Amaç:Araştırmanın amacı Kanada McMaster Üniversitesi hemşirelik programı eğitimcilerinin Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik beceri öğretiminin sürdürülmesine yönelik deneyimlerinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem:Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende yürütülmüştür.Araştırma Nisan-Haziran 2020 arasında Kanada McMaster Üniversitesi Hemşirelik Programı’nda gerçekleştirilmiş, araştırmaya katılmak için gönüllü olan 6 eğitimci ile araştırma tamamlanmıştır.Araştırma verileri pandemi nedeni ile çevirimiçi ortamda hazırlanan 5 adet açık uçlu sorudan oluşan görüş ve deneyim formu ile toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular:Eğitimcilerin COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik beceri öğretiminin sürdürülmesindeki deneyimlerine yönelik 6 tema belirlenmiştir.Eğitimciler, pandemi süresince beceri öğretimlerini uzaktan eğitim ve sanal simülasyon yöntemleri yolu ile sürdürmüşlerdir. Bu dönemde eğitimcilerin yaşadıkları güçlükler arasında, uzaktan eğitim yöntemlerineuyum, internet erişimine bağlı teknik sorunlar ve öğrencilerin değerlendirilmesine yönelik zorluklar yer almıştır. Eğitimciler, bu süreçte yaşanılan olumlu ve olumsuz tüm deneyimlerin raporlanmasının gelecekteki uygulamaların geliştirilmesinde önemli olacağına dikkat çekmiştir.
Sonuç:Tüm dünyadapandemi sürecinin getirmiş olduğu sosyal mesafe ve karantina önlemleri ile hemşirelik eğitim süreci önemli ölçüde yeniden şekillenmiştir. Kanada McMaster Üniversitesi eğitimcileri de bu süreçte çeşitli sorunlar ile karşılaşmıştır. Ancak, sorunların ulusal ve kurumsal düzeyde sunulan imkanlar ile ilişkili olarak şekillendiği görülmüştür.
Purpose:The objective of this study to collect Canada McMaster University nursing program educators' opinion and experience of continuing skill training in the age of Covid-19 pandemic.
Material and Methods:The study was conducted in phenomenological design which is one of the qualitative research methods.The research was conducted between April-June 2020, at the McMaster University Nursing Program in Canada, the research was completed with 6 educators who volunteered to participate in the research. The research data were collected through an online form consisting of 5 open-ended questions due to a pandemic.Thematic content analysis method was used in the analysis of qualitative data.
Results: 6 themes were determined for the educators' experiences in continuing nursing skills training during the Covid-19 pandemic. The educators continued their skill teaching through online education and virtual simulation methods during the pandemic. The difficulties experienced by educators in this period included adaptation to online education methods, technical problems related to internet access and difficulties in evaluating students. Educators pointed out that reporting all experiences during this process will be important in developing future practices.
Conclucion: The nursing education process has been significantly remodelled with the social distance and quarantine measures by the pandemic process all over the world. Canada McMaster University educators also faced various problems in this process. However, it was observed that the problems were shaped in relation to the opportunities provided at the national and institutional level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2021 |
Submission Date | July 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |