Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 39 - 47, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1290000

Öz

düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinde farklı vakıf üniversitelerinde, 2021-2022 eğitim öğretim yılında
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde aktif öğrenim gören 220 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Tanımlayıcı ve kesitsel tipte bir
çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği (AYKÖ); Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği
(BAYTÖ) ile öğrenci demografik bilgi ve tanıtım formu kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, BAYTÖ ortalama puanı kadınlarda
114,76±15,29; erkeklerde 107,22±15,99 olarak bulunmuştur, cinsiyet açısından aralarında anlamlı olarak fark bulunmamıştır (t=2,921,
p=0,004).
Bilimsel araştırma yapmaya istekli olan (117,40±14,58) ve bilimsel toplantılara katılan (116,08±15,64) öğrencilerin, isteksiz
(104,24±14,26) ve katılmayan (109,00±14,89) öğrencilere göre BAYTÖ puanları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p=0,001).
Okudukları sınıf seviyesine göre incelendiğinde BAYTÖ ortalamaları arasında istatistiksel anlamlı fark saptanmamıştır (f=1,336, p=0,26).
Kaygı düzeylerine bakıldığında bilimsel araştırma yapmaya istekli öğrencilerin (41(13-59)) isteksizlere (37(17-49)) göre, düzenli
bilimsel dergi takip eden öğrencilerin (42(18-55)) etmeyenlere göre (39(17-56)) AYKÖ puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı
fark bulunmuştur (p=0,01). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği puanlaması okudukları sınıf seviyesine göre incelendiğinde, sınıfların kaygı
düzeyleri arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür(p<0,001). Ayrıca BAYTÖ ile AYTÖ arasında pozitif yönde düşük düzeyde (r=0,15;
p=0,026) korelasyon bulunmuştur. Araştırma sonucunda fizyoterapi öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygılarının ve
tutumlarının orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.

Destekleyen Kurum

Tübitak 2209A 2021/2. Dönem

Kaynakça

  • Altıok, S., Yükseltürk, E., & Üçgül, M. (2018). Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlikleri ve Araştırmaya Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 348-367.
  • Arslan, M., & Pehlivan, E. (2020). Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi Önlisans Programlarının İncelenmesi ve Müfredat Analizi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 741-748. DOI: 10.33715/ inonusaglik.722424.
  • Aşiroğlu, S. (2016). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ile Bilimsel Araştırma Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. http://dergipark.ulakbim. gov.tr/usakead/
  • Aydın Kartal, Y., & Hızlıol, B. (2021). Ebelik öğrencilerinin bilimsel araştırmalara yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 8(2), 126-132.
  • Ayyıldız, T., Şener, D.K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., Aldoğan, A., Yeral, K., Emek, A., Tetik, D., & Dinç, G. (2014). Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3, 222-228.
  • Baltacı, N., & Tülek Deniz, H. (2019). Öğrencilerin Araştırmaya Yönelik Kaygıları, Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Durumları ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 60-68.
  • Baygın, G., & Akbulut, Y. (2012). Kanıta dayalı yaklaşım ve sağlık politikası, Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 115-132. DOI:10.1501/Asbd_0000000022.
  • Biçer, N., Bozkırlı, K.Ç., & Er, O. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 50, 327-342.
  • Büyüköztürk, D.Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 453-464. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ kuey/issue/10383/127044
  • Bökeoğlu,Ç.O., & Yılmaz, K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 47-67 .
  • Can, F. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Mesleki Gelişim Tarihçesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(3), 1-6. Retrieved from https://dergipark. org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/47252/595217
  • Candiri, B., & Talu, B. (2023). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Profilinin Yıllara Göre İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 10(91), 96-101.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences. 2nd Edition, Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Cohen, J. (1992) Quantitative methods in psychology: A power primer. In Psychological bulletin.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A., & Buchner, A. (2007). G*Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2), 175–191. https://doi.org/10.3758/bf03193146.
  • Gerçek, E., Okursoy, A., & Dal, N.A. (2016). Awareness and attitudes of Turkish nursing students towards research and development in nursing. Nurse Education Today, 46, 50–56.
  • Güleç, D., & Saruhan, A. (2013). Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 161-165.
  • Halabi, J. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing reseaech. Saudi Journal for Health Sciences, 5(3), 118- 124.
  • İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 0-0. DOI: 10.17679/ iuefd.17218132
  • Karadaş, C., & Özdemir, L. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya Yönelik Farkındalık ve Tutumlarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2(3), 30- 39.
  • Karagül, S., & Aslan, C. (2016). Türkçe Eğitimi Programında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygı Düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 201-217. Retrieved from https://dergipark. org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24653/260762 Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kes, D., & Öztürk Şahin, Ö. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygı ve Tutumlarının Belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78.
  • Korkmaz, Ö., Şahin, A., & Yeşil, R. (2011). Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, 10(3), 961-973. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8591/106788
  • Özdinç, S., Biçici, Y., Çamur, M., & Turan, F. N. (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 471-479. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ higheredusci/issue/61497/918210
  • Polat, M. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34738/384123
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite Mezunlarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Dr. Mehmet YILDIZ özel sayısı, 243-253.
  • Ünver, S., Semerci, R., Özkan, Z. K., & Avcibaşi, İ. (2018). Attitude of Nursing Students Toward Scientific Research: A Cross-Sectional Study in Turkey. The journal of nursing research : JNR, 26(5), 356–361. https://doi.org/10.1097/JNR.0000000000000244
  • Yenilmez, K., & Ata, A. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 27-30 Haziran Niğde, Türkiye.
  • Yılmaz, K., & Çokluk, Ö. (2016). Fen- Edebiyat Fakültesi Mezunlarının Araştırma Kaygı Düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1498/18120

Investigation of Attitudes towards Scientific Research and Anxiety Levels of Physiotherapy and Rehabilitation Department Students

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 1, 39 - 47, 30.04.2024
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1290000

Öz

The aim of this study was to determine the attitudes and anxiety levels of students in the Department of Physiotherapy and Rehabilitation
towards scientific research. The sample of the study consisted of 220 undergraduate students who were actively studying in the Department
of Physiotherapy and Rehabilitation in the academic year 2021-2022 in different universities in Istanbul, whose language of instruction
was Turkish or English. It is a descriptive and cross-sectional study. Research Anxiety Scale(RAS); Attitude Towards Scientific Research
Scale (ATSRS) and student demographic information and introduction form were used as data collection tools. According to the results of
the study, the mean score of the ATSRS was 114.76±15.29 for females and 107.22±15.99 for males, and there was no significant difference
between them in terms of gender (t=2.921, p=0.004). The students who were willing to do scientific research (117.40±14.58) and
participated in scientific meetings (116.08±15.64) had significantly higher scores on the ATSRS than the students who were unwilling
(104.24±14.26) and did not participate (109.00±14.89) (p=0.001). Analyses according to the grade level of the students, no statistically
significant difference was found between the mean scores of ATSRS (f=1.336, p=0.26). When the anxiety levels were analysed, it was
found that students who were willing to do scientific research (41(13-59)) were statistically significant different from those who were
unwilling (37(17-49)) and students who regularly followed scientific journals (42(18-55)) were significantly different from those who
did not (39(17-56)) (p=0.01). When the scoring of the Research Anxiety Scale was analysed according to the grade level of students, it
was seen that there was a significant difference between the anxiety levels of the grades (p<0.001). In addition, a low positive correlation
(r=0.15; p=0.026) was found between ATSRS and RAS. As a result of the study, it was concluded that physiotherapy students’ anxiety and
attitudes towards scientific research were at a moderate level.

Kaynakça

  • Altıok, S., Yükseltürk, E., & Üçgül, M. (2018). Lisansüstü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Yeterlikleri ve Araştırmaya Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 348-367.
  • Arslan, M., & Pehlivan, E. (2020). Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi Önlisans Programlarının İncelenmesi ve Müfredat Analizi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(3), 741-748. DOI: 10.33715/ inonusaglik.722424.
  • Aşiroğlu, S. (2016). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları ile Bilimsel Araştırma Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. http://dergipark.ulakbim. gov.tr/usakead/
  • Aydın Kartal, Y., & Hızlıol, B. (2021). Ebelik öğrencilerinin bilimsel araştırmalara yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 8(2), 126-132.
  • Ayyıldız, T., Şener, D.K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., Aldoğan, A., Yeral, K., Emek, A., Tetik, D., & Dinç, G. (2014). Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3, 222-228.
  • Baltacı, N., & Tülek Deniz, H. (2019). Öğrencilerin Araştırmaya Yönelik Kaygıları, Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Durumları ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(2), 60-68.
  • Baygın, G., & Akbulut, Y. (2012). Kanıta dayalı yaklaşım ve sağlık politikası, Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 115-132. DOI:10.1501/Asbd_0000000022.
  • Biçer, N., Bozkırlı, K.Ç., & Er, O. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 50, 327-342.
  • Büyüköztürk, D.Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 453-464. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ kuey/issue/10383/127044
  • Bökeoğlu,Ç.O., & Yılmaz, K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 47-67 .
  • Can, F. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Mesleki Gelişim Tarihçesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(3), 1-6. Retrieved from https://dergipark. org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/47252/595217
  • Candiri, B., & Talu, B. (2023). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Profilinin Yıllara Göre İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 10(91), 96-101.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences. 2nd Edition, Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Cohen, J. (1992) Quantitative methods in psychology: A power primer. In Psychological bulletin.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A., & Buchner, A. (2007). G*Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2), 175–191. https://doi.org/10.3758/bf03193146.
  • Gerçek, E., Okursoy, A., & Dal, N.A. (2016). Awareness and attitudes of Turkish nursing students towards research and development in nursing. Nurse Education Today, 46, 50–56.
  • Güleç, D., & Saruhan, A. (2013). Tez Hazırlayan Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 161-165.
  • Halabi, J. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing reseaech. Saudi Journal for Health Sciences, 5(3), 118- 124.
  • İlhan, A., Çelik, H. C., & Aslan, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 0-0. DOI: 10.17679/ iuefd.17218132
  • Karadaş, C., & Özdemir, L. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya Yönelik Farkındalık ve Tutumlarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2(3), 30- 39.
  • Karagül, S., & Aslan, C. (2016). Türkçe Eğitimi Programında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygı Düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 201-217. Retrieved from https://dergipark. org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24653/260762 Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kes, D., & Öztürk Şahin, Ö. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Kaygı ve Tutumlarının Belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78.
  • Korkmaz, Ö., Şahin, A., & Yeşil, R. (2011). Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, 10(3), 961-973. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8591/106788
  • Özdinç, S., Biçici, Y., Çamur, M., & Turan, F. N. (2018). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 471-479. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ higheredusci/issue/61497/918210
  • Polat, M. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34738/384123
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite Mezunlarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Dr. Mehmet YILDIZ özel sayısı, 243-253.
  • Ünver, S., Semerci, R., Özkan, Z. K., & Avcibaşi, İ. (2018). Attitude of Nursing Students Toward Scientific Research: A Cross-Sectional Study in Turkey. The journal of nursing research : JNR, 26(5), 356–361. https://doi.org/10.1097/JNR.0000000000000244
  • Yenilmez, K., & Ata, A. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 27-30 Haziran Niğde, Türkiye.
  • Yılmaz, K., & Çokluk, Ö. (2016). Fen- Edebiyat Fakültesi Mezunlarının Araştırma Kaygı Düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/1498/18120
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ebru Gülek Karadüz 0000-0001-6658-0042

Şeyma Hızlıol 0009-0004-5011-3609

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülek Karadüz, E., & Hızlıol, Ş. (2024). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 14(1), 39-47. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1290000
AMA Gülek Karadüz E, Hızlıol Ş. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Nisan 2024;14(1):39-47. doi:10.5961/higheredusci.1290000
Chicago Gülek Karadüz, Ebru, ve Şeyma Hızlıol. “Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının Ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 14, sy. 1 (Nisan 2024): 39-47. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1290000.
EndNote Gülek Karadüz E, Hızlıol Ş (01 Nisan 2024) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14 1 39–47.
IEEE E. Gülek Karadüz ve Ş. Hızlıol, “Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, c. 14, sy. 1, ss. 39–47, 2024, doi: 10.5961/higheredusci.1290000.
ISNAD Gülek Karadüz, Ebru - Hızlıol, Şeyma. “Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının Ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14/1 (Nisan 2024), 39-47. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1290000.
JAMA Gülek Karadüz E, Hızlıol Ş. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2024;14:39–47.
MLA Gülek Karadüz, Ebru ve Şeyma Hızlıol. “Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının Ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 14, sy. 1, 2024, ss. 39-47, doi:10.5961/higheredusci.1290000.
Vancouver Gülek Karadüz E, Hızlıol Ş. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Yapmaya Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2024;14(1):39-47.