Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 263 - 282, 31.08.2020

Öz

Kaynakça

  • Referans1 Adıgüzel, H. Ö.(2006). Yaratıcı drama derslerine (okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 7-15.Referans2 Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı Drama Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Fransızca Konuşmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Referans3 Aykaç, M. (2008). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans4 Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açısından değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi,1(3-4), 27-43.Referans5 Aykaç, N., &Ulubey, Ö. (2008).Yaratıcı drama ile yapılandırmacılık ilişkisinin 2005 meb ilköğretim programlarında değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 3(6), 25-44. Referans6 Aykaç, M., &Adıgüzel, Ö. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(1), 297-314. Referans7 Debreli, E. (2011). The effect of creative drama based instructıon on seventh grade students’ achievement in ratio and proportion concepts and their attitudes toward mathematics, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans8 Doğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96.Referans9 Erdoğan, S. (2010). Eğitici Drama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Referans10 Hatipoğlu, Y. (2006). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Referans11 Kayhan, H.C. (2004). Yaratıcı Dramanın İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmeye, Bilgilerin Kalıcılığına ve Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Referans12 MEB. (2006). İlköğretim sanat etkinlikleri dersi programı ve kılavuzu 1-8. sınıflar (Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı PDF) Referans13 Sağlam, T. (1997). Eğitimde drama ve Türk çocuklarının ritüel nitelikli oyunlarının eğitimde dramada kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi).Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans14 San, İ. (2006). Yaratıcı dramanın eğitsel boyutları. H. Ömer Adıgüzel (Ed.) Yaratıcı drama 1985-1998 yazılar içinde Ankara: Naturel Yayıncılık.Referans15 Saraç, A. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yöntemi Kullanılmasının Tutum, Başarı ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.Referans16 Subaşı, Subaşı, M. (2012). Drama Yönteminin İlköğretim Yedinci Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Durgun Elektrik Konusunda Akademik Başarı ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Referans17 Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler (6. Baskı). Ankara: Alkım Yayıncılık. Referans18 Yalım, N. (2003). İlköğretim Dördüncü Sınıf Fen Bilgisi Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Referans19 Yapıcı, M., & Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 6(2), 204-212.

Teacher Candidates’ Attitudes and Opinions Regarding Creative Drama Instruction Within Social Studies Courses

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 263 - 282, 31.08.2020

Öz




Abstract



This
study examined the attitudes and opinions of Artvin Çoruh University teacher
candidates regarding the use of creative drama instruction within social
studies courses. The participant group consisted of 24 university students attending their junior year in the Social Studies
teacher education program. Creative drama instruction was planned and
implemented over 24 instructional hours between February 20th - May
22nd, 2017. A mixed method research design was utilised to measure
teacher candidates’ attitudes according to a “Creative Drama Attitude Scale”
developed by Adıgüzel (2006), and teacher candidates’ opinions were obtained through
written responses to a researcher developed “Opinion Evaluation Form”. The study
results revealed no significant difference between the pre/post-test attitude
scale results, which was interpreted as teacher candidates’ having prior
knowledge and positive impressions of creative drama instruction. Participants’
opinions revealed they viewed creative drama within social studies as an effective
methodology and believed creative drama is appropriate for instruction of a
variety of subjects. Teacher candidates emphasised that creative drama
contributes to students’ learning, motivation, communication, and personal
development. As a result, it is recommended that creative drama instruction be utilised
within social studies courses and that social studies teachers and teacher
candidates receive creative drama instructional training.



Keywords: creative drama, social
studies, active learning

Kaynakça

  • Referans1 Adıgüzel, H. Ö.(2006). Yaratıcı drama derslerine (okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(2), 7-15.Referans2 Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı Drama Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Fransızca Konuşmaya Yönelik Tutumlarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Referans3 Aykaç, M. (2008). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans4 Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açısından değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi,1(3-4), 27-43.Referans5 Aykaç, N., &Ulubey, Ö. (2008).Yaratıcı drama ile yapılandırmacılık ilişkisinin 2005 meb ilköğretim programlarında değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 3(6), 25-44. Referans6 Aykaç, M., &Adıgüzel, Ö. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(1), 297-314. Referans7 Debreli, E. (2011). The effect of creative drama based instructıon on seventh grade students’ achievement in ratio and proportion concepts and their attitudes toward mathematics, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans8 Doğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96.Referans9 Erdoğan, S. (2010). Eğitici Drama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Referans10 Hatipoğlu, Y. (2006). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Konularının Öğretiminde Drama Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Referans11 Kayhan, H.C. (2004). Yaratıcı Dramanın İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersinde Öğrenmeye, Bilgilerin Kalıcılığına ve Matematiğe Yönelik Tutumlara Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Referans12 MEB. (2006). İlköğretim sanat etkinlikleri dersi programı ve kılavuzu 1-8. sınıflar (Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı PDF) Referans13 Sağlam, T. (1997). Eğitimde drama ve Türk çocuklarının ritüel nitelikli oyunlarının eğitimde dramada kullanımı (Yayımlanmamış Doktora Tezi).Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Referans14 San, İ. (2006). Yaratıcı dramanın eğitsel boyutları. H. Ömer Adıgüzel (Ed.) Yaratıcı drama 1985-1998 yazılar içinde Ankara: Naturel Yayıncılık.Referans15 Saraç, A. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Drama Yöntemi Kullanılmasının Tutum, Başarı ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.Referans16 Subaşı, Subaşı, M. (2012). Drama Yönteminin İlköğretim Yedinci Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Durgun Elektrik Konusunda Akademik Başarı ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Referans17 Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler (6. Baskı). Ankara: Alkım Yayıncılık. Referans18 Yalım, N. (2003). İlköğretim Dördüncü Sınıf Fen Bilgisi Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Referans19 Yapıcı, M., & Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 6(2), 204-212.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Serhan Sarıkaya 0000-0002-6066-2730

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarıkaya, H. S. (2020). Teacher Candidates’ Attitudes and Opinions Regarding Creative Drama Instruction Within Social Studies Courses. Journal of Teacher Education and Educators, 9(2), 263-282.