BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 2, 981 - 998, 21.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826

Öz

Kaynakça

  • REFERENCES
  • AKMEŞE, Ömer Faruk. (2015), Uzaktan Eğitimde Ders İçeriği Oluşturma Platformu, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • AL, Umut, Madran, R. Orçun. (2004),” Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri:Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar”, Bilgi Dünyası cilt.5, S.2, ss. 259-271.
  • ANTALYALI, Ömer Lütfi. (2004), Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • COŞKUN, Cihangir. (2007), Uzaktan Eğitim için Web Tabanlı Bir Platform Gelistirilmesi ve Mekanik Derslerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KAYA, Zeki, ULUĞ, F. (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim. Uzaktan Eğitim Vakfı, Ankara.
  • LIONARAKIS, Antonis, PAPADEMETRIOU, Demetra. (2003), “The Quality Of The Learning Experience: A Comparative Study Between Open Distance And Conventional Education”, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Cilt.4, S.2.
  • SHACHAR, Mickey, NEUMANN, Yoram. (2003), “Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach”, International Review of Research in Open and Distance Learning, Cilt.4., S.2.
  • Şen, B., Atasoy, F., Aydın, N. (2010). “Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması” [Bildiri], Akademik Bilişim 2010, 10-12 Şubat 2010, (ss. 1-12). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • VERDUIN, John R., CLARK, Thomas A., Çeviri: Maviş, İ. (1994), Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • TÜİK. (2014), (erişim adresi http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=15975), (erişim tarihi:18 Kasım 2014).

STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 2, 981 - 998, 21.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826

Öz

With the increase in the number of universities and students requesting distance education as well as the development of Information Technologies, new institutions providing distance education have come up and this situation has made the research of the efficiency of distance education a more important issue. Considering the social and economic structure, population growth rate and young population as well as the number of students and academicians in our country, it is realized that distance education is of high importance for our country. The aim of this study is to evaluate the distance education used in the mutual courses in Hitit University in 2013-2014 term (Turkish language, Ataturk’s Principles and History of Turkish Revolution) by the students, to analyze the efficiency and to develop distance education system in accordance with these findings. Survey method has been used to measure the perceptions of the students for distance learning and to evaluate the system of distance learning. The sampling of the research has been made up with 321 students randomly and homogeneously chosen among 4000 students actively studying in the faculties, graduate schools and vocational schools of Hitit University.

Keywords: Efficiency Analysis, Distance Education Perception

Kaynakça

  • REFERENCES
  • AKMEŞE, Ömer Faruk. (2015), Uzaktan Eğitimde Ders İçeriği Oluşturma Platformu, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • AL, Umut, Madran, R. Orçun. (2004),” Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri:Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar”, Bilgi Dünyası cilt.5, S.2, ss. 259-271.
  • ANTALYALI, Ömer Lütfi. (2004), Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • COŞKUN, Cihangir. (2007), Uzaktan Eğitim için Web Tabanlı Bir Platform Gelistirilmesi ve Mekanik Derslerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KAYA, Zeki, ULUĞ, F. (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim. Uzaktan Eğitim Vakfı, Ankara.
  • LIONARAKIS, Antonis, PAPADEMETRIOU, Demetra. (2003), “The Quality Of The Learning Experience: A Comparative Study Between Open Distance And Conventional Education”, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Cilt.4, S.2.
  • SHACHAR, Mickey, NEUMANN, Yoram. (2003), “Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach”, International Review of Research in Open and Distance Learning, Cilt.4., S.2.
  • Şen, B., Atasoy, F., Aydın, N. (2010). “Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması” [Bildiri], Akademik Bilişim 2010, 10-12 Şubat 2010, (ss. 1-12). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • VERDUIN, John R., CLARK, Thomas A., Çeviri: Maviş, İ. (1994), Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • TÜİK. (2014), (erişim adresi http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=15975), (erişim tarihi:18 Kasım 2014).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk Akmeşe

Emre Demir Bu kişi benim

Emre Dünder

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akmeşe, Ö. F., Demir, E., & Dünder, E. (2016). STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 981-998. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826
AMA Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. Aralık 2016;9(2):981-998. doi:10.17218/hititsosbil.280826
Chicago Akmeşe, Ömer Faruk, Emre Demir, ve Emre Dünder. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2016): 981-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826.
EndNote Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E (01 Aralık 2016) STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 2 981–998.
IEEE Ö. F. Akmeşe, E. Demir, ve E. Dünder, “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”, hititsosbil, c. 9, sy. 2, ss. 981–998, 2016, doi: 10.17218/hititsosbil.280826.
ISNAD Akmeşe, Ömer Faruk vd. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/2 (Aralık 2016), 981-998. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826.
JAMA Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. 2016;9:981–998.
MLA Akmeşe, Ömer Faruk vd. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 2, 2016, ss. 981-98, doi:10.17218/hititsosbil.280826.
Vancouver Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. 2016;9(2):981-98.