BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK EĞİTİMDE VERİLEN GERİBİLDİRİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3, 197 - 204, 18.09.2012

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik fakültesi öğrencilerinin klinik eğitim sürecinde, geribildirime
yönelik görüşlerini belirlemektir.
Yöntem: Odak grup görüşme yöntemiyle veri toplanarak yapılan tanımlayıcı niteliksel tasarımda bir
çalışmadır. Toplam 32 hemşirelik öğrencisiyle dört odak görüşme yapılmıştır. Veriler tematik analiz yöntemiyle
analiz edilmiştir.
Bulgular: Üç ana tema belirlenmiştir. Bu temalar geribildirim alma sürecinde yaşanan problemler,
öğrencilerin geribildirim vermesini etkileyen durumlar ve öğrencilerin olumsuz geribildirim almayı
istememeleridir. Öğrencilerin hedeflerin açık olmaması ve farklı eğiticilerin beklentilerinin standart olmaması
nedeniyle olumsuz geribildirimi almakta zorlandıkları ortaya çıkmıştır.
Sonuç: Eğiticilerin klinik eğitimden beklentilerinin standart olması ve geribildirim becerilerini
geliştirmeye yönelik planlamalar yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aydın MF, Argun MŞ. Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Öğrencilerinin Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;1(4):209
  • Aytekin S, Özer Gök F, Beydağ Taşçı KD. Denizli Sağlık Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2006;4(10):137-49.
  • Bienstock JL, Katz NT, Cox SM, Hueppchen N, Erikson S, Puscheck EE. To The Point: Medical Education Reviews-Providing Feedback. American Journal ;196(6):508-13. Boehler ML, Rogers DA, Schwind CJ, Mayforth R, Quin J, Williams RG. et al. An Investigation of Medical Students Reactions to Feedback: A Randomised Controlled Trial. Medical Education ;40(8):746–9. Bostan Ö, Erbil N, Kahraman AN. Hemşirelik Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Öncesi Anksiyete Düzeylerinin Belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2004;9(1):10-6.
  • Branch WT, Paranjape A. Feedback and Reflection: Teaching Methods for Clinical Settings. Academic Medicine 2002;77(12):1185-8.
  • Cimete G. Öğrenci – Öğretim Elemanı Etkileşimine Yönelik Üniversitesi ;2(1):9-19. Coletti LM. Difficulty with Negative Fedback: Face to Face Evaluation of Junior Medical Student Clinical Performance Results in Grade Inflation. Journal of Surgical Research 2000;90(1):82-7.
  • Daelmans HEM, Overmeer RM, Van Der Hem- Stokroos HH, Scherpbier AJJA, Stehouwer CDA, Van Der Vleuten CPM. In Training Assesment: Qualitative Study of Effects on Supervision and Feedback in An Undergraduate Clinical Rotation. Medical Education 2006;40(1):51-8. Bölümü Hastane Uygulamalarından Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik of Obstetrics & Gynecology Kalitatif Bir Çalışma. Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi
  • Advanced Nursing 2002;39(5):412–20. Nicol
  • Assessment and Self-Regulated Learning: A Model An Seven Principles of Good Feedback Practice. Studies in Higher Education 2006;31(2):199-218.
  • Ogur P, Utkualp E. Öğrencilerin Doğum Kadın Hastalıkları ve Hemşireliği Dersi Alan Uygulamasına İlişkin Duygu ve Düşünceleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi 2008;3(1):45–54.
  • Perera J, Lee N, Win K, Perera J, Wijesuriya L. Formative Feedback to Students: The Mismatch between Expectations. Medical Teacher 2008;30(4):395–9. and Student
  • Qulligan S. Communication Skills Teaching: The Challenge of Giving Effective Feedback. The Clinical Teacher 2007;4(2):100-5.
  • Staun M, Bergström B, Wadensten B. Evaluation of a PBL Strategy in Clinical Supervision of Nursing Students: Patient-Centred Training in Student- Dedicated Treatment Rooms. Nurse Education Today ;30(7):631–7. Üstün B, Akgün E, Partlak N. Geribildirim, Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 1. Baskı. İzmir: Okullar Yayıncılık; 2005.p. 8-9.
  • Van De Ridder JMM, Stokking KM, McGaghie WC, Cate OTJ. What is Feedback in Clinical Education?. Medical Education 2008;42(2):189-97.
  • Veloski J, Boex JR, Grasberger MJ, Evans A, Wolfson DB. Systematic Review of The Literature on Assesment, Feedback and Physicians Clinical Performance. Medical Teacher 2006;28(3):117-28.
  • Weaver MR. Do Students Value Feedback? Student Process. ;31(3):379-94. Yanıkkerem E, Aycan N, Kitapçıoğlu G, Korkmaz A, Çalık C. Öğrencilerin Hemşire Eğitimcilerde Aradığı Geliştirilmesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2006;22(1):37-53.
  • Young P. I Might as Well Give Up: Self-Esteem and Mature Students Feelings about Feedback on Assignment. Journal of Further and Higher Education ;24(3):409-18. in Evaluation Higher Education Özellikler Değerlendirme Aracının Çalışması. Ege Üniversitesi
Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3, 197 - 204, 18.09.2012

Öz

Kaynakça

  • Aydın MF, Argun MŞ. Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Öğrencilerinin Beklentileri Ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;1(4):209
  • Aytekin S, Özer Gök F, Beydağ Taşçı KD. Denizli Sağlık Uygulamalarda Karşılaştıkları Güçlükler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2006;4(10):137-49.
  • Bienstock JL, Katz NT, Cox SM, Hueppchen N, Erikson S, Puscheck EE. To The Point: Medical Education Reviews-Providing Feedback. American Journal ;196(6):508-13. Boehler ML, Rogers DA, Schwind CJ, Mayforth R, Quin J, Williams RG. et al. An Investigation of Medical Students Reactions to Feedback: A Randomised Controlled Trial. Medical Education ;40(8):746–9. Bostan Ö, Erbil N, Kahraman AN. Hemşirelik Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Öncesi Anksiyete Düzeylerinin Belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2004;9(1):10-6.
  • Branch WT, Paranjape A. Feedback and Reflection: Teaching Methods for Clinical Settings. Academic Medicine 2002;77(12):1185-8.
  • Cimete G. Öğrenci – Öğretim Elemanı Etkileşimine Yönelik Üniversitesi ;2(1):9-19. Coletti LM. Difficulty with Negative Fedback: Face to Face Evaluation of Junior Medical Student Clinical Performance Results in Grade Inflation. Journal of Surgical Research 2000;90(1):82-7.
  • Daelmans HEM, Overmeer RM, Van Der Hem- Stokroos HH, Scherpbier AJJA, Stehouwer CDA, Van Der Vleuten CPM. In Training Assesment: Qualitative Study of Effects on Supervision and Feedback in An Undergraduate Clinical Rotation. Medical Education 2006;40(1):51-8. Bölümü Hastane Uygulamalarından Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik of Obstetrics & Gynecology Kalitatif Bir Çalışma. Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi
  • Advanced Nursing 2002;39(5):412–20. Nicol
  • Assessment and Self-Regulated Learning: A Model An Seven Principles of Good Feedback Practice. Studies in Higher Education 2006;31(2):199-218.
  • Ogur P, Utkualp E. Öğrencilerin Doğum Kadın Hastalıkları ve Hemşireliği Dersi Alan Uygulamasına İlişkin Duygu ve Düşünceleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi 2008;3(1):45–54.
  • Perera J, Lee N, Win K, Perera J, Wijesuriya L. Formative Feedback to Students: The Mismatch between Expectations. Medical Teacher 2008;30(4):395–9. and Student
  • Qulligan S. Communication Skills Teaching: The Challenge of Giving Effective Feedback. The Clinical Teacher 2007;4(2):100-5.
  • Staun M, Bergström B, Wadensten B. Evaluation of a PBL Strategy in Clinical Supervision of Nursing Students: Patient-Centred Training in Student- Dedicated Treatment Rooms. Nurse Education Today ;30(7):631–7. Üstün B, Akgün E, Partlak N. Geribildirim, Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 1. Baskı. İzmir: Okullar Yayıncılık; 2005.p. 8-9.
  • Van De Ridder JMM, Stokking KM, McGaghie WC, Cate OTJ. What is Feedback in Clinical Education?. Medical Education 2008;42(2):189-97.
  • Veloski J, Boex JR, Grasberger MJ, Evans A, Wolfson DB. Systematic Review of The Literature on Assesment, Feedback and Physicians Clinical Performance. Medical Teacher 2006;28(3):117-28.
  • Weaver MR. Do Students Value Feedback? Student Process. ;31(3):379-94. Yanıkkerem E, Aycan N, Kitapçıoğlu G, Korkmaz A, Çalık C. Öğrencilerin Hemşire Eğitimcilerde Aradığı Geliştirilmesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2006;22(1):37-53.
  • Young P. I Might as Well Give Up: Self-Esteem and Mature Students Feelings about Feedback on Assignment. Journal of Further and Higher Education ;24(3):409-18. in Evaluation Higher Education Özellikler Değerlendirme Aracının Çalışması. Ege Üniversitesi
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neslihan Partlak Günüşen

Besti Üstün

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Partlak Günüşen N, Üstün B. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK EĞİTİMDE VERİLEN GERİBİLDİRİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;15(3):197-204.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.