Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covit-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Alan Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Memnuniyetleri

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 3, 324 - 336, 25.12.2023

Öz

Amaç: Araştırma Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türdeki araştırma Ocak-Haziran 2022 tarihleri arasında tanıtıcı özellik formu, Salgın Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti Ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nden 242 öğrenci katılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaşlarının ortalaması 21.30±1.79, % 70.7’si kadın, % 11.6’sı 1. sınıfta, % 52.9’u 2. sınıfta, % 19.4’ü 3. sınıfta, % 16.1’i 4. Sınıfta, % 42.6’sının annesi okuryazar-ilkokul mezunu, % 43.4’ünün babası okuryazar-ilkokul mezunudur. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti Ölçeği toplam puan ortalaması 21.52±7.57 ve Salgın Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması 67.61±15.38 olarak bulunmuştur.
Sonuç ve Öneriler: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim memnuniyetleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında aynı yönde, güçlü düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Uzaktan eğitim süreci örgün eğitim sürecini destekleyici olarak kullanılabilir. Ayrıca, daha büyük gruplarla daha fazla çalışmanın tekrarlanması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Referans1 Akbulut, Ş., & Akarsu, HA., Şahan, Ö. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumları ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki. YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 3(2): 87-96. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2259820
  • Referans2 Al Lily, A.E., Ismail, A.F., Abunasser, F.M., & Alqahtani, R.H.A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society.
  • Referans3 Arslan, R. (2021). Salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. KAÜİİBFD 12(23): 369-393. https://doi.org /10.36543/kauiibfd.2021.017
  • Referans4 Bayrak, M., Aydemir, M. & Karaman, S. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri ve doyum düzeylerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, https://doi.org/10.14812/cuefd.310022.
  • Referans5 Çelik, Eren., D., Korkmaz, M., Öz, Yıldırım, Ö., & Aydın Avci İ. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutum ve memnuniyet düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 24(2): 246-54. https://doi.org/10.17049/ataunihem.862820
  • Referans6 Esacandon, K., Rasmussen, A.L., Bogoch, I.I., Murray., E.J., Escandon,K., Popescu, S.V., & Kindrachuk, J. (2021). BMC Infectıous Diseases. COVID-19 false dichotomies and a comprehensive review of the evidence regarding public health, COVID-19 symptomatology, SARS-CoV-2 transmission, mask wearing, and reinfection.21(710)1-47. https://doi.org/10.1186/s12879-021-06357-4
  • Referans7 Gewin, V. (2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296
  • Referans8 Kafes, A.Y., & Yıldırım, A. (2022). Üniversite öğrencilerinin Uzaktan Eğitim memnuniyet ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish studies, 2021: 16(6): 1641-1657. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.50766
  • Referans9 Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 7(5):66-77. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/54658/725503
  • Referans10 Li, Q., Guan, X., Wu, P., Wang, X., Zhou, L., Tong, Y., Ren, R., Leugh, SMH., Lau, EHY., Wong, JY., Xing, X., Xiang, N., Wu, Y., Li, C., Chen, Q., Li, D.,…Feng., Z. (2020). Early transmission dynamics in wuhan, china, of novel coronavirus–ınfected pneumonia. The New England Journal of Medicine, 382(12), 1199-207. https://doi.org/10.1056/NEJMoa2001316
  • Referans11 Lovrić, R., Farčić, N., Mikšić, Š., &Včev A. (2020). Studying During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Inductive Content Analysis of Nursing Students’ Perceptions and Experiences. Education Sciences. 10(7):188-206. https://doi.org/10.3390/educsci10070188
  • Referans12 Sahu, P. Closure of universities due to coronavirus disease 2019. (COVID-19): (2019). Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus. 4. 4–9. https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Referans13 Süt, H.K., & Küçükkaya, B. (2016). Hemsirelik bölümü ögrencilerinin uzaktan egitime ıliskin görüsleri, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016;13(3):235-243. https://doi.org /10.5222/HEAD.2016.235
  • Referans14 UŞUN, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Referans15 Uzun, GÖ., Eş, AÇ., & Evram, G. (2020). Examination of attıtudes of university students in distance education according to some variables. Near East University Online Journal of Education. 3(2):104-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neuje/issue/57004/802852
  • Referans16 VALENTINE, D. (2002). Distance learning: promises, problems, and possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3).
  • Referans17 WORLD Health Organization. (2020). Responding to community spread of COVID-19 : Interim guidance, Retrieved from https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/ 20200307-responding-to-COVID-19 -communitytransmission-final.pdf
  • Referans18 Yılmaz, NA,. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 3(1):15-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neufhsj/issue/55814/751395

Evaluation of the Attitudes and Satisfaction of Nursing Students Receiving Distance Education in the Covit 19 Process

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 3, 324 - 336, 25.12.2023

Öz

Purpose: This study aimed to evaluate the attitudes and satisfaction of nursing students who received distance education during the Covid-19 pandemic.
Method: It was a descriptive and correlational study conducted between January and June 2022. 242 students from nursing department, Faculty of Health Sciences of Kafkas University participated in the research. Introductory Information Form, an Attitude Scale to Distance Education Applied during the Epidemic Period, and University Students' Distance Education Satisfaction Scale were used.
Results: The mean age of the students was 21.30±1.79 and 70.7% were female. Among participants 11.6% were in the first grade, 52.9% in the second grade, 19.4% in the third grade, and 16.1% in the forth grade. 42.6% of mothers and 43.4% of fathers were literate. Attitude Scale to Distance Education Applied during the Epidemic Period was 67.61±15.38 and the mean score of the University Students' Distance Education Satisfaction Scale was found to be 21.52±7.57. A positive and significant relationship was found between students' attitudes and satisfaction levels toward distance education (p≤0.05).
Conclusions and Suggestions: It was found there is a strong significant relationship in the same direction between nursing students. It was found that nursing students exhibited a moderate attitude towards distance education and a low level of satisfaction. It has been determined that there is a strong and significant relationship between attitude and satisfaction in the same direction. For this reason, it is recommended that distance education, which started. Also, more studies with larger groups need to be repeated.

Kaynakça

  • Referans1 Akbulut, Ş., & Akarsu, HA., Şahan, Ö. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumları ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki. YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 3(2): 87-96. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2259820
  • Referans2 Al Lily, A.E., Ismail, A.F., Abunasser, F.M., & Alqahtani, R.H.A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society.
  • Referans3 Arslan, R. (2021). Salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. KAÜİİBFD 12(23): 369-393. https://doi.org /10.36543/kauiibfd.2021.017
  • Referans4 Bayrak, M., Aydemir, M. & Karaman, S. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin öğrenme stilleri ve doyum düzeylerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, https://doi.org/10.14812/cuefd.310022.
  • Referans5 Çelik, Eren., D., Korkmaz, M., Öz, Yıldırım, Ö., & Aydın Avci İ. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutum ve memnuniyet düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 24(2): 246-54. https://doi.org/10.17049/ataunihem.862820
  • Referans6 Esacandon, K., Rasmussen, A.L., Bogoch, I.I., Murray., E.J., Escandon,K., Popescu, S.V., & Kindrachuk, J. (2021). BMC Infectıous Diseases. COVID-19 false dichotomies and a comprehensive review of the evidence regarding public health, COVID-19 symptomatology, SARS-CoV-2 transmission, mask wearing, and reinfection.21(710)1-47. https://doi.org/10.1186/s12879-021-06357-4
  • Referans7 Gewin, V. (2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296
  • Referans8 Kafes, A.Y., & Yıldırım, A. (2022). Üniversite öğrencilerinin Uzaktan Eğitim memnuniyet ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish studies, 2021: 16(6): 1641-1657. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.50766
  • Referans9 Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 7(5):66-77. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/54658/725503
  • Referans10 Li, Q., Guan, X., Wu, P., Wang, X., Zhou, L., Tong, Y., Ren, R., Leugh, SMH., Lau, EHY., Wong, JY., Xing, X., Xiang, N., Wu, Y., Li, C., Chen, Q., Li, D.,…Feng., Z. (2020). Early transmission dynamics in wuhan, china, of novel coronavirus–ınfected pneumonia. The New England Journal of Medicine, 382(12), 1199-207. https://doi.org/10.1056/NEJMoa2001316
  • Referans11 Lovrić, R., Farčić, N., Mikšić, Š., &Včev A. (2020). Studying During the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Inductive Content Analysis of Nursing Students’ Perceptions and Experiences. Education Sciences. 10(7):188-206. https://doi.org/10.3390/educsci10070188
  • Referans12 Sahu, P. Closure of universities due to coronavirus disease 2019. (COVID-19): (2019). Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus. 4. 4–9. https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Referans13 Süt, H.K., & Küçükkaya, B. (2016). Hemsirelik bölümü ögrencilerinin uzaktan egitime ıliskin görüsleri, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016;13(3):235-243. https://doi.org /10.5222/HEAD.2016.235
  • Referans14 UŞUN, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Referans15 Uzun, GÖ., Eş, AÇ., & Evram, G. (2020). Examination of attıtudes of university students in distance education according to some variables. Near East University Online Journal of Education. 3(2):104-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neuje/issue/57004/802852
  • Referans16 VALENTINE, D. (2002). Distance learning: promises, problems, and possibilities. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(3).
  • Referans17 WORLD Health Organization. (2020). Responding to community spread of COVID-19 : Interim guidance, Retrieved from https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/ 20200307-responding-to-COVID-19 -communitytransmission-final.pdf
  • Referans18 Yılmaz, NA,. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covıd19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 3(1):15-27. https://dergipark.org.tr/tr/pub/neufhsj/issue/55814/751395
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zümrüt Akgün Şahin 0000-0001-7141-273X

Ayşenur Sarıaslan 0000-0001-8005-1067

Erken Görünüm Tarihi 23 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2022
Kabul Tarihi 13 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akgün Şahin, Z., & Sarıaslan, A. (2023). Covit-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Alan Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Memnuniyetleri. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 324-336.

                                                                  Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.