Conclusion:Our study contributed to a better understanding of the approach to male student nurses in obstetrics clinics. As a result of Turkey\'s cultural structure, male students face gender-based prejudices. Changing the social environment in nursing is a difficult process to influence the value judgments of society. We may not have enough time to change the perspective of societies, it may take many years. Students should be encouraged to become nurses who are professionals. Socioculturally equipping student nurses and making them resistant to psychological attrition will encourage them to perform their profession through ownership.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2020 |
Submission Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 |