Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinde Yaşanılan Yer Algısı Eğitim-Öğretim Memnuniyetini Etkiler mi?

Year 2021, , 452 - 457, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.849296

Abstract

Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin yaşadıkları yeri algılama durumu, eğitim-öğretim memnuniyetleri, aralarındaki ilişki ve etkileyen faktörleri incelemektir. Yöntem: Bu araştırma ilişki arayıcı ve tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın evrenini, bir fakültenin hemşirelik bölümünde 2019-2020 akademik döneminde öğrenim gören 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturdu. Örnekleme yöntemine gidilmeden evrenin tümüyle çalışıldı. Araştırmacılar tarafından 240 veri toplama formu dağıtıldı ve eksiksiz olarak dolduran 200 öğrencininverileri değerlendirmeye alındı. Veriler, Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu, Yaşanılan Yer Algısı Ölçeği ve Yükseköğretimde Eğitim-Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği kullanılarak toplandı. Araştırmada etik ilkelere bağlı kalındı.
Bulgular: Dördüncü sınıfta okuyan ve çekirdek ailede yaşayan öğrencilerin yer algısı puan ortancası daha yüksek ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<.05). Geliri giderine denk ve bölümünü severek okuyan öğrencilerin eğitim–öğretimle ilgili memnuniyet puan ortancası daha yüksek ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır(p<.05). Öğrenci memnuniyeti ölçeğinin alt boyutları, derslerin yürütülmesi/değerlendirilmesi, akademik/idari personel ile iletişim ile yer algısı ölçeği arasında ve toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde ilişki bulunmuştur (p<.05).
Sonuç: Bu çalışmada, uzun süreli aynı yerde kalmanın ve çekirdek ailede yaşamanın yaşanılan yer algısını artırdığı, ekonomik durumun iyi olması ve bölümünü severek okumanın eğitim-öğretimle ilgili memnuniyeti artırdığı sonuçlarına ulaşıldı. Ayrıca, hemşirelik öğrencilerinde yaşanılan yer algısının düşük düzeyde olduğu ve yaşanılan yer algısı ile eğitim-öğretim memnuniyeti arasında pozitif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir.

References

  • 1. Sönmez V. Yükseköğretimin Yeniden Yapılanması Üzerine Bir Deneme. Eğitim Araştırmaları 2004; 12: 4-12.
  • 2. Güleç İ, Çelik S, Demirhan B. Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya UniversityJournal of Education2012;2(3):34-48.
  • 3. Maslow AH. TheFartherReaches of Human Nature. New York City: Penguin, 1971.
  • 4. Demirel Ö. Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2015.
  • 5. Kavuncu E. Türkiye’de Üniversitelerde Öğrenci Yurt Hizmetleri ve Barınma Sorunu. Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi 2014; 10(30):4851-55.
  • 6. Altınsoy S. A Review of UniversityFacilities in Turkey. OECD 2011;200-206.
  • 7. Öngider N, Yüksel İ. Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Psikolojik Gereksinimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme. Türk Psikoloji Bülteni 2002; 15-23.
  • 8. Chiandotto B, Bini M, Bertaccini B. QualityAssessment of theUniversityEducationalProcess: An Application of the ECSI Model Effectiveness of UniversityEducation in Italy: Employability, Competences, Human Capital. Italy: Physica-Verlag A SpringerCompany, 2007.
  • 9. Yangın HB, Kırca N. Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 2(1): 78-94.
  • 10. Arslan F. Üniversite Öğrencilerinin Şehirle Kurduğu Ekonomik ve Sosyal İlişkilerden Memnuniyet Analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2016; 5(4):1103-20.
  • 11. Demirci İ, Ekşi H. Sinop'ta Huzur ve Mutluluk: İnsanın Yaşadığı Yeri Nasıl Algıladığı Huzuru ve Mutluluğu ile İlişkili midir? 2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi Kitabı.İstanbul: Üsküdar Üniversitesi, 2017.
  • 12. Demirli C, Kerimgil S. Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy EducationSciences2009; 4: 1392-1403.
  • 13. Muslim MH, Karim HA, Abdullah IC. Satisfaction of Students’ Living Environment Between on-Campusandoff-CampusSettings: A ConceptualOverview. Procedia-SocialandBehavioralSciences2012; 68: 601-14.
  • 14. Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2010; 3(2): 15-24.
  • 15. Shah M, Nair CS. Enrolling in HigherEducation: ThePerceptions of Stakeholders. Journal of InstitutionalResearch2010; 15(1): 9-15.
  • 16. Uzgören N, Uzgören E. Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2007; 17: 25-30.
  • 17. Görgen Ö, Bingöl G. Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2016; 5(3): 116-122.
  • 18. Norman L, Buerhaus PI, Donelan K, Mccloskey B, Dıttus R. NursingStudentsAssessNursingEducation. Journal of Professional Nursing2005; 21(3): 150-58.
  • 19. Espeland VV, Indrehus OO. Evaluation of Students’ SatisfactionwithNursingEducation in Norway. Journal of Advanced Nursing2003;42(3): 226-36.
  • 20. Kaynar A, Şahın A, Bayrak D, Karakoç G, Ülke F. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Doyum Düzeyleri. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2006; 10 (3): 12-9.
  • 21. Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun ve Beklentilerinin Analizi. I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul: Özlem Grafik Matbaacılık, 2003.

Does location perception affect the educational satisfaction of nursing students?

Year 2021, , 452 - 457, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.849296

Abstract

Aim: The aim of this study is to investigate nursing students’ perceptions about the locations they live in, their educational satisfaction and the relationship between the factors influencing their perceptions and educational satisfaction.
Methods: This study is a regression and descriptive study. The universe of the study consists of 2, 3 and 4. nursing students attending a health faculty in 2019-2020 academic year. Instead of sampling, the study conducted with whole universe. 240 data collection forms were distributed by the researchers and datas fully completed by 200 students were evaluated. In the study, Student Introductory Information Questionnaire, Location Perception Scale, and Student Satisfaction in Higher Education Scale were used. Ethical principles were overseein the research.
Results: Accordingtotheresults; the median location perceptions of the senior students living in nucleus families were higher and the differences between the groups were statistically significant(p<.05). Students havingequivalent expenditures and enjoying the departments had higher means witheducational satisfactionand differences between the groups were statistically significant(p<.05).There was a positive correlation between thesub-dimensions of educational satisfaction, training conducting/ evaluating courses, Academic/ administrative staff, with participants’ location perceptions and between the total score averages (p<.05).
Conclusion:Thisstudy,living in thesameplacefor a long time andliving in thenucleusfamilyenhancelocationperceptionandhaving well-being economic conditions, enjoying studying in the department also enhance educational satisfaction.In addition, the locationperception in nursing students was low and there was a positive correlation between the location perception and the educational satisfaction.

References

  • 1. Sönmez V. Yükseköğretimin Yeniden Yapılanması Üzerine Bir Deneme. Eğitim Araştırmaları 2004; 12: 4-12.
  • 2. Güleç İ, Çelik S, Demirhan B. Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya UniversityJournal of Education2012;2(3):34-48.
  • 3. Maslow AH. TheFartherReaches of Human Nature. New York City: Penguin, 1971.
  • 4. Demirel Ö. Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2015.
  • 5. Kavuncu E. Türkiye’de Üniversitelerde Öğrenci Yurt Hizmetleri ve Barınma Sorunu. Eğitim Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi 2014; 10(30):4851-55.
  • 6. Altınsoy S. A Review of UniversityFacilities in Turkey. OECD 2011;200-206.
  • 7. Öngider N, Yüksel İ. Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Psikolojik Gereksinimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme. Türk Psikoloji Bülteni 2002; 15-23.
  • 8. Chiandotto B, Bini M, Bertaccini B. QualityAssessment of theUniversityEducationalProcess: An Application of the ECSI Model Effectiveness of UniversityEducation in Italy: Employability, Competences, Human Capital. Italy: Physica-Verlag A SpringerCompany, 2007.
  • 9. Yangın HB, Kırca N. Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 2(1): 78-94.
  • 10. Arslan F. Üniversite Öğrencilerinin Şehirle Kurduğu Ekonomik ve Sosyal İlişkilerden Memnuniyet Analizi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2016; 5(4):1103-20.
  • 11. Demirci İ, Ekşi H. Sinop'ta Huzur ve Mutluluk: İnsanın Yaşadığı Yeri Nasıl Algıladığı Huzuru ve Mutluluğu ile İlişkili midir? 2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi Kitabı.İstanbul: Üsküdar Üniversitesi, 2017.
  • 12. Demirli C, Kerimgil S. Yükseköğretimde Eğitim Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeğinin Geliştirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy EducationSciences2009; 4: 1392-1403.
  • 13. Muslim MH, Karim HA, Abdullah IC. Satisfaction of Students’ Living Environment Between on-Campusandoff-CampusSettings: A ConceptualOverview. Procedia-SocialandBehavioralSciences2012; 68: 601-14.
  • 14. Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleriyle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2010; 3(2): 15-24.
  • 15. Shah M, Nair CS. Enrolling in HigherEducation: ThePerceptions of Stakeholders. Journal of InstitutionalResearch2010; 15(1): 9-15.
  • 16. Uzgören N, Uzgören E. Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi-Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2007; 17: 25-30.
  • 17. Görgen Ö, Bingöl G. Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2016; 5(3): 116-122.
  • 18. Norman L, Buerhaus PI, Donelan K, Mccloskey B, Dıttus R. NursingStudentsAssessNursingEducation. Journal of Professional Nursing2005; 21(3): 150-58.
  • 19. Espeland VV, Indrehus OO. Evaluation of Students’ SatisfactionwithNursingEducation in Norway. Journal of Advanced Nursing2003;42(3): 226-36.
  • 20. Kaynar A, Şahın A, Bayrak D, Karakoç G, Ülke F. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Doyum Düzeyleri. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2006; 10 (3): 12-9.
  • 21. Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun ve Beklentilerinin Analizi. I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. İstanbul: Özlem Grafik Matbaacılık, 2003.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Research Articles
Authors

Türkan Kadiroğlu

Gamze Akay

Publication Date April 1, 2021
Submission Date December 26, 2019
Published in Issue Year 2021

Cite

EndNote Kadiroğlu T, Akay G (April 1, 2021) Hemşirelik Öğrencilerinde Yaşanılan Yer Algısı Eğitim-Öğretim Memnuniyetini Etkiler mi?. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 2 452–457.