Amaç: Bu çalışmada hemşirelik son sınıf öğrencilerinin sahip olduğu psikolojik şiddet algısının, boyutunun, nedenlerinin ve sonuçlarının bağımsız kelime ilişkilendirme testi ve yazma çizme tekniğiyle detaylı incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Durum çalışması, bir olguyu, bir durumu derinlemesine inceleyen bir araştırma yöntemidir. Çalışma grubunu 26 hemşirelik son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; bağımsız kelime ilişkilendirme testi ve yazdırma–çizdirme tekniği kullanılarak, katılımcıların “psikolojik şiddet” kavramıyla ilgili bilişsel yapılarında ayrıntılı veri toplanması hedeflenmiştir. Çizimler ise öğrencilerin mevcut bilgilerini, inançlarını kelimelere bağlı kalmaksızın ifade etmesini sağlar. Elde edilen veriler içerik analizine göre değerlendirilerek kategoriler belirlenmiştir.
Bulgular: Elde edilen bulgulara göre hemşirelik adaylarının psikolojik şiddet ile ilgili zihinlerindeki kavramlardan bağımsız kelime ilişkilendirme testiyle ve yazma çizme tekniğiyle toplam 6 kategori oluşturulmuştur.. Bu kategoriler psikolojik şiddetin özellikleri, psikolojik şiddetin etkileri, psikolojik şiddetin nedenleri, psikolojik şiddeti gösterme biçimleri ve psikolojik şiddeti uygulayanlardır.
Sonuç: Psikolojik şiddetin insanların ruh sağlığını etkileyen önemli bir sorun olduğu düşünüldüğünde geleceğin sağlık profesyonelleri olan hemşirelik öğrencilerinin psikolojik şiddet algısının belirlenmesi, farkındalıklarının artırılması ve eğitim sürecinin de bu doğrultuda planlanması gerekmektedir.
psikolojik şiddet hemşirelik öğrencisi bağımsız kelime ilişkilendirme testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 38 Sayı: 1 |