Hız, viral yayılım ve etkileşimin yanı sıra görsel işitsel bir forma sahip metinlerin algoritmalar aracılığı ile amaca uygun kullanılmasına olanak sağlayan dijital medya politik iletişim alanında da yaygın olarak tercih edilmektedir. Siyasi partiler tarafından yoğun olarak kullanımı tercih edilen dijital reklamların analizi önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmayla 2015 Genel Seçim dönemi özelinde Youtube platformu üzerinden siyasi partilerin paylaşıma sundukları seçim videolarında kolektif kültür ve inançla ilgili hangi egemen söylem ve temaları kendi siyasi ideolojik bağlamında yeniden tasarımladıklarının ortaya konulması amaçlanmıştır.
Araştırma kapsamına Türkiye’de Haziran – Kasım 2015 tarihinde gerçekleştirilen siyasi seçim kampanya sürecinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) grubu bulunan dört siyasi partinin Youtube’a siyasi parti adı ile yüklenen ve en çok izlenen siyasi reklam videoları alınmış, Van Dijk’in eleştirel ideolojik çözümleme kategorileri ile birlikte; Arthur Asa Berger’in çok modlu söylem çözümlemesi yöntemi kullanılarak videolar analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, her bir siyasi partinin kendi ideolojik söylemlerini seçmenlerinin de ortak söylemi yapmak için seçim videolarında konjonktüre uygun bir tema seçerek bu temaya uygun sembol ve mitleri renk ve müzikle harmanlayarak tasarımladıkları görülmüştür.
Youtube Dijital Medya İdeolojik Söylem Çok Modlu Söylem Analizi
Youtube Dijital Medya İdeolojik Söylem Çok Modlu Söylem Analizi Youtube As A Political Advertising Tool: A Multimodal Discourse Analysis Of Political Party Advertising Videos in the 2015 General Elections in Turkey Digital Media Ideological Discourse Multimodal Discourse Analysis
Youtube Dijital Medya İdeolojik Söylem Çok Modlu Söylem Analizi Youtube As A Political Advertising Tool: A Multimodal Discourse Analysis Of Political Party Advertising Videos in the 2015 General Elections in Turkey Digital Media Ideological Discourse Multimodal Discourse Analysis
In this research, it is aimed to reveal which dominant discourses and themes related to collective culture and faith have been redesigned in their own political ideological context in the election videos that political parties have shared on the Youtube platform during the 2015 General Election period.
In this study, in Turkey, in June – November 2015 election campaign political process that is performed on the Türkiye Büyük Millet Meclisi in the group of four political parties political party political advertising and most watched videos on YouTube, which is installed with a name taken, together with a critical analysis of the ideological categories of Van Dijk; Arthur Asa Berger's method of using multimodal discourse analysis videos were analyzed.
As a result of the research, it was seen that voters of each political party designed their own ideological discourses by choosing a theme appropriate to the conjuncture in their election videos to make a common discourse, blending symbols and myths appropriate to this theme with color and music.
Digital Media Ideological Discourse Multimodal Discourse Analysis Youtube
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 SBF Dergisi Erken Görünüm |