Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 1, 10 - 18, 20.01.2018

Öz

Uzaktan eğitim son
zamanlarda yaygınlaştıkça, birçok profesyonel de uzaktan eğitim öğrencilerinin
bu ortamda başarılı olmak için ne kadar hazırlıklı olup olmadıklarını
sorgulamaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Ebelik bölümü uzaktan eğitim
öğrencilerinin e-öğrenme için hazır bulunuşluk durumlarının değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini uzaktan eğitim programına kayıtlı,
çalışmaya katılmayı kabul eden ebeler oluşturmuştur (n=86). Verilerin
toplanmasında katılımcıların sosyo-demografik özellikleri, uzaktan eğitim
bilgilerini ölçen anket formu ve e-öğrenme için hazır bulunuşluk öz
değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 programında analiz
edilmiştir. Birinci sınıf uzaktan eğitim öğrencilerinin ölçek puan ortalaması
101.0±14.17(min:68,max:125) iken ikinci sınıf öğrencilerinin puan ortalamaları
105.10±12.38(min:74 max:125) olarak saptanmıştır. As a result of the study, all
students were found to be ready for e-learning.

Kaynakça

  • 1. Akdemir, Ö., (2011). Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi: Cilt:1, Sayı:2, ss:69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011.
  • 2. İşman, A., (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • 3. Balaban, M.E., (2012). Dünyada Ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi. Bilgiye Erişim ve Paylaşım Projesi: Uzaktan Eğitim. Işık Üniversitesi. ss:1-51.
  • 4. Aslantaş, T. Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye’de Bir Uygulama. Erişim Tarihi: 07.09.2017 Erişim Adresi: http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf.
  • 5. Dağ, F., (2013). Uzaktan Eğitim Nedir? Erişim Tarihi: 08.08.2017 Erişim Adresi: http://docplayer.biz.tr/963907-Uzaktan-egitim-nedir-yrd-doc-dr-funda-dag.html.
  • 6. Sağlık Alanında Lisans Tamamlama, Yükseköğretim Kurulu Duyurular, (2017). Erişim Tarihi: 06.09.2017 Erişim Adresi: http://yok.gov.tr/web/guest/duyuru-detay1/-/asset_publisher/64ZMbZPZlSI4/content/sagl%C4%B1k-alan%C4%B1nda-lisans-tamamlama-24-07-2017-?redirect=http%3A%2F%2Fyok.gov.tr%2Fweb%2Fguest%2Fduyuru- detay1%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_64ZMbZPZlSI4%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-3%26p_p_col_count%3D1.
  • 7. Yurdugül, H. ve Demir, Ö., (2016). Öğretmen Yetiştiren Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının E-öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Doi: 10.16986/HUJE.2016022763.
  • 8. Kalelioğlu, F. ve Baturay, M.H., (2014). E-Öğrenme için Hazırbulunuşluk Öz Değerlendirme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Başkent University Journal Of Education: Cilt:1, Sayı:2, ss:22-30.
  • 9. Parasuraman, A., (2000). Technology Readiness Index a Multiple-İtem Scale to Measure Readiness to Embrace New Technologies. Journal of Service Research: Cilt:2, Sayı:4, ss:307-320.
  • 10. Gökçearslan, Ş., Solmaz, S. ve Kukul, V., (2017). Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazır bulunuşluk Ölçeği: Bir Uyarlama Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama: Cilt:7, Sayı:1, ss: 143-157.
  • 11. Kaymak, Z.D. ve Horzum, M.B., (2013). Çevrimiçi Öğrenme Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Düzeyleri, Algıladıkları Yapı ve Etkileşim Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. DOI: 10.12738/estp.2013.3.1580.
  • 12. Watkins, R., Leigh, D. ve Triner, D., (2004). Assessing Readiness for E-Learning. Performance Improvement Quarterly: Cilt:17, Sayı:4, ss:66-79.
  • 13. Davis, T.S.B., (2006). Assessing Online Readiness: Perceptions Of Distance Learning Stakeholders İn Three Oklahoma Community Colleges. Unpublished Doctoral Dissertation, Oklahoma State University.
  • 14. Akdemir, O., (2008). Teaching in Online Courses: Experiences of Instructional Technology Faculty Members. Turkish Online Journal of Distance Education: Cilt:9, Sayı:2, ss:97-108.
  • 15. Gökdaş, İ. ve Kayri, M., (2005). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:2, Sayı:2, ss:1-20. Erişim Tarihi: 05.08.2017 Erişim adresi: http://efdergi.yyu.edu.tr.
  • 16. Altıparmak, M., Kurt, İ.D. ve Kapıdere, M., (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Malatya, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 319-327.
  • 17. Soydal, İ., Alır, G. ve Ünal, Y., (2012). Türk Üniversiteleri E-Öğrenmeye Hazır Mı? Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Örneği. (16th International Conference on Electronic Publishing, ELPUB, ss:133-144.
  • 18. Adnan, M. ve Yaman, B.B., (2017). Mühendislik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Dair Beklenti, Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education: Cilt:8, Sayı:2, ss:218-243.
  • 19. Aslan, Ö., (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: Cilt:16, Sayı:2, ss:121-131.
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 1, 10 - 18, 20.01.2018

Öz


Kaynakça

  • 1. Akdemir, Ö., (2011). Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi: Cilt:1, Sayı:2, ss:69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011.
  • 2. İşman, A., (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • 3. Balaban, M.E., (2012). Dünyada Ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi. Bilgiye Erişim ve Paylaşım Projesi: Uzaktan Eğitim. Işık Üniversitesi. ss:1-51.
  • 4. Aslantaş, T. Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Türkiye’de Bir Uygulama. Erişim Tarihi: 07.09.2017 Erişim Adresi: http://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf.
  • 5. Dağ, F., (2013). Uzaktan Eğitim Nedir? Erişim Tarihi: 08.08.2017 Erişim Adresi: http://docplayer.biz.tr/963907-Uzaktan-egitim-nedir-yrd-doc-dr-funda-dag.html.
  • 6. Sağlık Alanında Lisans Tamamlama, Yükseköğretim Kurulu Duyurular, (2017). Erişim Tarihi: 06.09.2017 Erişim Adresi: http://yok.gov.tr/web/guest/duyuru-detay1/-/asset_publisher/64ZMbZPZlSI4/content/sagl%C4%B1k-alan%C4%B1nda-lisans-tamamlama-24-07-2017-?redirect=http%3A%2F%2Fyok.gov.tr%2Fweb%2Fguest%2Fduyuru- detay1%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_64ZMbZPZlSI4%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-3%26p_p_col_count%3D1.
  • 7. Yurdugül, H. ve Demir, Ö., (2016). Öğretmen Yetiştiren Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının E-öğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Doi: 10.16986/HUJE.2016022763.
  • 8. Kalelioğlu, F. ve Baturay, M.H., (2014). E-Öğrenme için Hazırbulunuşluk Öz Değerlendirme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Başkent University Journal Of Education: Cilt:1, Sayı:2, ss:22-30.
  • 9. Parasuraman, A., (2000). Technology Readiness Index a Multiple-İtem Scale to Measure Readiness to Embrace New Technologies. Journal of Service Research: Cilt:2, Sayı:4, ss:307-320.
  • 10. Gökçearslan, Ş., Solmaz, S. ve Kukul, V., (2017). Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazır bulunuşluk Ölçeği: Bir Uyarlama Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama: Cilt:7, Sayı:1, ss: 143-157.
  • 11. Kaymak, Z.D. ve Horzum, M.B., (2013). Çevrimiçi Öğrenme Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Düzeyleri, Algıladıkları Yapı ve Etkileşim Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. DOI: 10.12738/estp.2013.3.1580.
  • 12. Watkins, R., Leigh, D. ve Triner, D., (2004). Assessing Readiness for E-Learning. Performance Improvement Quarterly: Cilt:17, Sayı:4, ss:66-79.
  • 13. Davis, T.S.B., (2006). Assessing Online Readiness: Perceptions Of Distance Learning Stakeholders İn Three Oklahoma Community Colleges. Unpublished Doctoral Dissertation, Oklahoma State University.
  • 14. Akdemir, O., (2008). Teaching in Online Courses: Experiences of Instructional Technology Faculty Members. Turkish Online Journal of Distance Education: Cilt:9, Sayı:2, ss:97-108.
  • 15. Gökdaş, İ. ve Kayri, M., (2005). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: Cilt:2, Sayı:2, ss:1-20. Erişim Tarihi: 05.08.2017 Erişim adresi: http://efdergi.yyu.edu.tr.
  • 16. Altıparmak, M., Kurt, İ.D. ve Kapıdere, M., (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Malatya, Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 319-327.
  • 17. Soydal, İ., Alır, G. ve Ünal, Y., (2012). Türk Üniversiteleri E-Öğrenmeye Hazır Mı? Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Örneği. (16th International Conference on Electronic Publishing, ELPUB, ss:133-144.
  • 18. Adnan, M. ve Yaman, B.B., (2017). Mühendislik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Dair Beklenti, Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education: Cilt:8, Sayı:2, ss:218-243.
  • 19. Aslan, Ö., (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: Cilt:16, Sayı:2, ss:121-131.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Çetintaş Öner

Gülbiye Çelik Bu kişi benim

Habibe Bay Bu kişi benim

Yeşim Yeşil

Esin Çeber Turfan

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetintaş Öner, S., Çelik, G., Bay, H., Yeşil, Y., vd. (2018). EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Medical Sciences, 13(1), 10-18.
AMA Çetintaş Öner S, Çelik G, Bay H, Yeşil Y, Çeber Turfan E. EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Medical Sciences. Ocak 2018;13(1):10-18.
Chicago Çetintaş Öner, Serap, Gülbiye Çelik, Habibe Bay, Yeşim Yeşil, ve Esin Çeber Turfan. “EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Medical Sciences 13, sy. 1 (Ocak 2018): 10-18.
EndNote Çetintaş Öner S, Çelik G, Bay H, Yeşil Y, Çeber Turfan E (01 Ocak 2018) EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Medical Sciences 13 1 10–18.
IEEE S. Çetintaş Öner, G. Çelik, H. Bay, Y. Yeşil, ve E. Çeber Turfan, “EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, Medical Sciences, c. 13, sy. 1, ss. 10–18, 2018.
ISNAD Çetintaş Öner, Serap vd. “EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Medical Sciences 13/1 (Ocak 2018), 10-18.
JAMA Çetintaş Öner S, Çelik G, Bay H, Yeşil Y, Çeber Turfan E. EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Medical Sciences. 2018;13:10–18.
MLA Çetintaş Öner, Serap vd. “EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Medical Sciences, c. 13, sy. 1, 2018, ss. 10-18.
Vancouver Çetintaş Öner S, Çelik G, Bay H, Yeşil Y, Çeber Turfan E. EBELİK BÖLÜMÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME İÇİN HAZIRBULUNUŞLUK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Medical Sciences. 2018;13(1):10-8.