Giriş: İnternet bağımlılığı, teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak önemli bir halk sağlığı sorunudur. Bu çalışmanın amacı, problemli internet kullanımı olan ergenlerde internetin etkilerini belirlemektir. Yöntem: Bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Toplam örneklem büyüklüğü 349 ortaokul öğrencisidir. Araştırma görüşme grubu 60 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler odak grup yöntemiyle toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare analizi, nitel verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Bulgular: Tüm öğrencilerin toplam internet bağımlılığı skor ortalaması 35,63(4,44)'tür. İnternet skor ortalaması <30 olan öğrencilerin puan ortalaması 19.03(5.66), internet skor ortalaması ≥30 olan öğrenciler için puan ortalaması 22.17(8.49) 'dir. Üç ana tema belirlenmiştir. Bunlar 'sorunlu internet kullanımına giden yol', 'internetin etkileri' ve 'güvenli internet'tir. Sonuç: Bu çalışmada üç temaya ilişkin olarak çocukların bakış açısından internetin bilgiye erişim açısından faydalı olduğu görülmüştür. Ancak sonuçlar, çocukların internette risklere maruz kaldığını da göstermiştir. Araştırma sonuçları kapsamında hemşireler çocukların internete kontrolsüz erişimlerine neden olan faktörleri belirleyebilir. Ayrıca gereksinimler doğrultusunda müdahaleler planlanabilir.
Introduction: Internet addiction has developed into a major public health issue as a result of technological improvements. The aim of this study is to determine their views on the effects of the internet on adolescents with problematic internet use and to examine the level of internet addiction of adolescents. Methods: This is a mixed-method- study. The total sample size was 349 secondary school students. The study interview group consisted of 60 students. Data were collected through the focus group method. Descriptive statistics and chi-square analysis were used in the quantitative data analysis while thematic analysis was used in the qualitative data analysis. Results: The mean total score of internet addiction for all students wa 35.63 (4.44). The students with a mean internet score of <30 had a mean score of 19.03 (5.66), and the students with a mean internet score of ≥30 had a mean score of 22.17 (8.49). Three main themes were identified, which were 'path to problematic internet use', 'impacts of internet', and 'safe internet'. Conclusions: From the perspective of the children regarding the three themes in this study, the internet was found to be beneficial for accessing information. However, the results also showed that children were exposed to risks on the internet. Within the context of the study results, nurses can determine the factors causing uncontrolled access to the internet among children. Moreover, interventions can be planned in accordance with the needs.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 4 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.