Amaç: Dünyada gelişmelerle birlikte, kronik ya da ölümcül hastalıkların ölüm oranlarında önemli bir azalma görülmesi; çocukların gelişimlerini etkileyen sorunların daha sık görülmesine neden olmaktadır. Erken tanı ve müdahalenin gerçekleşmesi için, hekimlerin temel gelişim basamaklarından haberdar olması ve bu tür bilgilerin tıp eğitimi sırasında edinilmesi gerekir. Bu çalışmanın amacı, tıp öğrencilerinin çocuk gelişimi hakkındaki bilgilerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya, 2018- 2019 yılları arasında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında Gelişimsel Pediatri dersi almamış toplam 482 3.sınıf ve 4.sınıf tıp fakültesi öğrencileri dahil edilmiştir. Çalışmamızda 1. bölüm sosyo-demografik bilgileri, 2. bölüm; “Bakım Verenlerin Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi ve Gelişimin Desteklenmesi Bilgisi’ni (CKCDI) ile ilgili soruları içermektedir.
Bulgular: Çalışmaya 227 (%47.09) 3. sınıf, 255 (%52.90) 4.sınıf olmak üzere toplam 482 tıp öğrencisi dahil edildi. Ortalama CKCDI toplam puanı 3 sınıf öğrencileri için 14.44±5.89, 4 sınıf öğrencilerinde ise 16.10 ± 5.90’di. Üçüncü ve 4. Sınıf öğrencilerinin %50’sinden fazlası gelişim basamakları bileşeni bölümündeki 10 sorunun 5’ini doğru yanıtladığı ancak gelişimsel uyaranla destekleme bileşeni bölümündeki 10 sorudan 3. Sınıfların sadece 1 soruya (sayı saymayı öğretme) ve 4. sınıfların ise (sayı saymayı, renkleri öğretme) 2 soruya doğru cevap verdiği ortaya çıkmıştır. Üçüncü ve dördüncü sınıf tıp öğrencilerinin, gelişim becerileri ve uyarılma bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. Üçüncü sınıfta verilen genel pediatri derslerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin çocuk gelişimi hakkındaki bilgilerini artırmadığı da anlaşılmıştır.
Sonuç: Tıp öğrencilerinin çocuk gelişimi bilgilerini değerlendirmek bebeklik ve erken çocukluktaki gelişimsel gecikmelere aşina olmalarını ve gecikmeleri tespit edebilmelerini sağlamak için yapılacak müdahaleler ve çalışmalar için önem arz etmektedir.
Tıp Öğrencileri Çocuk Gelişimi Tıp Eğitimi Gelişimsel Pediatri Erken Çocukluk Gelişimi
Objective: With the developments in the world, a significant decrease in the death rates of chronic or fatal diseases causes the problems that affect the development of children to be seen more frequently. Physicians must be aware of the basic developmental stages and information of children during medical education for early diagnosis and intervention. This study aimed to determine the knowledge of medical students about child development.
Material and Methods: A total of 482 3rd and 4th-year medical faculty students who did not take the Developmental Pediatrics lecture in the Department of Pediatrics of İnönü University Faculty of Medicine between 2018 and 2019 were included in the study. Our study included socio-demographic information and questions on “Caregiver Knowledge of Child Development Inventory”.
Results: 227 (47.09%) 3rd year and 255 (52.90%) 4th-year students were included in the study. The mean Caregiver Knowledge of Child Development Inventory total score was 14.44±5.89 for 3rd-year students and 16.10 ± 5.90 for 4th-year students. More than 50% of the third and fourth year students answered 5 of the 10 questions in the developmental skills component section correctly. It was observed that the developmental skills and stimulation component knowledge of the third and fourth year medical students were not sufficient. It was also understood that the general pediatrics courses given in the third year did not increase the knowledge of the fourth year students about child development.
Conclusion: Evaluating the child development knowledge of medical students is important for interventions and studies to ensure that medical students are familiar with and detect developmental delays in infancy and early childhood.
Medical Students Child Development Medical Education Developmental Behavioral Pediatrics Early Childhood Development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 4 |