Amaç: İnternetle ilişkili sorunların her yaş grubunda yaygınlaştığı ve özellikle internet bağımlılığı için risk gruplarından birinin çocuk ve ergenler olduğu bilinmektedir. Bu çalışma ortaokul öğrencisi ergenlerde depresif belirtiler ve internet bağımlılığının ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma İstanbul’da iki devlet ortaokulunda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında yapıldı. Çalışmanın yapılabilmesi için Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan etik kurul izni ve Milli Eğitim Bakanlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden kurum izni alındı. Çalışma veri toplama tarihlerinde öğrenim gören, çalışmaya katılmayı kabul eden ve veri toplama formlarını eksiksiz dolduran 1312 öğrenci ile tamamlandı. Veriler Bilgi Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği (ÇİDÖ) ile toplandı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 12,44±1,20’dir. Örnekleminin %50,2’si kızdır ve %53,8’i günde 1-2 saat internette zaman geçirmektedir. İBÖ puan ortalaması 38,942±12,90, ÇİDÖ puan ortalaması 12,52±7,13’tür. İBÖ kesme noktalarına göre öğrencilerin %80,9’u normal kullanıcı, %18,4’ü riskli kullanıcı ve %0,6’sı internet bağımlısıdır. ÇİDÖ kesme noktasına göre öğrencilerin %83,2’si depresif belirti göstermezken, öğrencilerin %16,8’i depresif belirtiler göstermektedir. İBÖ ve ÇİDÖ puan ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur (r =,414; p<0,01).
Sonuç: Öğrencilerde internet bağımlılığı ve depresyon oranı düşük olmakla birlikte riskli internet kullanımı oldukça yüksektir. Ayrıca depresif belirtiler ile internet bağımlılığı ilişkilidir.
Objective: The problems with internet usage is a significant problem regardless of social status and in almost all age groups. Internet addiction in adolescents is considered to be the most important risk groups. This study was conducted to determine correlation of internet addiction and depressive symptoms among secondary school students.
Method: This research was conducted at two secondary public schools in Istanbul during 2015-2016 academic year. Ethics committee approval and permission was obtained from the Directorate of National Education Institutions. 1312 students completely filled in measuring instruments. The measuring instruments consisted of a personal information form, Internet Dependency Scale (IDS) and Children's Depression Inventory (CDI).
Results: The average of students’ age was 12,44±1,20. 50.2% of the sample were women. 53.8% of the sample spent 1-2 hours per day in internet. Mean IDS point was 38,942±12,90 and mean CDI point was 12,52±7,13. According to the IDS cutpoint; 80,9% of students were normal users, 18,4% of them were high-risk users and 0,6% of them were internet dependents. According to the CDI cutpoint, 16.8% of the students had depressive symptoms. A statistically significant moderate correlation was found between mean scores of CDI and IDS (r=,414; p<0,01).
Conclusion: Although the rate of internet addiction and depression is low among students, the use of risky Internet is quite high. There is a relation between internet addiction and depressive symptoms.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2021 |
Submission Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2021 |