Bu çalışmanın temel amacı, strateji belirleme ve
karar verme arasındaki ilişkiyi aile işletmeleri bağlamında ele almaktır. Araştırmanın
temel sorusu; “aile işletmelerinde strateji belirleme sürecinin karar verme
modellerini açıklama potansiyeli nedir?” şeklinde belirlenmiştir. Bu
araştırmada, durum (örnek olay) çalışması metoduyla beş aile işletmesinin
kurucu patronları ile yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edilen bulgular,
içerik analizi yöntemine tabi tutulmuştur. Sakarya ilindeki aile işletmeleri
oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yüz yüze derinlemesine görüşme tekniği
kullanılmıştır ve verilerin analizinde MAXQDA programından yararlanılmıştır. Yapılan
analizler sonunda strateji belirleme ile karar verme arasında maliyet teması
üzerinden üretim faktörleri bağlamında ilişki tespit edilmiştir. Aile
işletmelerinde strateji belirleme ile karar verme arasında ürün/hizmet, iş gücü,
sermaye ve değerler vasıtasıyla bağlantılar olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 2 |