BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF INTERNAL MEDICINE NURSING COURSE ON STUDENTS TENDENCY OF CRITICAL THINKING

Yıl 2012, Sayı: 4, 250 - 254, 01.12.2012

Öz

Purpose: This study was done in order to assess the impact of internal medicine nursing course on nursing students’ critical thinking te ndency. Patients and Methods: Out of 55 first year internal medicine students, 45 formed the sample group who aggreed to join the research after taking the necessary information about it. The data is collected by using data form including sociodemographic information and the informati on collected by the California Critical Thinking Disposition Inventory. Forms are applied on the first and last day of internal medicine nursing course. In the analysis of the data analysis of variance, Student’s t test and Pearson’s correlation analysis was used. Result: While the critical thinking trend grade of internal medicine students’ was low 199.8±14.7 in the beginning of the semester, it has increased significantly 226.3±22.7 in the end of semester p

Kaynakça

  • Kılıç Akça N, Taşçı S. Hemşirelik Eğitimi ve Eleştirel Düşünme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2009;5(2):187-195.
  • Uçan Ö, Taşcı S, Ovayolu N. Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik. Fırat Sağlık Bilimleri Dergisi 2008;1(7):17-27.
  • Henderson A, Winch S, Partner AH. A Conceptual Model For Continuous Clinical Education. Nurse Education Today 2006;26(2):104-109.
  • Kawashima A, Petrini MA. Study of Critical Thinking Skills in Nursing Students and Nurses in Japan. Nurse Education Today 2004;24:286–292.
  • Worrell, JA, Profetto, M.J. Critical Thinking as an Outcome of Context- Based Learning Among Post RN Students, A Literature Review. Nurse Education Today 2007;27:420-426.
  • Martin S. The Theory of Critical Thinking of Nursing. Nursing Education Perspectives 2002;23(5):244-247.
  • Marchigiano G, Eduljee N, Harvey K. Developing Critical Thinking Skills From Clinical Assignments: A Pilot Study on Nursing Students’ Self-Reported Perceptions. Journal of Nursing Management 2011:19(1):143-152.
  • Kökdemir D. Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı, Ankara: 2003.
  • Şenturan L, Alpar ES. Hemşirelik Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2008;12(1):22-30.
  • Öztürk N, Ulusoy H. Lisans ve Yüksek Lisans Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2008;1(1):15-25.
  • Atay S, Ekim E, Gökkaya S, Sağım E. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2009;39-46.
  • Akkus Y, Kaplan F, Kaçar N. Kars Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2010;5(15):103-111.
  • Bulut S, Ertem G, Sevil Ü. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Dü şünme Düzeylerinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 2009;2(2):27-38.
  • Küçükgüçlü Ö, Kanbay Y. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri İle Klinik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2011;14(3):21-25.
  • Beşer A, Utku M. Hemşirelik ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi Dokuz Eylül Üniversitesi II. Aktif Eğitim Kurultayı; 2005 04-05 Haziran; İzmir.
  • Zhi-Wen W, Hong-Yu S, Xue W, et al. Comparison On Critical Thinking Disposition in Baccalaureate Nursing Students in Different Grades. Chinese Journal of Nursing Education 2009-03 (Absract) http:// en.cnki.com.cn/Article_en/CJFDTOTAL-ZHHU200903016.htm. Erisim:18.01.2012
  • Arslan Gürol G, Demir Y, Eşer İ, Khorshıd L. Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12:1:72-80.
  • Shin KR. Critical Thinking Ability and Clinical Decision-Making Skills Among Senior Nursing Students in Associate and Baccalaureate Programmes in Korea. Journal of Advanced Nursing, 1998;27(2):414-421.
  • Bowles K. The Relationship of Critical-Thinking Skill And The Clinical Judgment Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nursing Education 2000;39(8):373-376

İç Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimine Etkisi

Yıl 2012, Sayı: 4, 250 - 254, 01.12.2012

Öz

Amaç: B u çalışma, iç hastalıkları hemşireliği dersinin hemşirelik öğr encilerinin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Hastalar ve Yöntem: Araştırmanın evren ve örneklemini, ilk defa iç hastalıkları hemşireliği dersi alan 55 öğre nciden araştırmacılar tarafından çalışma ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra kendi isteği ile araştırmaya katılmayı kabul eden 45 öğrenci oluşturdu. Veriler sosyo-demografik bilgileri içeren veri toplama formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ile topland ı. Formlar, iç hastalıkları hemşireliği dersinin ilk ve son gününde uygulandı. Verilerin analizinde Varyans analizi, Student t testi ve Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: İç hastalıkları hemşireliği dersi alan öğrencilerin dönem başında eleştirel düşünme eğilim puanı düşük 199.8±14.7 olup dönem sonunda eleştirel düşünme eğilim puanında 226.3±22.7 istatistiksel olarak anlamlı bir artış saptandı p

Kaynakça

  • Kılıç Akça N, Taşçı S. Hemşirelik Eğitimi ve Eleştirel Düşünme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2009;5(2):187-195.
  • Uçan Ö, Taşcı S, Ovayolu N. Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik. Fırat Sağlık Bilimleri Dergisi 2008;1(7):17-27.
  • Henderson A, Winch S, Partner AH. A Conceptual Model For Continuous Clinical Education. Nurse Education Today 2006;26(2):104-109.
  • Kawashima A, Petrini MA. Study of Critical Thinking Skills in Nursing Students and Nurses in Japan. Nurse Education Today 2004;24:286–292.
  • Worrell, JA, Profetto, M.J. Critical Thinking as an Outcome of Context- Based Learning Among Post RN Students, A Literature Review. Nurse Education Today 2007;27:420-426.
  • Martin S. The Theory of Critical Thinking of Nursing. Nursing Education Perspectives 2002;23(5):244-247.
  • Marchigiano G, Eduljee N, Harvey K. Developing Critical Thinking Skills From Clinical Assignments: A Pilot Study on Nursing Students’ Self-Reported Perceptions. Journal of Nursing Management 2011:19(1):143-152.
  • Kökdemir D. Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı, Ankara: 2003.
  • Şenturan L, Alpar ES. Hemşirelik Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2008;12(1):22-30.
  • Öztürk N, Ulusoy H. Lisans ve Yüksek Lisans Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen Faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2008;1(1):15-25.
  • Atay S, Ekim E, Gökkaya S, Sağım E. Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2009;39-46.
  • Akkus Y, Kaplan F, Kaçar N. Kars Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2010;5(15):103-111.
  • Bulut S, Ertem G, Sevil Ü. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Dü şünme Düzeylerinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 2009;2(2):27-38.
  • Küçükgüçlü Ö, Kanbay Y. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri İle Klinik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2011;14(3):21-25.
  • Beşer A, Utku M. Hemşirelik ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi Dokuz Eylül Üniversitesi II. Aktif Eğitim Kurultayı; 2005 04-05 Haziran; İzmir.
  • Zhi-Wen W, Hong-Yu S, Xue W, et al. Comparison On Critical Thinking Disposition in Baccalaureate Nursing Students in Different Grades. Chinese Journal of Nursing Education 2009-03 (Absract) http:// en.cnki.com.cn/Article_en/CJFDTOTAL-ZHHU200903016.htm. Erisim:18.01.2012
  • Arslan Gürol G, Demir Y, Eşer İ, Khorshıd L. Hemşirelerde Eleştirel Düşünme Eğilimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12:1:72-80.
  • Shin KR. Critical Thinking Ability and Clinical Decision-Making Skills Among Senior Nursing Students in Associate and Baccalaureate Programmes in Korea. Journal of Advanced Nursing, 1998;27(2):414-421.
  • Bowles K. The Relationship of Critical-Thinking Skill And The Clinical Judgment Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nursing Education 2000;39(8):373-376
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nazan Kılıç Akça

Sibel Kiper

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Sayı: 4

Kaynak Göster

EndNote Akça NK, Kiper S (01 Aralık 2012) İç Hastalıkları Hemşireliği Dersinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimine Etkisi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 4 250–254.