BibTex RIS Kaynak Göster

Medical Tourism and Turkish Marketing For International Patients

Yıl 2012, Sayı: 3, 157 - 163, 01.09.2012

Öz

The numbers of both state hospitals and private hospitals are increasing day by day. Due to the fixed market of national patients, nowadays, there is a great challenge to survive in health sector. Turkey has great potential for health tourism with its geographical location, climate, thermal resources, natural beauties, qualified medical personals and hospitals endowed with high technological equipments. According to the 2011 data, world market of medical tourism was approximately 400 billion dollars. In this research, while revealing the current status of Turkey in this global market, we aimed to do necessary suggestions and regulations in order to increase Turkey’s place in this market in future

Kaynakça

  • Kostak D. Turizm Hareketleri-Türkiye Örneği Üzerinden Sağlık Turizmi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 2007.
  • Sameer Kumar. Globalization of health care Delivery in the United States through Medical Tourism. J Health Com 2012 17(2):177-98.
  • Lunt NT, Mannion R, Exworthy AR. Framework for Exploring the Policy Implications of UK Medical Tourism and International Patient Flows. Online Published: 18 JAN 2012. DOI: 10.1111/j.1467-9515.2011.00833.x
  • Turizm Bakanlığı. Sağlık Turizmi ve Turizm Sağlığı. Ankara, 1993.
  • Gonzales A, Brenzel L, Sancho J. Health Tourism and Related Services, Caribbean Development and International Trade. Final Report, 2001.
  • Yalçın P. Türkiye’de Sağlık Turizminde Alt Yapı Oluşturulma Gereği Ve Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2006.
  • Aydın D, Şeker S, Şahan S. Kamu Hastanelerinde Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Uygulama Rehberi, Ankara, 2011
  • Aksu A. “Turist Sağlığı”, Yeni Türkiye Dergisi, Mayıs-Haziran, Ankara, 2001.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1985- 1989. Ankara, 1984.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1989). Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990-1994. Ankara, 1989.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1996- 2000. Ankara, 1995.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001- 2005. Ankara, 2000.
  • Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Dokuzuncu Kalkınma Planı. 2007-2013-Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporu, OCAK 2006, Ankara, (htpp://plan9.dpt.gov.tr/oik49-turizm/49turizm.pdf (Erişim: 27 Ocak 2011)
  • http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/7475BDA1-95B7-4855-B351- 9ADCE4362AFE/7458/turizmstrateji_nyardimci.pdf
  • http://www.saglik.gov.tr/SaglikTurizmi/dosya/1-71912/h/turkiyede- medikal-turizm-gelecegi.pdf (Erişim: 28 Ocak 2012)
  • Tengilimoğlu D, Sevin HD, Ak B. Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizmin Geliştirilmesi. IV. Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu. 27-28 Eylül 2001.
  • Tengilimoğlu D. Sağlık Turizmi: Tedavi Amaçlı Turizm Ve Termal Turizmde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Hastane Dergisi, Sayı 34, 2005.
  • Mucuk İ. Temel İşletme Bilgileri. İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2008.
  • http://www.ozelhastaneler.org.tr/ozel-hastane-sayisi-500e-yaklasti. aspx?pageID=407&nID=5288&NewsCatID=274 (29/01/2012).
  • Tengilimoğlu D. Rakiplerin Pazarlama Stratejileri Gözden Geçirilmeli. Hastane Dergisi, Sayı:46, 2007.
  • www. kalite.saglik.gov.tr.
  • Yazan N. Sağlıkta Uluslararası Açılımlar-Medikal Turizmde Hedefler. Hastane Dergisi. Sayı: 46, 2007.

Sağlık Turizmi ve Uluslararası Hastalar İçin Türkiye Pazarı

Yıl 2012, Sayı: 3, 157 - 163, 01.09.2012

Öz

Günden güne hem kamu, hem de özel hastanelerin sayısı artmaktadır. Ulusal hastalara ait sabit bir pazar olması, sağlık sektöründe büyük bir rekabeti de beraberinde getirmektedir. Türkiye coğrafik konumu, iklimi, termal kaynakları, doğal güzellikleri, kaliteli tıp personeli ve yüksek teknoloji kullanan aletlere sahip hastaneleri ile sağlık turizmi için büyük bir potansiyele sahiptir. Sağlık turizminin 2011 yılı verilerine göre dünyadaki pazar payı yaklaşık olarak 400 milyar dolardır. Bu çalışma ile Türkiye’nin bu pazardaki mevcut durumunu ortaya koyarken; gelecekte bu pazardaki payını daha da artırabilmek için gereken öneri ve düzenlemelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hastalara ait veriler Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi sitelerinden alınmıştır

Kaynakça

  • Kostak D. Turizm Hareketleri-Türkiye Örneği Üzerinden Sağlık Turizmi. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 2007.
  • Sameer Kumar. Globalization of health care Delivery in the United States through Medical Tourism. J Health Com 2012 17(2):177-98.
  • Lunt NT, Mannion R, Exworthy AR. Framework for Exploring the Policy Implications of UK Medical Tourism and International Patient Flows. Online Published: 18 JAN 2012. DOI: 10.1111/j.1467-9515.2011.00833.x
  • Turizm Bakanlığı. Sağlık Turizmi ve Turizm Sağlığı. Ankara, 1993.
  • Gonzales A, Brenzel L, Sancho J. Health Tourism and Related Services, Caribbean Development and International Trade. Final Report, 2001.
  • Yalçın P. Türkiye’de Sağlık Turizminde Alt Yapı Oluşturulma Gereği Ve Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2006.
  • Aydın D, Şeker S, Şahan S. Kamu Hastanelerinde Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Uygulama Rehberi, Ankara, 2011
  • Aksu A. “Turist Sağlığı”, Yeni Türkiye Dergisi, Mayıs-Haziran, Ankara, 2001.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1985- 1989. Ankara, 1984.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1989). Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990-1994. Ankara, 1989.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1996- 2000. Ankara, 1995.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001- 2005. Ankara, 2000.
  • Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Dokuzuncu Kalkınma Planı. 2007-2013-Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporu, OCAK 2006, Ankara, (htpp://plan9.dpt.gov.tr/oik49-turizm/49turizm.pdf (Erişim: 27 Ocak 2011)
  • http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/7475BDA1-95B7-4855-B351- 9ADCE4362AFE/7458/turizmstrateji_nyardimci.pdf
  • http://www.saglik.gov.tr/SaglikTurizmi/dosya/1-71912/h/turkiyede- medikal-turizm-gelecegi.pdf (Erişim: 28 Ocak 2012)
  • Tengilimoğlu D, Sevin HD, Ak B. Türkiye’de Sağlık Turizmi ve Termal Turizmin Geliştirilmesi. IV. Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu. 27-28 Eylül 2001.
  • Tengilimoğlu D. Sağlık Turizmi: Tedavi Amaçlı Turizm Ve Termal Turizmde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Hastane Dergisi, Sayı 34, 2005.
  • Mucuk İ. Temel İşletme Bilgileri. İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2008.
  • http://www.ozelhastaneler.org.tr/ozel-hastane-sayisi-500e-yaklasti. aspx?pageID=407&nID=5288&NewsCatID=274 (29/01/2012).
  • Tengilimoğlu D. Rakiplerin Pazarlama Stratejileri Gözden Geçirilmeli. Hastane Dergisi, Sayı:46, 2007.
  • www. kalite.saglik.gov.tr.
  • Yazan N. Sağlıkta Uluslararası Açılımlar-Medikal Turizmde Hedefler. Hastane Dergisi. Sayı: 46, 2007.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Collection
Yazarlar

Ufuk Altın

Gülfer Bektaş

Zehra Antep

Arzu İrban

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Sayı: 3

Kaynak Göster

EndNote Altın U, Bektaş G, Antep Z, İrban A (01 Eylül 2012) Sağlık Turizmi ve Uluslararası Hastalar İçin Türkiye Pazarı. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3 157–163.