Purpose: Changing healthcare needs of the modern society in epidemiological transition created the necessity to embed the professionalism context into medical education.Undergraduate medical education programs now adopt new approaches including different educational strategies, teaching and learning techniques as well as redefined competence areas for medical professionalism; for example, communicational skills, attitudinal and ethical issues, teamwork, evidence based practice, early exposure to clinical and ethical reasoning, preparation for practice can be mentioned. These new trends in medical education are believed to benefit good medical practice and a person centered approach of future medical professionals, thus increasing quality of care. At Acıbadem University School of Medicine the medical education curriculum is structured according to the new perspectives of medical education principles and a new pre-clinical professionality program which is called Clinical Medicine and Professional Skills CMPS . The CMPS program is providing the students a broad understanding of professionalism, ethics, communication and clinical skills, and some basic procedural skills before attending the clerkship years. At the end of the 2011-2012 academic year, the first three years of the CMPS program were completed and the students passed to the second phase clerkship period . This study aims to describe the perception of students and teachers at ACUMS about professionalism outcomes of the program
medical education undergraduate training medical professionalism
Amaç: Epidemiyolojik açıdan bakıldığında yaşlılık oranı gideren artan toplumlarda sağlık sisteminde oluşan değişiklik ihtiyacı beraberinde mesleki profesyonellik kavramının da tıp eğitimine eklenmesi gerekliliğini getirmiştir. Günümüzde okutulan lisans düzeyindeki tıp eğitimi programları; farklı eğitim stratejileri, öğretme ve öğrenme tekniklerini benimsemenin yanı sıra; iletişim becerileri, tutum ve etik değerler, ekip çalışması, kanıta dayalı tıp eğitimi, klinik ve etik yargılama, beceri eğitim gibi yeterlik alanlarını tekrar tanımlamaktadır. Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde okutulmakta olan ders programı, tıp eğitimi ilkelerine getirilmiş olan yeni perspektifler ışığında yapılandırılmış ve “Klinik ve Mesleki Beceriler” adıyla yeni bir klinik öncesi profesyonellik programı eğitime eklenmiştir. Bu program öğrencilere, klinik stajlarına başlamadan önce profesyonelliğin, etik değerlerin, iletişim ve klinik becerilerin kazandırılması konusunda geniş bir bakış açısı ve anlayış sağlamaktadır. 2011-2012 akademik yılının sonunda Klinik ve Mesleki Beceriler Programı, ilk üç yılını tamamlamış ve öğrenciler eğitimlerinin ikinci dönemi olan klinik stajlarına başlamışlardır. Kalitatif yöntemle ve yüz yüze bire bir görüşmeler ile yapılmış olan bu çalışma, Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrenci ve öğretim üyelerinin bu programın profesyonellik sonuçları hakkındaki algılarını tanımlamayı amaçlamaktadır.Sonuç: Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki, lisans düzeyi tıp eğitimi esnasında erken dönemde verilen profesyonellik eğitimi, öğrenciler üzerinde yüksek düzeyde farkındalık yaratmaktadır. Öğrencilerin tıp eğitimi programlarının klinik kısmında hem eğitim aldıkları hastanelerin altyapıları hem de klinik ders anlatan hocalarının “iyi bir rol model ve hoca olmaları” konusundaki beklentileri de oldukça yüksektir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Sayı: 4 |