Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin İklim Değişikliğine İlişkin Farkındalık, Endişe ve Umut Düzeyleri: Kesitsel ve İlişkisel Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 29 - 38, 30.04.2024
https://doi.org/10.54061/jphn.1396915

Öz

Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği farkındalığı, endişe ve umut
düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu kesitsel ve ilişkisel araştırma, bir Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 211 hemşirelik öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; Tanımlayıcı Özellikler Formu, Küresel İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalık Ölçeği, İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği ve İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, Kolmogorov Smirnov testi, tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Spearman’s korealasyon analizi ve Linear regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalık Ölçeği puan ortalamasının (85.27±6.70) iyi, İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği (32.45±7.28) ve İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği puan ortalamalarının (38.14±5.39) orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Korelasyon analizinde, ölçeklerin puan ortalamaları arasında, pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır (p <.01). Linear regresyon analizinde, iklim
değişikliği farkındalığı ve iklim değişikliği endişesi, iklim değişikliğini önleme umudunu olumlu
ve anlamlı yordamıştır (R2= 0.239, p <.05).
Sonuç: Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği farkındalığının iyi, endişe ve umudun orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Farkındalık ve endişe, iklim değişikliğinin önlenmesine yönelik umudu olumlu yönde etkilemiştir. İklim değişikliği farkındalığını artıracak girişimler, hemşirelik öğrencilerini harekete geçirebilir ve iklim değişikliğiyle mücadelede rol almalarını sağlayabilir.

Etik Beyan

Araştırma için XXX Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu’ndan etik kurul onayı alınmıştır (12.12.2022 tarih ve 220134 protokol numaralı).

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

2209-A; 1919B012205772

Kaynakça

  • Amerson, R. M., Boice, O., Mitchell, H., & Bible, J. (2022). Nursing faculty’s perceptions of climate change and sustainability. Nursing Education Perspectives, 43(5), 277–282. https://doi.org/10.1097/01.NEP.0000000000000991
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/497090
  • Bury, S. M., Wenzel, M., & Woodyatt, L. (2020). Against the odds: Hope as an antecedent of support for climate change action. British Journal of Social Psychology, 59(2), 289–310. https://doi.org/10.1111/bjso.12343
  • Bülbül, S. & Kocagözoğlu, S. G. (2022). Sürdürülebilir kalkınma hedefleri gözüyle iklim değişikliği. Yalçın, S.S., editör. Küresel İklim Değişikliğinin Çok Disiplinli Gözden Geçirilmesi ve Çocukluktan Erişkinliğe Etkileri. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri, 115-9. https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-surdurulebilir-kalkinma-hedefleri-gozuyle-iklim-degisikligi-102230.html
  • Chadwick, A. E. (2015). Toward a theory of persuasive hope: Effects of cognitive appraisals, hope appeals, and hope in the context of climate change. Health Communication, 30(6), 598–611. https://doi.org/10.1080/10410236.2014.916777
  • Deniz, M., İnel, Y. & Sezer, A. (2021). Awareness scale of university students about global climate change. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 43, 252-264. https://doi.org/10.32003/igge.818561
  • Ergin, E., Altinel, B., & Aktas, E. (2021). A mixed method study on global warming, climate change and the role of public health nurses from the perspective of nursing students. Nurse Education Today, 107, 105144. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105144
  • Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A.G., & Buchner, A. (2007). G* Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2): 175-191. http://dx.doi.org/10.3758/BF03193146
  • Finnegan, W. (2022). Educating for hope and action competence: A study of secondary school students and teachers in England. Environmental Education Research, 29(11), 1617-1636. https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2120963
  • Frumkin, H. (2022). Hope, health, and the climate crisis. The Journal of Climate Change, 5, 1–7. https://doi.org/10.1016/j.joclim.2022.100115
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2020). İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 337-356. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.322.16
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2021). İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Coğrafya Dergisi, 30(1), 195-204. https://doi.org/10.51800/ecd.932817
  • Gürgen Şimşek, H. & Altuğ Özsoy S. (2024). Sağlık kuruluşlarında hemşireler için yeşil bir uygulama: Geri dönüşüm. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 145-151. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3062390
  • Hornsey M. J., & Fielding, K. S. (2016). A cautionary note about messages of hope: Focusing on progress in reducing carbon emissions weakens mitigation motivation. Global Environmental Change-Human and Policy Dimensions, 39, 26–34. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2016.04.003
  • Incesu, O., & Yas, M. A. (2024). The relationship between nursing students’ environmental literacy and awareness of Global Climate Change. Public Health Nursing, 41(1), 67–76. https://doi.org/10.1111/phn.13255
  • International Council of Nurses. (ICN). (2018). Nurses, climate change and health. https://www.icn.ch/sites/default/files/inlinefiles/ICN%20PS%20Nurses%252c%20climate%20change%20and%20health%20FINAL%20.pdf
  • İlaslan, N., & Şahin Orak, N. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin küresel iklim değişikliği farkındalığı, iklim değişikliği endişeleri ile hemşirelikte sürdürülebilirlik tutumları arasındaki ilişki. 1.Uluslararası Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Kongresi. 20-22 Eylül, Bildiri Kitabı, 31. https://www.hepdak.org.tr/sempozyum-kongre-kitaplari
  • Kars Fertelli, T. (2023). Awareness, worry, and hope regarding climate change among nurses: A cross-sectional study. Archives of Environmental & Occupational Health, 78(7–8), 413–422. https://doi.org/10.1080/19338244.2023.2278521
  • Kurnaz, M. L., (2023). İklim değişikliği ve uyum süreçlerinde Türkiye. Resilience Journal, 7(1), 199-208. https://doi.org/10.32569/resilience.1312684
  • Küçük Biçer, B. K., & Vaizoğlu, S. A. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin küresel ısınma/iklim değişikliği hakkındaki bilgi ve farkındalıklarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2(2), 30-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/88662
  • Leffers, J., McDermott-Levy, R., Nicholas, P., & Sweeney, C. (2017). Mandate for the nursing profession to address climate change through nursing education. Journal of Nursing Scholarship, 49(6), 679–687. https://doi.org/10.1111/jnu.12331
  • Li, C., & Monroe, M. C. (2018). Development and validation of the climate change hope scale for high school students. Environment and Behavior, 50(4), 454–479. https://doi.org/10.1177/0013916517708325
  • Mat, S. T. B., Çalışkan, B. B., & Baştarcan, Ç. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği konusundaki endişe ve umut düzeyleri; Kesitsel bir çalışma. Journal of Psychiatric Nursing, 15(1), 9-16. doi:10.14744/phd.2023.00187. https://jag.journalagent.com/phd/pdfs/PHD_15_1_9_16.pdf
  • Minor, K., Agneman, G., Davidsen, N., Kleemann, N., Markussen, U., Olsen, A., Lassen, D., & Rosing, M. T. (2019). Greenlandic perspectives on climate change 2018-2019: Results from a national survey. University of Greenland and University of Copenhagen. Kraks Fond Institute for Urban Research. https://kraksfondbyforskning.dk/wpcontent/uploads/2019/08/2019_08_ 11_Greenlandic_Perspectives_Climate_Change_Final_ Report_Reduced.pdf.
  • Neal-Boylan, L., Breakey, S., & Nicholas, P. K. (2019). Integrating climate change topics into nursing curricula. Journal of Nursing Education, 58(6), 364–368. https://doi.org/10.3928/01484834-20190521-09
  • Ojala, M. (2007). Hope and worry: Exploring young people’s values, emotions, and behaviour regarding global environmental problems. Doctoral Dissertation, Orebro: Orebro University. Sweden. https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=1003385
  • Ojala, M. (2015). Hope in the face of climate change: Associations with environmental engagement and student perceptions of teachers’ emotion communication style and future orientation. The Journal of Environmental Education, 46(3), 133–148. https://doi.org/10.1080/00958964.2015.1021662
  • Ojala, M. (2023). Hope and climate-change engagement from a psychological perspective. Current Opinion in Psychology, 49, 101514 https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2022.101514
  • Panu, P. (2020). Anxiety and the ecological crisis: An analysis of eco-anxiety and climate anxiety. Sustainability, 12(19), 7836. https://doi.org/10.3390/su12197836
  • Salimoğlu, S., Çağatay, H.T., & Akdur, R. (2022). Bir grup üniversite öğrencisinin çevreye yönelik davranışlarının ve küresel iklim değişikliği farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. 6. Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, 1-4 Aralık 2022, Kongre Kitabı, 593.https://www.halksagligiokulu.org/Kitap/Detay/6-uluslarasi-24-ulusal-halk-sagligi-kongresi-1-4-aralik-2022/2d1c3325-09d9-009d-7925-3a088f736e45
  • Sangervo, J., Jylhä, K. M., & Pihkala, P. (2022). Climate anxiety: Conceptual considerations, and connections with climate hope and action. Global Environmental Change, 76, 102569 –102579. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2022.102569
  • Schenk, E. C., Cook, C., Demorest, S., & Burduli, E. (2021). Climate, Health, and Nursing Tool (CHANT): Initial survey results. Public Health Nursing, 38(2),152-159. https://doi.org/10.1111/phn.12864
  • Stewart, A.E. (2021). Psychometric properties of the Climate Change Worry Scale. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(2), 494-515. https://doi.org/10.3390/ijerph18020494
  • Tahkol, D., & Öztürk Haney, M. (2023). Determinants of Turkish nursing students' attitudes towards sustainable development and knowledge of climate change: A descriptive and correlational study. Public Health Nursing (Erken görünüm). https://doi.org/10.1111/phn.13270
  • World Health Organization [WHO] (2018). COP24 special report: Health & climate change. https://www.who.int/globalchange/publications/COP24-report-health-climate-change/en/
  • Yüce Yörük, E.A., & Varer Akpınar, C. (2022). Bir üniversitedeki tıp fakültesi öğrencilerinin küresel iklim değişikliğine yönelik farkındalıkları. 6. Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, 1-4 Aralık 2022, Kongre Kitabı, 628-29. https://uhsk.org/2022/dosya/kongre_kitabi.pdf#page=637

Nursing Students’ Awareness, Worry and Hope Levels Regarding Climate Change: A Cross-Sectional and Correlational Study

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 29 - 38, 30.04.2024
https://doi.org/10.54061/jphn.1396915

Öz

Objective: This research was done to examine nursing students’ awareness of climate change, their concerns and their hope levels for preventing it. This research was conducted to examine the relationship between nursing students’ climate change awareness, worry and hope.
Methods: This cross-sectional and correlational research was conducted with the participation of 211 nursing students at a Faculty of Health Sciences. Data were collected using a Descriptive Characteristics Form, the Global Climate Change Awareness Scale, the Climate Change Worry Scale, and the Climate Change Hope Scale. Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test, Spearman’s correlation analysis, and linear regression analysis were used to analyze the data.
Results: Participants had a good average score on the Global Climate Change Awareness Scale (85.27±6.70), while their mean scores on the Climate Change Worry Scale (32.45±7.28) and Climate Change Hope Scale (38.14±5.39) were moderate. The correlation analysis revealed a significant positive relationship between the mean scores of the scales (p <.01). In linear regression analysis, climate change awareness and climate change worry positively and significantly predicted hope for preventing climate change (R2= 0.239, p <.05).
Conclusion: The study concluded that nursing students’ awareness of climate change was good, and their worry and hope were at medium level. Awareness and worry have positively influenced hope for preventing climate change. Initiatives that will increase awareness of climate change can mobilize nursing students and enable them to take part in the fight against climate change.

Proje Numarası

2209-A; 1919B012205772

Kaynakça

  • Amerson, R. M., Boice, O., Mitchell, H., & Bible, J. (2022). Nursing faculty’s perceptions of climate change and sustainability. Nursing Education Perspectives, 43(5), 277–282. https://doi.org/10.1097/01.NEP.0000000000000991
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/497090
  • Bury, S. M., Wenzel, M., & Woodyatt, L. (2020). Against the odds: Hope as an antecedent of support for climate change action. British Journal of Social Psychology, 59(2), 289–310. https://doi.org/10.1111/bjso.12343
  • Bülbül, S. & Kocagözoğlu, S. G. (2022). Sürdürülebilir kalkınma hedefleri gözüyle iklim değişikliği. Yalçın, S.S., editör. Küresel İklim Değişikliğinin Çok Disiplinli Gözden Geçirilmesi ve Çocukluktan Erişkinliğe Etkileri. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri, 115-9. https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-surdurulebilir-kalkinma-hedefleri-gozuyle-iklim-degisikligi-102230.html
  • Chadwick, A. E. (2015). Toward a theory of persuasive hope: Effects of cognitive appraisals, hope appeals, and hope in the context of climate change. Health Communication, 30(6), 598–611. https://doi.org/10.1080/10410236.2014.916777
  • Deniz, M., İnel, Y. & Sezer, A. (2021). Awareness scale of university students about global climate change. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 43, 252-264. https://doi.org/10.32003/igge.818561
  • Ergin, E., Altinel, B., & Aktas, E. (2021). A mixed method study on global warming, climate change and the role of public health nurses from the perspective of nursing students. Nurse Education Today, 107, 105144. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105144
  • Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A.G., & Buchner, A. (2007). G* Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2): 175-191. http://dx.doi.org/10.3758/BF03193146
  • Finnegan, W. (2022). Educating for hope and action competence: A study of secondary school students and teachers in England. Environmental Education Research, 29(11), 1617-1636. https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2120963
  • Frumkin, H. (2022). Hope, health, and the climate crisis. The Journal of Climate Change, 5, 1–7. https://doi.org/10.1016/j.joclim.2022.100115
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2020). İklim Değişikliğinin Önlenmesine Yönelik Umut Ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(34), 337-356. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.322.16
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2021). İklim Değişikliği Endişesi Ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Coğrafya Dergisi, 30(1), 195-204. https://doi.org/10.51800/ecd.932817
  • Gürgen Şimşek, H. & Altuğ Özsoy S. (2024). Sağlık kuruluşlarında hemşireler için yeşil bir uygulama: Geri dönüşüm. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 145-151. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3062390
  • Hornsey M. J., & Fielding, K. S. (2016). A cautionary note about messages of hope: Focusing on progress in reducing carbon emissions weakens mitigation motivation. Global Environmental Change-Human and Policy Dimensions, 39, 26–34. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2016.04.003
  • Incesu, O., & Yas, M. A. (2024). The relationship between nursing students’ environmental literacy and awareness of Global Climate Change. Public Health Nursing, 41(1), 67–76. https://doi.org/10.1111/phn.13255
  • International Council of Nurses. (ICN). (2018). Nurses, climate change and health. https://www.icn.ch/sites/default/files/inlinefiles/ICN%20PS%20Nurses%252c%20climate%20change%20and%20health%20FINAL%20.pdf
  • İlaslan, N., & Şahin Orak, N. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin küresel iklim değişikliği farkındalığı, iklim değişikliği endişeleri ile hemşirelikte sürdürülebilirlik tutumları arasındaki ilişki. 1.Uluslararası Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Kongresi. 20-22 Eylül, Bildiri Kitabı, 31. https://www.hepdak.org.tr/sempozyum-kongre-kitaplari
  • Kars Fertelli, T. (2023). Awareness, worry, and hope regarding climate change among nurses: A cross-sectional study. Archives of Environmental & Occupational Health, 78(7–8), 413–422. https://doi.org/10.1080/19338244.2023.2278521
  • Kurnaz, M. L., (2023). İklim değişikliği ve uyum süreçlerinde Türkiye. Resilience Journal, 7(1), 199-208. https://doi.org/10.32569/resilience.1312684
  • Küçük Biçer, B. K., & Vaizoğlu, S. A. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin küresel ısınma/iklim değişikliği hakkındaki bilgi ve farkındalıklarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2(2), 30-43. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/88662
  • Leffers, J., McDermott-Levy, R., Nicholas, P., & Sweeney, C. (2017). Mandate for the nursing profession to address climate change through nursing education. Journal of Nursing Scholarship, 49(6), 679–687. https://doi.org/10.1111/jnu.12331
  • Li, C., & Monroe, M. C. (2018). Development and validation of the climate change hope scale for high school students. Environment and Behavior, 50(4), 454–479. https://doi.org/10.1177/0013916517708325
  • Mat, S. T. B., Çalışkan, B. B., & Baştarcan, Ç. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin iklim değişikliği konusundaki endişe ve umut düzeyleri; Kesitsel bir çalışma. Journal of Psychiatric Nursing, 15(1), 9-16. doi:10.14744/phd.2023.00187. https://jag.journalagent.com/phd/pdfs/PHD_15_1_9_16.pdf
  • Minor, K., Agneman, G., Davidsen, N., Kleemann, N., Markussen, U., Olsen, A., Lassen, D., & Rosing, M. T. (2019). Greenlandic perspectives on climate change 2018-2019: Results from a national survey. University of Greenland and University of Copenhagen. Kraks Fond Institute for Urban Research. https://kraksfondbyforskning.dk/wpcontent/uploads/2019/08/2019_08_ 11_Greenlandic_Perspectives_Climate_Change_Final_ Report_Reduced.pdf.
  • Neal-Boylan, L., Breakey, S., & Nicholas, P. K. (2019). Integrating climate change topics into nursing curricula. Journal of Nursing Education, 58(6), 364–368. https://doi.org/10.3928/01484834-20190521-09
  • Ojala, M. (2007). Hope and worry: Exploring young people’s values, emotions, and behaviour regarding global environmental problems. Doctoral Dissertation, Orebro: Orebro University. Sweden. https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=1003385
  • Ojala, M. (2015). Hope in the face of climate change: Associations with environmental engagement and student perceptions of teachers’ emotion communication style and future orientation. The Journal of Environmental Education, 46(3), 133–148. https://doi.org/10.1080/00958964.2015.1021662
  • Ojala, M. (2023). Hope and climate-change engagement from a psychological perspective. Current Opinion in Psychology, 49, 101514 https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2022.101514
  • Panu, P. (2020). Anxiety and the ecological crisis: An analysis of eco-anxiety and climate anxiety. Sustainability, 12(19), 7836. https://doi.org/10.3390/su12197836
  • Salimoğlu, S., Çağatay, H.T., & Akdur, R. (2022). Bir grup üniversite öğrencisinin çevreye yönelik davranışlarının ve küresel iklim değişikliği farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. 6. Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, 1-4 Aralık 2022, Kongre Kitabı, 593.https://www.halksagligiokulu.org/Kitap/Detay/6-uluslarasi-24-ulusal-halk-sagligi-kongresi-1-4-aralik-2022/2d1c3325-09d9-009d-7925-3a088f736e45
  • Sangervo, J., Jylhä, K. M., & Pihkala, P. (2022). Climate anxiety: Conceptual considerations, and connections with climate hope and action. Global Environmental Change, 76, 102569 –102579. https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2022.102569
  • Schenk, E. C., Cook, C., Demorest, S., & Burduli, E. (2021). Climate, Health, and Nursing Tool (CHANT): Initial survey results. Public Health Nursing, 38(2),152-159. https://doi.org/10.1111/phn.12864
  • Stewart, A.E. (2021). Psychometric properties of the Climate Change Worry Scale. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(2), 494-515. https://doi.org/10.3390/ijerph18020494
  • Tahkol, D., & Öztürk Haney, M. (2023). Determinants of Turkish nursing students' attitudes towards sustainable development and knowledge of climate change: A descriptive and correlational study. Public Health Nursing (Erken görünüm). https://doi.org/10.1111/phn.13270
  • World Health Organization [WHO] (2018). COP24 special report: Health & climate change. https://www.who.int/globalchange/publications/COP24-report-health-climate-change/en/
  • Yüce Yörük, E.A., & Varer Akpınar, C. (2022). Bir üniversitedeki tıp fakültesi öğrencilerinin küresel iklim değişikliğine yönelik farkındalıkları. 6. Uluslararası, 24. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, 1-4 Aralık 2022, Kongre Kitabı, 628-29. https://uhsk.org/2022/dosya/kongre_kitabi.pdf#page=637
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halk Sağlığı Hemşireliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adile Tümer 0000-0002-3078-6468

Mervegül İpek 0009-0000-1024-1412

Zeynep Ercan 0009-0008-0995-4237

Proje Numarası 2209-A; 1919B012205772
Erken Görünüm Tarihi 26 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2023
Kabul Tarihi 22 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tümer, A., İpek, M., & Ercan, Z. (2024). Hemşirelik Öğrencilerinin İklim Değişikliğine İlişkin Farkındalık, Endişe ve Umut Düzeyleri: Kesitsel ve İlişkisel Araştırma. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 6(1), 29-38. https://doi.org/10.54061/jphn.1396915