Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Beceri Öğretiminin Sürdürülmesine Yönelik Hemşire Eğitimcilerinin Deneyimleri: Kanada McMaster Üniversitesi Örneği

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 2, 425 - 431, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.852073

Öz

Amaç:Araştırmanın amacı Kanada McMaster Üniversitesi hemşirelik programı eğitimcilerinin Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik beceri öğretiminin sürdürülmesine yönelik deneyimlerinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem:Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende yürütülmüştür.Araştırma Nisan-Haziran 2020 arasında Kanada McMaster Üniversitesi Hemşirelik Programı’nda gerçekleştirilmiş, araştırmaya katılmak için gönüllü olan 6 eğitimci ile araştırma tamamlanmıştır.Araştırma verileri pandemi nedeni ile çevirimiçi ortamda hazırlanan 5 adet açık uçlu sorudan oluşan görüş ve deneyim formu ile toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular:Eğitimcilerin COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik beceri öğretiminin sürdürülmesindeki deneyimlerine yönelik 6 tema belirlenmiştir.Eğitimciler, pandemi süresince beceri öğretimlerini uzaktan eğitim ve sanal simülasyon yöntemleri yolu ile sürdürmüşlerdir. Bu dönemde eğitimcilerin yaşadıkları güçlükler arasında, uzaktan eğitim yöntemlerineuyum, internet erişimine bağlı teknik sorunlar ve öğrencilerin değerlendirilmesine yönelik zorluklar yer almıştır. Eğitimciler, bu süreçte yaşanılan olumlu ve olumsuz tüm deneyimlerin raporlanmasının gelecekteki uygulamaların geliştirilmesinde önemli olacağına dikkat çekmiştir.
Sonuç:Tüm dünyadapandemi sürecinin getirmiş olduğu sosyal mesafe ve karantina önlemleri ile hemşirelik eğitim süreci önemli ölçüde yeniden şekillenmiştir. Kanada McMaster Üniversitesi eğitimcileri de bu süreçte çeşitli sorunlar ile karşılaşmıştır. Ancak, sorunların ulusal ve kurumsal düzeyde sunulan imkanlar ile ilişkili olarak şekillendiği görülmüştür.

Kaynakça

  • 1. BurhansLM, AlligoodMR. Quality nursing care in the words of nurses. J Advanced Nurs2010; 66(8): 1689-97.doi: https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05344.x.
  • 2. American Association of Collages of Nursing (AACN). AACN's foundation for academic nursing launches COVID-19 nursing student support fund 2020 [cited 2020April 30]. Available from: https://www.aacnnursing.org/News-Information/Press-Releases/View/ArticleId/24609/COVID-19-Student-Support-Fund.
  • 3. Canadian Association of Schools of Nursing (CASN). Nursing education during the COVİD-19 pandemic 2020 2020 [cited 2020 April 30]. Available from:https://www.casn.ca/wp-content/uploads/2020/03/COVID-19-POSITION STATEMENT.pdf.
  • 4. National Association of School Nurses (NASN). Coronavirus Disease 19- Talking points for school nurses2020 [cited 2020 April 30]. Available from: https://www.nasn.org/blogs/nasn-profile/2020/02/26/coronavirus-19-message-to-school-nurses.
  • 5. Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED). Önemli duyuru 2020 [cited 2020 April 26]. Available from: http://www.hemed.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=704&Itemid=183
  • 6. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar 2020 [cited 2020 April 26]. Available from: https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx.
  • 7. Sendir M, Celik S, Dissiz M, et al. Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Derg2018;4(2):92-9. doi: 10.5222/jaren.2018.092.
  • 8. Schreier M. Content analysis, qualitative. Sage research methods foundations, online only edition. London: Sage. 2019.
  • 9. ForondaCL, SwobodaSM, Hudson et al. Evaluation of vSIM for nursing: A trial of innovation. Clinical SimNurs 2016; 12(4): 128-31. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.ecns.2015.12.006.
  • 10. Lopreiato JO (Ed.), Downing D, Gammon W, Lioce L et al (Associate Eds.), and the Terminology & Concepts Working Group. Healthcare Simulation Dictionary, 2016. Available from: https://www.ssih.org/dictionary.
  • 11. CurlED, SmithS, ChisholmLA et al. Effectiveness of integrated simulation and clinical experiences compared to traditional clinical experiences for nursing students. Nur Educ Perspectives 2016; 37(2): 72-77. doi: 10.5480/15-1647.
  • 12. Canadian Association of Schools of Nursing (CASN). Virtual simulation: Covid-19-Assessment and PPE 2020 [cited 2020 April 30]. Available from:https://www.casn.ca/2020/04/virtual-simulation-covid-19-assessment-and-ppe/.
  • 13. Hemşirelik Dekanlar Konseyi. 10 Nisan 2020 Hemşirelik Dekanlar Konseyi Toplantısı [cited 2020 April 30]. Available from: https://www.thder.org.tr/uploads/files/dekanlar-konseyi.pdf.
  • 14. Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21(21):27-33.
  • 15. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Derg 2020;3(1):25-34.
  • 16. Canadian Nurses Association (CNA). CNA certification program 2020 [cited 2020 May 30]. Available from:https://www.cna-aiic.ca/en/certification.

Nurse Educators' Experiences of Continuing Nursing Skill Training in the Covid-19 Pandemic Process: Example of Canada McMaster University

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 2, 425 - 431, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.852073

Öz

Purpose:The objective of this study to collect Canada McMaster University nursing program educators' opinion and experience of continuing skill training in the age of Covid-19 pandemic.
Material and Methods:The study was conducted in phenomenological design which is one of the qualitative research methods.The research was conducted between April-June 2020, at the McMaster University Nursing Program in Canada, the research was completed with 6 educators who volunteered to participate in the research. The research data were collected through an online form consisting of 5 open-ended questions due to a pandemic.Thematic content analysis method was used in the analysis of qualitative data.
Results: 6 themes were determined for the educators' experiences in continuing nursing skills training during the Covid-19 pandemic. The educators continued their skill teaching through online education and virtual simulation methods during the pandemic. The difficulties experienced by educators in this period included adaptation to online education methods, technical problems related to internet access and difficulties in evaluating students. Educators pointed out that reporting all experiences during this process will be important in developing future practices.
Conclucion: The nursing education process has been significantly remodelled with the social distance and quarantine measures by the pandemic process all over the world. Canada McMaster University educators also faced various problems in this process. However, it was observed that the problems were shaped in relation to the opportunities provided at the national and institutional level.

Kaynakça

  • 1. BurhansLM, AlligoodMR. Quality nursing care in the words of nurses. J Advanced Nurs2010; 66(8): 1689-97.doi: https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05344.x.
  • 2. American Association of Collages of Nursing (AACN). AACN's foundation for academic nursing launches COVID-19 nursing student support fund 2020 [cited 2020April 30]. Available from: https://www.aacnnursing.org/News-Information/Press-Releases/View/ArticleId/24609/COVID-19-Student-Support-Fund.
  • 3. Canadian Association of Schools of Nursing (CASN). Nursing education during the COVİD-19 pandemic 2020 2020 [cited 2020 April 30]. Available from:https://www.casn.ca/wp-content/uploads/2020/03/COVID-19-POSITION STATEMENT.pdf.
  • 4. National Association of School Nurses (NASN). Coronavirus Disease 19- Talking points for school nurses2020 [cited 2020 April 30]. Available from: https://www.nasn.org/blogs/nasn-profile/2020/02/26/coronavirus-19-message-to-school-nurses.
  • 5. Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED). Önemli duyuru 2020 [cited 2020 April 26]. Available from: http://www.hemed.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=704&Itemid=183
  • 6. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Hemşirelik programlarındaki son sınıf öğrencileri için alınan yeni karar 2020 [cited 2020 April 26]. Available from: https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx.
  • 7. Sendir M, Celik S, Dissiz M, et al. Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Derg2018;4(2):92-9. doi: 10.5222/jaren.2018.092.
  • 8. Schreier M. Content analysis, qualitative. Sage research methods foundations, online only edition. London: Sage. 2019.
  • 9. ForondaCL, SwobodaSM, Hudson et al. Evaluation of vSIM for nursing: A trial of innovation. Clinical SimNurs 2016; 12(4): 128-31. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.ecns.2015.12.006.
  • 10. Lopreiato JO (Ed.), Downing D, Gammon W, Lioce L et al (Associate Eds.), and the Terminology & Concepts Working Group. Healthcare Simulation Dictionary, 2016. Available from: https://www.ssih.org/dictionary.
  • 11. CurlED, SmithS, ChisholmLA et al. Effectiveness of integrated simulation and clinical experiences compared to traditional clinical experiences for nursing students. Nur Educ Perspectives 2016; 37(2): 72-77. doi: 10.5480/15-1647.
  • 12. Canadian Association of Schools of Nursing (CASN). Virtual simulation: Covid-19-Assessment and PPE 2020 [cited 2020 April 30]. Available from:https://www.casn.ca/2020/04/virtual-simulation-covid-19-assessment-and-ppe/.
  • 13. Hemşirelik Dekanlar Konseyi. 10 Nisan 2020 Hemşirelik Dekanlar Konseyi Toplantısı [cited 2020 April 30]. Available from: https://www.thder.org.tr/uploads/files/dekanlar-konseyi.pdf.
  • 14. Karabilgin ÖS, Şahin H. Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21(21):27-33.
  • 15. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Derg 2020;3(1):25-34.
  • 16. Canadian Nurses Association (CNA). CNA certification program 2020 [cited 2020 May 30]. Available from:https://www.cna-aiic.ca/en/certification.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Derya Uzelli Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

EndNote Uzelli Yılmaz D (01 Nisan 2021) Covid-19 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Beceri Öğretiminin Sürdürülmesine Yönelik Hemşire Eğitimcilerinin Deneyimleri: Kanada McMaster Üniversitesi Örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 2 425–431.