Purpose: The aim of this descriptive study is to determine the level of entrepreneuship and related factors in nursing students. Methods: The study sample consisted of 178 students in a nursing school at a university in Ankara who received education in 2014-2015 academic year and agreed to participate in the study. The data were collected through the Personel Information Form and University Student Entreprenurship Scale USES . Descriptive statistics mean and standard deviation , Wilcoxon Signed Rank test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test and Dunn’s test were used in analyzing the data. Results: The mean age of the students who participated in the study was 21±2.6 years. 28% of those students were in the first year, 32% were in the second year, 23% were in the third year and 27% were in the fourth year. The mean score for the students on the University Student Entreprenurship Scale USES was 136.78±1.68 point as to be considered a high level entrepreneurship. There was a statistically significant difference p
Amaç: Bu tanımlayıcı çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde girişimcilik düzeyinin ve bu düzeyi etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Yöntem: Araştırmanın örneklemi, 2014-2015 öğrenim yılında, Ankara’da bir üniversitenin hemşirelik yüksekokulunda öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 178 öğrencidir. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler Ortalama ve standart sapma , Wilcoxon İşaretli Sıra Testi, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis ve Dunn’s Testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21±2.6 yıl olup, %28’i birinci sınıf, %32’si ikinci sınıf, %23’ü üçüncü sınıfta ve %27’si dördüncü sınıfta öğrenim görmektedir. Öğrencilerin girişimcilik toplam puan ortalaması 136.78±1.68 olup girişimcilik düzeyi yüksek olarak bulunmuştur. Öğrencilerin bir işte çalışma deneyimi, girişimci bir yakının olma ve lider kişilik özelliğine sahip olma durumu ile girişimcilik düzeyi toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 3 |