BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of The Communication Skills of Nursing and Physical Education and Sports Students' and The Its Affecting Factorsabstract

Yıl 2016, Sayı: 3, 134 - 141, 01.09.2016

Öz

Aim: The aim of this descriptive study was to compare and examine the communication skill levels of Nursing Students of Health School and Students of Physical Education and Sportsin University in terms of various parameters. Material and Method: 496 students of Nursing and Physical Education and Sports Departments at a University in 2014-2015 academic year participated in the study. The data was collected through “Personel Information Form” and “The Scale of Evaluation of Communication Skills” questionnaires developed by Korkut 1996 . The accumulated data was evaluated by SPSS 20 statistics program. In the analysis of the data; frequency, chi square, t-test, Anova, Man Whitney U test and Kruskal-Wallis H tests were used. Permission from both the participants and the related institutions was obtained prior to the delivery of questionnaires. Results: In this study, Nursing students’ communication skill levels were 61±15.97 and Physical Education and Sports Students’ communication skill levels were 67.93±16.01 The difference between the two groups was statistically significant p.05 . Male students’ communication skill level showed to be lower than the level of female students but it was not significantly different. The results did not show significant difference according to students exercise patterns, place of living, parents educational level, or parents income level with the communication skills. Conclusion: The result of the study shows that, increasing the students’ class level does not change the communication skill scores. The fact that male students demonstrated lower communication skills creates a necessity of changing the curriculum as students’ communication skill levels should be developed equally for the purpose of preparing them for the profession.

Kaynakça

  • 1. Erigüç G, Şener T, Eriş H. İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi: Bir Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 2013; 16: 45- 65.
  • 2. Kumcağız H, Yılmaz M, Çelik SH, Avcı İA. Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi, 2011; 38: 49-56.
  • 3. Ersanlı K, Balcı S. İletişim Becerileri Envanterin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk PDR (Psikolojik Danışma ve Rehberlik) Dergisi, 1998; 10: 7-12.
  • 4. Kılcıgil E, Bilir P, Özdinç Ö, Eroğlu K, Eroğlu B. İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 7: 19-28.
  • 5. Özdemir GA, Kaya H. Midwifery and Nursing Students’ Communication Skills and Life Orientation: Correlation With Stres Coping Approaches. Nursing and Midwifery Studies 2013; 2: 198-205.
  • 6. Tutuk A, Al D, Doğan S. Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2002; 6: 36-41.
  • 7. Arifoğlu B ve Razı G.S. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve İletişim Becerileriyle İletişim Yönetimi Dersi Akademik Başarı Puanı Arasındaki İlişki. DEUHYO ED 2011; 4: 7-11.
  • 8. Bingöl G, Demir A. Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 2011; 26: 152-59.
  • 9. Yılmaz İ, Çimen Z. Beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008; 10: 3-14.
  • 10. Özşaker M. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education 2013; 2: 29-39.
  • 11. Kuzu A, Eker F. Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve İletişim Becerilerinin Diğer Üniversite Öğrencileri ile Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2010; 3: 14-29.
  • 12. Erigüç G, Eriş H, Kabalcıoğlu F. Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve İletişim Becerileri: Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Örneği. International Online Journal of Educational Sciences 2014; 6: 398-412.
  • 13. Aşcı Ö, Hazar G, Yılmaz M. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İlişkili Değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2015; 6: 160-65.
  • 14. Gülbahçe Ö. K.K. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010; 12: 12-22.
  • 15. Mutlu OT, Şentürk HE, Zorba E. Üniversite Öğrencisi Tenisçilerde Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi, International Journal of Science Culture and Sport 2014; 129-37.
  • 16. Korkut F. İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1996; 2: 18-23.
  • 17. Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 7: 115-24.
  • 18. Görmüş AŞ, Aydın S, Ergin G. İşletme Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Cinsiyet Rolleri Bağlamında İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 2013; XV: 109-28.
  • 19. Dilekman M, Başcı Z, Bektaş F. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008; 12: 223-31.
  • 20. Şirin H, Izgar H. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Olumsuz Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişki, İlköğretim Online, 2013; 12: 585-96.
  • 21. Ross L. Interpersonal skills education for undergraduate nurses and paramedics. Journal of Paramedic Practice, 2012; 4: 655–61.
  • 22. McCarthy B, Trace A, O’Donovan M. Integrating psychology with interpersonal communication skills in undergraduate nursing education: Addressing the challenges. Nurse Education in Practice, 2014; 14: 227-32.
  • 23. Wang W, Liang Z, Blazeck A, Greene B. Improving Chinese nursing students’ communication skills by utilizing video-stimulated recall and role-play case scenarios to introduce them to the SBAR technique. Nurse Educ Today, 2015; 35: 881-87.
  • 24. Tepeköylü Öztürk Ö, Soytürk M, Daşdan Ada EN, Çamlıyer H. Üniversite Takımlarında Sporcu Olan Öğrencilerle Spor Yapmayan Öğrencilerin İletişim Becerisi Düzeylerinin Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 2011; 22: 43–53.
  • 25. Çetinkaya Z. Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2011; 9: 567-76.
  • 26. Koç B, Terzi Y, Gül A. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ile Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015; 4: 369-90.
  • 27. Köker S, Evrengöl A, Canat S. Ergenlerin ana babaları ile iletişimlerini algılama düzeyleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi, 2005; 1: 75-8.

Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Sayı: 3, 134 - 141, 01.09.2016

Öz

Amaç: Bu çalışma bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin karşılaştırması ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Materyal ve Metot: Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören toplam 496 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve Korkut 1996 tarafından geliştirilen “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler SPSS 20 paket istatistik programında yüzdelik, ki kare, t-testi, Anova, Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri ile değerlendirilmiştir. Çalışma için kurum ve katılımcılardan sözel izin alınmıştır. Bulgular: Bu çalışmada Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri 74.61±15.97, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin ise 67.93±16.01 ve gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır p< .05 . Sınıflara göre iletişim beceri düzeyleri her iki bölüm öğrencilerinde de istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemiştir p>.05 . Erkek öğrencilerin iletişim beceri düzeyi kadın öğrencilerden daha düşük olup aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğrencilerin spor yapma, yaşadığı yer, baba ve anne eğitim düzeyi, ailenin gelir durumu ile iletişim becerisi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır p> .05 . Sonuç: Sınıf düzeyinin yükselmesinin iletişim beceri puanlarını değiştirmiyor olması, erkek öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin daha düşük olması ders müfredatlarına bazı düzenlemeler yapılmasının ve öğrencilerin iletişim beceri düzeylerini geliştirmesinin mesleki açıdan son derece önemli bir gereklilik olduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • 1. Erigüç G, Şener T, Eriş H. İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi: Bir Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 2013; 16: 45- 65.
  • 2. Kumcağız H, Yılmaz M, Çelik SH, Avcı İA. Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği. Dicle Tıp Dergisi, 2011; 38: 49-56.
  • 3. Ersanlı K, Balcı S. İletişim Becerileri Envanterin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk PDR (Psikolojik Danışma ve Rehberlik) Dergisi, 1998; 10: 7-12.
  • 4. Kılcıgil E, Bilir P, Özdinç Ö, Eroğlu K, Eroğlu B. İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 7: 19-28.
  • 5. Özdemir GA, Kaya H. Midwifery and Nursing Students’ Communication Skills and Life Orientation: Correlation With Stres Coping Approaches. Nursing and Midwifery Studies 2013; 2: 198-205.
  • 6. Tutuk A, Al D, Doğan S. Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2002; 6: 36-41.
  • 7. Arifoğlu B ve Razı G.S. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve İletişim Becerileriyle İletişim Yönetimi Dersi Akademik Başarı Puanı Arasındaki İlişki. DEUHYO ED 2011; 4: 7-11.
  • 8. Bingöl G, Demir A. Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 2011; 26: 152-59.
  • 9. Yılmaz İ, Çimen Z. Beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim beceri düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008; 10: 3-14.
  • 10. Özşaker M. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education 2013; 2: 29-39.
  • 11. Kuzu A, Eker F. Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve İletişim Becerilerinin Diğer Üniversite Öğrencileri ile Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2010; 3: 14-29.
  • 12. Erigüç G, Eriş H, Kabalcıoğlu F. Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve İletişim Becerileri: Harran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Örneği. International Online Journal of Educational Sciences 2014; 6: 398-412.
  • 13. Aşcı Ö, Hazar G, Yılmaz M. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İlişkili Değişkenler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2015; 6: 160-65.
  • 14. Gülbahçe Ö. K.K. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010; 12: 12-22.
  • 15. Mutlu OT, Şentürk HE, Zorba E. Üniversite Öğrencisi Tenisçilerde Empatik Eğilim ve İletişim Becerisi, International Journal of Science Culture and Sport 2014; 129-37.
  • 16. Korkut F. İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1996; 2: 18-23.
  • 17. Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamlıyer H. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009; 7: 115-24.
  • 18. Görmüş AŞ, Aydın S, Ergin G. İşletme Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Cinsiyet Rolleri Bağlamında İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 2013; XV: 109-28.
  • 19. Dilekman M, Başcı Z, Bektaş F. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008; 12: 223-31.
  • 20. Şirin H, Izgar H. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Olumsuz Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişki, İlköğretim Online, 2013; 12: 585-96.
  • 21. Ross L. Interpersonal skills education for undergraduate nurses and paramedics. Journal of Paramedic Practice, 2012; 4: 655–61.
  • 22. McCarthy B, Trace A, O’Donovan M. Integrating psychology with interpersonal communication skills in undergraduate nursing education: Addressing the challenges. Nurse Education in Practice, 2014; 14: 227-32.
  • 23. Wang W, Liang Z, Blazeck A, Greene B. Improving Chinese nursing students’ communication skills by utilizing video-stimulated recall and role-play case scenarios to introduce them to the SBAR technique. Nurse Educ Today, 2015; 35: 881-87.
  • 24. Tepeköylü Öztürk Ö, Soytürk M, Daşdan Ada EN, Çamlıyer H. Üniversite Takımlarında Sporcu Olan Öğrencilerle Spor Yapmayan Öğrencilerin İletişim Becerisi Düzeylerinin Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 2011; 22: 43–53.
  • 25. Çetinkaya Z. Türkçe Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2011; 9: 567-76.
  • 26. Koç B, Terzi Y, Gül A. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ile Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2015; 4: 369-90.
  • 27. Köker S, Evrengöl A, Canat S. Ergenlerin ana babaları ile iletişimlerini algılama düzeyleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi, 2005; 1: 75-8.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Aygül Kıssal

Mustafa Kaya

Medine Koç

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Sayı: 3

Kaynak Göster

EndNote Kıssal A, Kaya M, Koç M (01 Eylül 2016) Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3 134–141.