'Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Anatomi Ve Histoloji Dersleri İle İlgili Web Videoları Hakkındaki Görüşleri'
ÖZET
Amaç: Bu çalışma amacı, web ortamındaki ders videolarının ne derece güvenli bilgi gördüklerini yorumlarıyla değerlendirmektedir. Öğrenci görüşünün güzel özelliklerinile barındırma ve litaratüre gerçekleştirme tıp eğitiminin geleceği açısından son derece önem taşımaktadır.
Yöntem: 98 (women N:49, men N:49) students participated in the study. The answers given by the students were evaluated with a five-point Likert test.
Bulgular: Çalışma verileri excelde yüzde ve frekans olarak değerlendirilmiş ve tabloya dökülmüştür. Daha sonra erkek ve kadın öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar anlamlılık yönünden ki-kare testi ile karşılaştırılmıştır.
Sonuç: As a result of the study, a significant difference was found between male and female students in the fourth question. (The results were evaluated within the 95% confidence interval and a p value of <0.05 was considered significant.) The request for anatomy videos was slightly higher than for histology videos. In addition, students are determined to watch videos that have passed the information control.
Anahtar Kelimeler:Web-tabanlı videolar, Video eğitimi, Anatomi Eğitimi, Tıp videoları denetimi
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences, Anatomy |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 21, 2023 |
Publication Date | October 1, 2023 |
Submission Date | May 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |