Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin yaşadıkları yeri algılama durumu, eğitim-öğretim memnuniyetleri, aralarındaki ilişki ve etkileyen faktörleri incelemektir. Yöntem: Bu araştırma ilişki arayıcı ve tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın evrenini, bir fakültenin hemşirelik bölümünde 2019-2020 akademik döneminde öğrenim gören 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturdu. Örnekleme yöntemine gidilmeden evrenin tümüyle çalışıldı. Araştırmacılar tarafından 240 veri toplama formu dağıtıldı ve eksiksiz olarak dolduran 200 öğrencininverileri değerlendirmeye alındı. Veriler, Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu, Yaşanılan Yer Algısı Ölçeği ve Yükseköğretimde Eğitim-Öğretimle İlgili Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği kullanılarak toplandı. Araştırmada etik ilkelere bağlı kalındı.
Bulgular: Dördüncü sınıfta okuyan ve çekirdek ailede yaşayan öğrencilerin yer algısı puan ortancası daha yüksek ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<.05). Geliri giderine denk ve bölümünü severek okuyan öğrencilerin eğitim–öğretimle ilgili memnuniyet puan ortancası daha yüksek ve gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır(p<.05). Öğrenci memnuniyeti ölçeğinin alt boyutları, derslerin yürütülmesi/değerlendirilmesi, akademik/idari personel ile iletişim ile yer algısı ölçeği arasında ve toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde ilişki bulunmuştur (p<.05).
Sonuç: Bu çalışmada, uzun süreli aynı yerde kalmanın ve çekirdek ailede yaşamanın yaşanılan yer algısını artırdığı, ekonomik durumun iyi olması ve bölümünü severek okumanın eğitim-öğretimle ilgili memnuniyeti artırdığı sonuçlarına ulaşıldı. Ayrıca, hemşirelik öğrencilerinde yaşanılan yer algısının düşük düzeyde olduğu ve yaşanılan yer algısı ile eğitim-öğretim memnuniyeti arasında pozitif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Aim: The aim of this study is to investigate nursing students’ perceptions about the locations they live in, their educational satisfaction and the relationship between the factors influencing their perceptions and educational satisfaction.
Methods: This study is a regression and descriptive study. The universe of the study consists of 2, 3 and 4. nursing students attending a health faculty in 2019-2020 academic year. Instead of sampling, the study conducted with whole universe. 240 data collection forms were distributed by the researchers and datas fully completed by 200 students were evaluated. In the study, Student Introductory Information Questionnaire, Location Perception Scale, and Student Satisfaction in Higher Education Scale were used. Ethical principles were overseein the research.
Results: Accordingtotheresults; the median location perceptions of the senior students living in nucleus families were higher and the differences between the groups were statistically significant(p<.05). Students havingequivalent expenditures and enjoying the departments had higher means witheducational satisfactionand differences between the groups were statistically significant(p<.05).There was a positive correlation between thesub-dimensions of educational satisfaction, training conducting/ evaluating courses, Academic/ administrative staff, with participants’ location perceptions and between the total score averages (p<.05).
Conclusion:Thisstudy,living in thesameplacefor a long time andliving in thenucleusfamilyenhancelocationperceptionandhaving well-being economic conditions, enjoying studying in the department also enhance educational satisfaction.In addition, the locationperception in nursing students was low and there was a positive correlation between the location perception and the educational satisfaction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2021 |
Submission Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 |