Purpose:The purpose of this study was to explore the experiences of nursing students’ home visits within the context of the public health nursing course.
Patients and Methods:This was a qualitative descriptive study based on student’s reflective essay. The study was completed with 110 senior students in the nursing faculty of a public university in Turkey. Students explained self-perceptions (abilities, skills and feeling) before and after home visits process of public health nursing field practice in the end of semester.
Results:The experiences of students before the field practice were grouped under the themes of \"security\", \"concerns about the family process\" and \"feeling insufficient\". The themes “job satisfaction”, “being useful to the families”, and “contribution to personal development” emerged from the data collected after the field practice was completed.
Conclusion:This brief educational intervention allows students to felt useful to the families and the practice contributed to their personal development. It can be improved the readiness of students for home visits with undergraduate programs because nursing students meet “real world”.
home visit public health nursing nursing education student’s experiences
Amaç:Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin halk sağlığı hemşireliği dersi kapsamında yaptıkları ev ziyaretlerine ilişkin deneyimlerinin tanımlanmasıdır.
Hastalar ve Yöntem:Bu tanımlayıcı nitel araştırma Türkiye’deki 110 son sınıf öğrencisinin görüşlerini yansıtmaktadır. Öğrencilerin halk sağlığı hemşireliği saha uygulaması öncesi ve sonrası deneyimlerini açıklamaktadır.
Bulgular:Öğrencilerin saha uygulama öncesi deneyimleri “güvenlik”, “aile sürecine ilişkin endişe” ve “kendini yetersiz hissetme” ana temalarından oluşmuştur. Öğrencilerin saha uygulama sonrası deneyimlerinden elde edilen veriler doğrultusunda ise “iş doyumu”, “ailelere faydalı olma” ve ” kişisel gelişime katkı” başlıklarının öne çıktığı görülmüştür.
Sonuç:Bu kısa eğitim uygulaması, öğrencilerin ailelere faydalı olmalarına ve kendi kişisel gelişimlerine katkıda bulunmalarına yardımcı olmuştur. Öğrencilerin lisans programlarıyla ev ziyaretlerine hazır olmaları geliştirilebilir, bu sayede hemşirelik öğrencileri “gerçek dünya” ile karşılaşır.
ev ziyaretleri halk sağlığı hemşireliği hemşirelik eğitimi öğrenci deneyimleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 12 Sayı: 1 |