Purpose: This study was done in order to assess the impact of internal medicine nursing course on nursing students’ critical thinking te ndency. Patients and Methods: Out of 55 first year internal medicine students, 45 formed the sample group who aggreed to join the research after taking the necessary information about it. The data is collected by using data form including sociodemographic information and the informati on collected by the California Critical Thinking Disposition Inventory. Forms are applied on the first and last day of internal medicine nursing course. In the analysis of the data analysis of variance, Student’s t test and Pearson’s correlation analysis was used. Result: While the critical thinking trend grade of internal medicine students’ was low 199.8±14.7 in the beginning of the semester, it has increased significantly 226.3±22.7 in the end of semester p
Amaç: B u çalışma, iç hastalıkları hemşireliği dersinin hemşirelik öğr encilerinin eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Hastalar ve Yöntem: Araştırmanın evren ve örneklemini, ilk defa iç hastalıkları hemşireliği dersi alan 55 öğre nciden araştırmacılar tarafından çalışma ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra kendi isteği ile araştırmaya katılmayı kabul eden 45 öğrenci oluşturdu. Veriler sosyo-demografik bilgileri içeren veri toplama formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ile topland ı. Formlar, iç hastalıkları hemşireliği dersinin ilk ve son gününde uygulandı. Verilerin analizinde Varyans analizi, Student t testi ve Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: İç hastalıkları hemşireliği dersi alan öğrencilerin dönem başında eleştirel düşünme eğilim puanı düşük 199.8±14.7 olup dönem sonunda eleştirel düşünme eğilim puanında 226.3±22.7 istatistiksel olarak anlamlı bir artış saptandı p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Sayı: 4 |