Giriş: Son yıllarda öz şefkat, şefkatli bakımı kolaylaştırabilecek bir kavram olarak tartışılmaktadır. Bununla birlikte, hemşirelik öğrencileri için öz şefkatin anlamı ve hemşirelik bakımındaki yeri hakkında çok az şey bilinmektedir.
Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin öz-şefkat deneyimlerini, hasta bakımında öz-şefkatin önemine ilişkin algılarını ve öz şefkatin önündeki engelleri keşfetmektir.
Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı kalitatif bir çalışmadır. Veriler kalitatif içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular:Analiz sonucunda üç tema ortaya çıkmıştır: (1) başkalarına gösterdiğim gibi kendime şefkat gösterebiliyor muyum?, (2) öz şefkatin önündeki engeller ve (3) öz şefkati geliştirmek.
Sonuç: Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla öz-şefkatin şefkatli bakım sağlamada önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Bulgular, öz şefkatin önündeki engellerin farkında olarak öz şefkat kavramının lisans eğitimine entegre edilmesinin gerekliliğini ortaya koymaktadır.
Bakım Şefkat Hemşirelik Öğrencileri Öz Şefkat Kalitatif Araştırma
Background: Self-compassion has been discussed in recent years as a concept that can facilitating compassionate care. However, little is known about the meaning of self-compassion and its place within nursing care for nursing students.
Objectives: The aim of the study was to explore the self-compassion experiences, perceptions of the importance of self-compassion in patient care, and barriers to self-compassion of senior baccalaureate nursing students.
Methods: This research constitutes a qualitative descriptive study. The data were analyzed using qualitative content analysis.
Results: Three themes emerged: (1) am I able to show compassion for myself as I show it for others?, (2) barriers to self-compassion, and (3) Improving self-compassion.
Conclusion: It was concluded that self-compassion is important for providing compassionate care from the perspective of senior baccalaureate nursing students. The findings suggest the necessity of integrating the concept of self-compassion into undergraduate education by being aware of any barriers to self-compassion.
Care Compassion Nursing Students Self-Compassion Qualitative Research
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 4 |
Etkili Hemşirelik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus, 14 Kasım 2022 tarihinden beri SCOPUS tarafından indekslenmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jnef/contacts
Etkili Hemşirelik DergisiDergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.