Purpose: To assess the impact of a spinal brace on the functional profile of the feet in patients with adolescent idiopathic scoliosis AIS . Patients and Methods: The subjects were 21 female AIS patients with double curves range: 20°–45° . Baropodometry and stabilometry analysis during standing and walking and were performed without bracing and after 7 days of bracing. Plantar force distribution, contact area, foot angle, mean and peak foot pressures, step length, step width, cadence, and gait speed, center of pressure path length and sway velocities and confidence ellipse area were recorded. Results: Bracing did not affect baropodometry parameters during standing p>0.05 . However, left foot plantar contact area was greater, mean pressure and peak pressures on the left foot were lower with bracing compared to without bracing p0.05 . Conclusion: Spinal bracing created more symmetrical plantar pressure distribution between the feet during gait. However, bracing tends to alter temporal-spatial walking parameters and disrupt gait in patients with double curve scoliosis.
Amaç: Adolesan idiyopatik skolyozlu AİS bireylerde, spinal ortezin ayak fonksiyonel profiline etkisini incelemek.Hastalar ve Yöntem: Çalışmaya çift eğrisi olan 20° ile 45° arasında 21 AİS’li kız birey alındı. Ayakta duruş ve yürüyüş sırasında baropodometri ve stabilometri değerlendirmeleri, korse öncesi ve korselemeden yedi gün sonra, korse ile tekrarlandı. Plantar kuvvet dağılımı, temas alanı, ayak açısı, ortalama ve maksimum basınçlar, adım uzunluğu, adım genişliği, kadans, yürüyüş hızı, vücut basınç merkezi uzunluğu, salınım hızı ve güven alanı kaydedildi.Bulgular: Korseleme ayakta duruş sırasında, baropometri sonuçlarını etkilemedi p>0,05 . Sağ ayak ile karşılaştırıldığında, yürüyüş sırasında, korseli durumda korsesize göre, sol ayak plantar temas alanı fazlayken, ortalama ve maksimum basınçları azdı p
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Sayı: 4 |