Amaç:Bu çalışmanın amacı, toplumda rol modeli olan öğretmenlerin sigara içme konusunda tutum ve düşüncelerini değerlendirmektir.
Hastalar ve Yöntem:Bu çalışma, Ekim-Aralık 2018 tarihleri arasında 354 öğretmen ile Hakkâri’de yapıldı.
Bulgular:Katılımcıların yaş ortalaması 27.7±4.5 idi ve %54.2’si (n=192) kadın ve %45.8’i (n=162) erkekti. İlk sigara deneme yaşı 17.5±3.5 ve en sık sigaraya başlama nedeni meraktı (%57). Sigara içen katılımcılar arasında nikotin bağımlılığı çok düşük düzeydeydi (%43.5). Katılımcıların sigarayı bırakmalarının en sık sebebi gelecekte hastalanma korkusu idi (%66.3). Katılımcıların %47.5’i kamuya açık alanlarda sigara içilmesi yasağının gerekli olduğunu, %40’ı geç kalındığını ve %12.4’ü ise bu yasağın gereksiz olduğunu düşünmekteydi. Katılımcıların %48’i tüzel kişilere ait lokanta, kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti veren işletmelerde uygulanan yasağın gerekli olduğunu, %30.5’i geç kalındığını ve %21.5’i ise gereksiz olduğunu düşünmekteydi.
Sonuç:Toplumda rol modeli olan öğretmenlerin sigara içmenin zararları ve azaltılması konusunda eğitime ihtiyaçları vardır.
Purpose:The aim of this study is to evaluate the attitudes and thoughts of teachers who are role models in society.
Patients and Methods:This study was conducted in Hakkâri between October and December 2018 with 354 teachers.
Results:The mean age of the participants was 27.7 ± 4.5 and 54.2% (n = 192) were female and 45.8% (n = 162) were male.The first smoking age was 17.5 ± 3.5 years, and the most common reason for starting smoking was curiosity (57%). Among smoker participants, nicotine dependence was very low (43.5%). The most common reason for participants to quit smoking was fear of sickness in the future (66.3%). 47.5% of the participants thought that the ban on smoking in public areas was necessary, 40% was late, and 12.4% said that the ban was unnecessary.48% of the participants thought that the ban on recreational services such as restaurants, coffee houses, cafeterias, pubs, etc. were necessary, 30.5% were late and 21.5% were unnecessary.
Conclusion:Teachers with role models in the community need education in harming and reducing smoking.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 12 Sayı: 1 |