BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of The Effects of Play Therapy On Problem Behaviors of Children In Women"s Shelter Homes

Yıl 2020, Sayı: 1, 27 - 34, 01.03.2020

Öz

Purpose: The purpose of the study was to determine whether the play therapy had an effect on the problem behaviors in children aged three-six years in women’s shelter homes exposed to various traumatic situations in the study

Kaynakça

  • Aral N, Kandır A, Can Yaşar M. Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı (Geliştirilmiş 2. Baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayınları; 2002.
  • Schweinhart LJ, Weikart DP. Young children grow up: The effects of the Perry Preschool Program on Youths Through Age 15 (Monographs of the High and Scope Educational Research Foundation 7). Ipsilanti, MI. High/Scope Press; 1980.
  • Berrueta-Clement JR, Schweinhart LJ, Barnet WS, Epstain AS, Weikart DP. Changed Lives: The Effects of the Perry Pre-school Program on Youths through Age 19. Ipsilanti: High Scope Press; 1984.
  • Ladd GW. The fourth R. relationships as risks and resources following children transition to school, American Educational Research Association Division E Newsletter 2000;19:9–11.
  • Şehirli N. Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, 2007.
  • Lee KH, Baillargeon RH, Vermunt JK, Wu H, Tremblay RE. Age Differences in The Prevalence of Physical Aggression Among 5–11- Year Old Canadian Boys and Girls. Aggress Behav 2007;33:26–37. [CrossRef]
  • Güven E, Erden G. Çocuğun Algıladığı Evlilik Çatışması ve Davranış Sorunları, Sosyal Politika Çalışmaları Derg 2014;32:33–54.
  • Kadim M. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Etkinliklerine İlişkin Öz-Yeterliklerinin Görev Yapılan Okul Türüne Göre İncelenmesi, NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Derg 2012;2:1–21.
  • Schaefer CE. Foundations of Play Therapy. Çeviri: Tortamış Özkaya B. Oyun Terapisinin Temelleri, 2. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2013. ss.10–53.
  • Özdoğan B. Çocuk ve Oyun, 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; 2000. ss.127–34.
  • Erden G, Altınoğlu Dikmeer İ. Giriş. İçinde: Ryan V, Wilson K (Çeviri editörleri: Erden G, Altınoğlu Dikmeer İ). Case Studies in Non- directive Play Therapy (Yönlendirmesiz Oyun Terapisinde Vaka Çalışmaları), 1. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Ltd.; 2016. ss.1–10.
  • Landreth GL. Play Therapy: The Art of the Relationship, 3. ed. New York: Routledge Taylor & Francis Group; 2012. p.12.
  • Landreth G, Bratton S. Play Therapy. ERIC Digest. Greensboro, NC: ERIC Clearinghouse on Counseling and Student Services. (ERIC Document Reproduction Service No. ED430172); 1999.
  • Öğretir AD. Oyun ve Oyun Terapisi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Derg 2008;22;94–100.
  • Zorlu A. Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Belirtili Çocukların Duygu ve Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, İstanbul, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 2016.
  • İstatistiklerle Çocuk. Statistics on Child 2014. www.tuik.gov.tr/ IcerikGetir.do?istab_id=269 Erişim Tarihi: 13.08.2017.
  • Erbaydar NP. Kadın Sığınmaevleri. http://www.huksam.hacettepe. edu.tr/ Turkce/SayfaDosya/siginmaevi_aylikyazi
  • Haj-Yahia MM, Cohen HC. On the Lived Experience of Battered Women Residing in Shelters. J Fam Viol 2009;24:95–109. [CrossRef]
  • Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık; 2013. s.45.
  • Secher, M. Batı Trakya Örnekleminde Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi 2014.
  • Özbey S, Alisinanoğlu F. Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60–72 aylık çocukların problem davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Derg 2009;2:493–517.
  • Okyay L. Altı Yaş Grubu Çocukların Aile Resimlerinin Sosyo-kültürel Değişkenler ve Davranış Problemleri Açısından Karşılaştırılması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi 2008.
  • Memetali S. Batı Trakya Örnekleminde Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek lisans tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, 2014.
  • Öztuna D, Elhan AH. Gruplar arası ve grup içi karşılaştırma yöntemleri. 2005. Türk Toraks Derneği. http://www.toraks.org.tr/SunuMerkezi/?s =262159252B2A2D5A3E3A5B5F242827
  • Teber M. Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Çocuklarda Görülen Davranış Sorunlarının Çözümüne etkisi, İstanbul, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015.
  • LeBlanc M, Ritchie M. Predictos of play therapy outcomes. Int J Play Ther 1999;8:19–34. [CrossRef]
  • Landret GL, Kot S, Giordano M. Intensive child centered play therapy with child witnesses of domestic violence. Int J Play Ther 1998;7:17– 36. [CrossRef]
  • Yıldız C. Oyun Terapisi ile Bütünleştirilmiş Grup Terapisinin Çocuklar Üzerindeki Utangaçlık Düzeylerine Etkisi, İstanbul, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, 2015.
  • Akman Y. Serbest Oyun, Yapılanmış Oyun ve Model Alma Tekniklerinin Anaokuluna Yeni Başlayan Çocuklarda Görülen Ayrılık Kaygısının Azaltılmasındaki Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 1988;3:99–104.
  • Salter K, Beamish W, Davies M. The Effects of Child-Centered Play Therapy (CCPT) on the Social and Emotional Growth of Young Australian Children With Autism. Int J Play Ther 2016;25:78–90. [CrossRef]
  • Jackson Y, Rump BD, Ferguson K, Brown A. Group Play Therapy for Young Children Exposed to Major Stressors: Comparison of Quantitative and Qualitative Evaluation Methods. J Child Adolesc Group Ther 1999;9:3–16. [CrossRef]

Kadın Konukevlerinde Kalan Çocukların Problem Davranışları Üzerinde Oyun Terapisinin Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2020, Sayı: 1, 27 - 34, 01.03.2020

Öz

Amaç: Araştırmada çeşitli travmatik durumlara maruz kalan kadın konuk evlerindeki üç-altı yaş grubu çocukların problem davranışları üzerinde oyun terapisinin etkisinin olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır

Kaynakça

  • Aral N, Kandır A, Can Yaşar M. Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı (Geliştirilmiş 2. Baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayınları; 2002.
  • Schweinhart LJ, Weikart DP. Young children grow up: The effects of the Perry Preschool Program on Youths Through Age 15 (Monographs of the High and Scope Educational Research Foundation 7). Ipsilanti, MI. High/Scope Press; 1980.
  • Berrueta-Clement JR, Schweinhart LJ, Barnet WS, Epstain AS, Weikart DP. Changed Lives: The Effects of the Perry Pre-school Program on Youths through Age 19. Ipsilanti: High Scope Press; 1984.
  • Ladd GW. The fourth R. relationships as risks and resources following children transition to school, American Educational Research Association Division E Newsletter 2000;19:9–11.
  • Şehirli N. Çocuk Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, 2007.
  • Lee KH, Baillargeon RH, Vermunt JK, Wu H, Tremblay RE. Age Differences in The Prevalence of Physical Aggression Among 5–11- Year Old Canadian Boys and Girls. Aggress Behav 2007;33:26–37. [CrossRef]
  • Güven E, Erden G. Çocuğun Algıladığı Evlilik Çatışması ve Davranış Sorunları, Sosyal Politika Çalışmaları Derg 2014;32:33–54.
  • Kadim M. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Etkinliklerine İlişkin Öz-Yeterliklerinin Görev Yapılan Okul Türüne Göre İncelenmesi, NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Derg 2012;2:1–21.
  • Schaefer CE. Foundations of Play Therapy. Çeviri: Tortamış Özkaya B. Oyun Terapisinin Temelleri, 2. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2013. ss.10–53.
  • Özdoğan B. Çocuk ve Oyun, 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; 2000. ss.127–34.
  • Erden G, Altınoğlu Dikmeer İ. Giriş. İçinde: Ryan V, Wilson K (Çeviri editörleri: Erden G, Altınoğlu Dikmeer İ). Case Studies in Non- directive Play Therapy (Yönlendirmesiz Oyun Terapisinde Vaka Çalışmaları), 1. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Ltd.; 2016. ss.1–10.
  • Landreth GL. Play Therapy: The Art of the Relationship, 3. ed. New York: Routledge Taylor & Francis Group; 2012. p.12.
  • Landreth G, Bratton S. Play Therapy. ERIC Digest. Greensboro, NC: ERIC Clearinghouse on Counseling and Student Services. (ERIC Document Reproduction Service No. ED430172); 1999.
  • Öğretir AD. Oyun ve Oyun Terapisi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Derg 2008;22;94–100.
  • Zorlu A. Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Belirtili Çocukların Duygu ve Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, İstanbul, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 2016.
  • İstatistiklerle Çocuk. Statistics on Child 2014. www.tuik.gov.tr/ IcerikGetir.do?istab_id=269 Erişim Tarihi: 13.08.2017.
  • Erbaydar NP. Kadın Sığınmaevleri. http://www.huksam.hacettepe. edu.tr/ Turkce/SayfaDosya/siginmaevi_aylikyazi
  • Haj-Yahia MM, Cohen HC. On the Lived Experience of Battered Women Residing in Shelters. J Fam Viol 2009;24:95–109. [CrossRef]
  • Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık; 2013. s.45.
  • Secher, M. Batı Trakya Örnekleminde Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi 2014.
  • Özbey S, Alisinanoğlu F. Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60–72 aylık çocukların problem davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Derg 2009;2:493–517.
  • Okyay L. Altı Yaş Grubu Çocukların Aile Resimlerinin Sosyo-kültürel Değişkenler ve Davranış Problemleri Açısından Karşılaştırılması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi 2008.
  • Memetali S. Batı Trakya Örnekleminde Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek lisans tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, 2014.
  • Öztuna D, Elhan AH. Gruplar arası ve grup içi karşılaştırma yöntemleri. 2005. Türk Toraks Derneği. http://www.toraks.org.tr/SunuMerkezi/?s =262159252B2A2D5A3E3A5B5F242827
  • Teber M. Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Çocuklarda Görülen Davranış Sorunlarının Çözümüne etkisi, İstanbul, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2015.
  • LeBlanc M, Ritchie M. Predictos of play therapy outcomes. Int J Play Ther 1999;8:19–34. [CrossRef]
  • Landret GL, Kot S, Giordano M. Intensive child centered play therapy with child witnesses of domestic violence. Int J Play Ther 1998;7:17– 36. [CrossRef]
  • Yıldız C. Oyun Terapisi ile Bütünleştirilmiş Grup Terapisinin Çocuklar Üzerindeki Utangaçlık Düzeylerine Etkisi, İstanbul, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, 2015.
  • Akman Y. Serbest Oyun, Yapılanmış Oyun ve Model Alma Tekniklerinin Anaokuluna Yeni Başlayan Çocuklarda Görülen Ayrılık Kaygısının Azaltılmasındaki Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 1988;3:99–104.
  • Salter K, Beamish W, Davies M. The Effects of Child-Centered Play Therapy (CCPT) on the Social and Emotional Growth of Young Australian Children With Autism. Int J Play Ther 2016;25:78–90. [CrossRef]
  • Jackson Y, Rump BD, Ferguson K, Brown A. Group Play Therapy for Young Children Exposed to Major Stressors: Comparison of Quantitative and Qualitative Evaluation Methods. J Child Adolesc Group Ther 1999;9:3–16. [CrossRef]
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Elif Kılınç

Nalan Saltık

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Sayı: 1

Kaynak Göster

EndNote Kılınç FE, Saltık N (01 Mart 2020) Kadın Konukevlerinde Kalan Çocukların Problem Davranışları Üzerinde Oyun Terapisinin Etkisinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 1 27–34.