The aim of this
study is to determine the effect of participation in pregnancy school on
distress in pregnancy. 150 pregnant women who were referred to the Eskişehir
Public Hospital Pregnancy School between 31st October 2017 and 31st August 2018
and agreed to participate were included in the study. After obtaining consent, the
Determination of Sociodemographic Characteristics form and the Tilburg
Pregnancy Distress Scale were completed by the investigator and then pregnancy
education began. After completing the education, the Tilburg Pregnancy Distress
Scale was filled out again. The Shapiro Wilk test and two-way analysis of
variance (single factor repeated) were used for the analysis of data. IBM SPSS Statistics
21.0 was used for statistical analysis.
The significance level was set at p<0.05. The mean score in the Tilburg Pregnancy Distress Scale had significantly
decreased from 15.17 ± 7.03 (before education) to 13.01 ± 7.03 (after
education) (p=0.010). Moreover, the Tilburg Pregnancy Distress Scale
subcategory scores also decreased after education. This study revealed that
participation in pregnancy education school has a positive effect on distress
in pregnancy. Therefore, it is suggested that pregnancy education schools
should be more widespread. Also all expectant
parents-to-be should be encouraged to participate.
Bu çalışma gebe okuluna katılımın gebelikte
distres üzerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Bu araştırmanın
örneklemini, 3 Ekim 2017 ve 31 Ağustos 2018 tarihleri arasında Eskişehir Devlet
Hastanesi Gebe Okulu’na başvuran, çalışmaya dahil edilme kriterlerine uyan ve
çalışmaya katılmayı kabul eden 150 gebe oluşturdu. Gebelerin onamları
alındıktan sonra Gebe okulu başlangıcında araştırmacı tarafından literatür
doğrultusunda hazırlanan Sosyodemografik Özellikleri Belirleme Formu ve Tilburg
Gebelikte Distres Ölçeği dolduruldu ardından gebe eğitimlerine başlandı.
Eğitimler bittikten sonra Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği tekrar dolduruldu. Verilerin analizinde Shapiro Wilk's testi ve
iki yönlü varyans analizi (tek faktör tekrarlı) ile kullanıldı. Analizlerin
uygulanmasında ise IBM SPSS Statistics 21.0 programından yararlanılmış olup
istatistiksel önemlilik için p<0.05 değeri kriter kabul edildi. Gebelerin
Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği toplam puan ortalamalarının 15.17 ± 7.03’den
(eğitim öncesi) 13.01 ± 7.03’e (eğitim sonrası) düşerek istatistiksel olarak
anlamlı bulundu (p=0.010). Tilburg Gebelikte Distres Ölçeği alt boyutları puan
ortalamalarının da eğitim sonrasında azaldığı saptandı. Bu araştırma gebe
okuluna katılımın, gebelikte distres üzerine etkisine olumlu etkisi olduğunu ve
distres düzeyini anlamlı düzeyde azalttığını göstermiştir. Bu nedenle gebe
eğitim okullarının yaygınlaştırılması ve ebeveynlerin bu sınıflara katılımının
sağlanması önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ORİJİNAL MAKALELER / ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 42 Sayı: 2 |