Research Article
BibTex RIS Cite

The Investigation of Free Time Management According to Faculty Of Health Sciences Students’ Departments and Some Sociodemographic Variables

Year 2021, , 361 - 369, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.847129

Abstract

Objectives: The aim of this study was to investigate the free time management according to the departments and some sociodemographic variables of health sciences students.
Study Design: The population of the study consisted of 2120 students studying in a faculty of health sciences. 405 students were selected as the sample with stratified sampling method, In this study, data form that questions the sociodemographic characteristics of the participants (age, gender, etc.) and Free Time Management Scale were used. Data were analyzed with descriptive statistics (percent, means etc.), independent samples t test, one way ANOVA test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test and Spearman’s correlation test in SPSS24.0 program.
Results: The obtained data show that the scores of the participants are high in the Free Time Management Scale and its sub-dimensions. It was found that the scores of Nursing department students in the scale programming sub-dimension were higher than the students of Physiotherapy and Rehabilitation and Child Development departments students. It was found that parental attitudes and participation in free time activities may also be effective in the development of free time management skills.
Conclusion: It is foreseen that motivation of university students about free time management and interviews with experts will have a positive effect on skill acquisition. Furthermore, it is thought that information meetings and the provision of counseling services may contribute to the development of healthy family communication, positive parenting attitude. In addition, it is recommended to increase the number of activities in universities in line with the interests of students.

References

  • 1. Adair J. Etkili zaman yönetimi. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık; 2006.
  • 2. Sabuncuoğlu Z, Paşa M. Zaman yönetimi. Bursa: Ezgi Kitabevi; 2002.
  • 3. Gözel E. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Afyonkarahisar; 2009.
  • 4. Tutar H. Zaman yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık; 2007.
  • 5. Demir C, Demir N. Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler ile Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi 2007; 6(1):36-48.
  • 6. Broadhurst R. Managing environments for leisure and recreation, London, GBR:Rotledge; 2001: 3.
  • 7. Sandıkçı M, Günay F. Rekreasyon ve faaliyetlerinin turizm talebine etkileri: Afyonkarahisar örneği, 13. Ulusal Turizm Kongresi; 2012; 1257-1278; Antalya, ISBN: 9786055627263.
  • 8. Özer B, Gelen İ, Öcal S. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıklarının Günlük Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2009; 6(12):235-57.
  • 9. Dumazedier J. Boş Zaman ve Kültür. (Çev: E. Topbas). Ankara: Türk Yurdu Dergisi. No:38;1990.
  • 10. Koçyiğit M, Yıldız M. Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Uygulamaları: Konya Örneği. International Journal of Science Culture and Sport 2014; Special Issue:2: 211-23. doi: 10.14486/IJSCS193
  • 11. Goltz P. [Internet] What to do with your spare time. 2005, [Cited: June 25, 2019] Available from: http://www.seghea.com/homeschool/Time.html.
  • 12. Balcı V. Ankara'daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi 2003; 158: 161-73.
  • 13.Süzer M. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2000; 8(8): 123-33.
  • 14. Tezcan M. Gençlik sosyolojisi. Ankara: Naturel Kitabevi; 2003.
  • 15.Tuncay S. Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2000; 1(1): 244 -51.
  • 16.Wang WC, Kao CH, Huan TC, Wu CC. Free Time Management Contributes to Better Quality of Life: A Study of Undergraduate Students in Taiwan. Journal of Happiness Studies 2011; 12(4): 561-73. doi:10.1007/s10902-010-9217-7
  • 17.Akgül BM, Karaküçük S. Boş Zaman Yönetimi Ölçeği (Geçerlilik Güvenirlik Çalışması). International Journal of Human Science 2015; 12(2):1867-80.
  • 18.Akgül BM, Yenel İF, Karaküçük S. Evaluating Free Time Management and its Relation to Life Satisfaction, Most Participated Leisure Activities and Gender Among Colllege Students in Turkey. Social Sciences and Humanities Journal 2016; 11(2): 1-18.
  • 19.Ayyıldız Durhan TA, Akgül BM, Karaküçük SÜ. Rekreatif Amaçlı Yüzme Sporuyla Uğraşan Bireylerin Boş Zaman Yönetimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2017; 19(4):8-16.
  • 20. Akyürek G, Kars S, Bumin G. Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman ile İlişkili Tutum, Yönetim ve Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2018; 3(2):1-12. https://doi.org/10.31680/gaunjss.408928
  • 21.Yaşartürk F, Akyüz H, Karataş İ. Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi ile Akademik Başarılarını Etkileyen Örgütsel Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2018; 3(2): 233-43. doi:10.25307/jssr.485859
  • 22.Baykut Öteleş Ş. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Kullanma Becerilerinin Akademik Performans Üzerine Etkisi: Sakarya Üniversitesi Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 2018; 5(8):12-21.
  • 23.Alpullu A, Yılgın A. Leisure Time Management in Marmara University and Kilis 7 Aralık University Students Training in Sports Sciences. Turkish Journal of Sport and Exercise 2019; 21(1): 122-28. doi:10.15314/tsed.532245
  • 24.Fişekçioğlu İB, Özsarı A. Leisure Time Management and the Attitudes of Disabled Athletes. International Journal of Science Culture and Sport 2017; 5(4): 302-18. doi:10.14486/IntJSCS694
  • 25.Serdar E, Demirel DH, Demirel M, Çakır, VO. The Relationship Between University Students’ Free Time Management and Academic Success. The Online Journal of Recreation and Sport 2017; 6(4): 72-82. http://doi.org/10.22282/ojrs.2017.22
  • 26. Janicka-Panek T. Selected International Definitions about Young Students’ Leisure Time: Theoretical and Practical Background in Poland. Comparative Professional Pedagogy 2017; 7(1): 43-50. http://dx.doi.org/10.1515/rpp-2017-0006
  • 27.Eranıl AK, Özcan M. Lise Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi Becerisinin İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2018; 6(6): 779-85.
  • 28.Çakır VO. Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri ile Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2017; 2(3): 17-27.

Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Okudukları Bölüm Ve Bazı Sosyodemografik Değişkenlere Göre Boş Zaman Yönetimlerinin İncelenmesi

Year 2021, , 361 - 369, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.847129

Abstract

Amaç: Bu çalışma, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin okudukları bölüm ve bazı sosyodemografik değişkenlere göre boş zaman yönetimlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Çalışma Planı: Araştırmanın evrenini bir sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören 2120 öğrenci oluşturmuştur. Tabakalı örnekleme yöntemi ile 405 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Çalışmada katılımcıların sosyodemografik özelliklerini (yaş, cinsiyet, vb.) sorgulayan veri formu ve Boş Zaman Yönetimi Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, SPSS24.0 programında tanımlayıcı istatistikler (yüzde, ortalama vb.), bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü ANOVA testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi ve Spearman’s korelasyon testi ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Elde edilen veriler, katılımcıların Boş Zaman Yönetimi Ölçeği toplam ve alt boyutlarından elde edilen puanlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin ölçek programlama alt boyutundan aldıkları puanın, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ile Çocuk Gelişimi bölümü öğrencilerine göre yüksek olduğu bulunmuştur. Anne-baba tutumunun ve boş zaman etkinliklerine katılma durumunun da boş zaman yönetimi becerisinin gelişiminde etkili olabileceği saptanmıştır.
Sonuç: Üniversite öğrencilerinin boş zaman yönetimi konusunda motivasyonlarının sağlanmasının ve uzman kişilerle planlanacak söyleşilerin beceri kazanımına olumlu etki edebileceği öngörülmektedir. Ayrıca sağlıklı aile iletişimi, pozitif anne-baba tutumunun geliştirilmesi adına bilgilendirme toplantıları ve danışmanlık hizmetlerinin sunumunun katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Ek olarak, üniversitelerde öğrencilerin ilgileri doğrultusunda etkinlik sayılarının artırılması önerilmektedir.

References

  • 1. Adair J. Etkili zaman yönetimi. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık; 2006.
  • 2. Sabuncuoğlu Z, Paşa M. Zaman yönetimi. Bursa: Ezgi Kitabevi; 2002.
  • 3. Gözel E. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Afyonkarahisar; 2009.
  • 4. Tutar H. Zaman yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık; 2007.
  • 5. Demir C, Demir N. Bireylerin Boş Zaman Faaliyetlerine Katılmalarını Etkileyen Faktörler ile Cinsiyet Arasındaki İlişki: Lisans Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi 2007; 6(1):36-48.
  • 6. Broadhurst R. Managing environments for leisure and recreation, London, GBR:Rotledge; 2001: 3.
  • 7. Sandıkçı M, Günay F. Rekreasyon ve faaliyetlerinin turizm talebine etkileri: Afyonkarahisar örneği, 13. Ulusal Turizm Kongresi; 2012; 1257-1278; Antalya, ISBN: 9786055627263.
  • 8. Özer B, Gelen İ, Öcal S. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Alışkanlıklarının Günlük Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2009; 6(12):235-57.
  • 9. Dumazedier J. Boş Zaman ve Kültür. (Çev: E. Topbas). Ankara: Türk Yurdu Dergisi. No:38;1990.
  • 10. Koçyiğit M, Yıldız M. Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Uygulamaları: Konya Örneği. International Journal of Science Culture and Sport 2014; Special Issue:2: 211-23. doi: 10.14486/IJSCS193
  • 11. Goltz P. [Internet] What to do with your spare time. 2005, [Cited: June 25, 2019] Available from: http://www.seghea.com/homeschool/Time.html.
  • 12. Balcı V. Ankara'daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi 2003; 158: 161-73.
  • 13.Süzer M. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2000; 8(8): 123-33.
  • 14. Tezcan M. Gençlik sosyolojisi. Ankara: Naturel Kitabevi; 2003.
  • 15.Tuncay S. Türkiye’de Gençlik Sorunlarının Psikolojik Boyutu. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2000; 1(1): 244 -51.
  • 16.Wang WC, Kao CH, Huan TC, Wu CC. Free Time Management Contributes to Better Quality of Life: A Study of Undergraduate Students in Taiwan. Journal of Happiness Studies 2011; 12(4): 561-73. doi:10.1007/s10902-010-9217-7
  • 17.Akgül BM, Karaküçük S. Boş Zaman Yönetimi Ölçeği (Geçerlilik Güvenirlik Çalışması). International Journal of Human Science 2015; 12(2):1867-80.
  • 18.Akgül BM, Yenel İF, Karaküçük S. Evaluating Free Time Management and its Relation to Life Satisfaction, Most Participated Leisure Activities and Gender Among Colllege Students in Turkey. Social Sciences and Humanities Journal 2016; 11(2): 1-18.
  • 19.Ayyıldız Durhan TA, Akgül BM, Karaküçük SÜ. Rekreatif Amaçlı Yüzme Sporuyla Uğraşan Bireylerin Boş Zaman Yönetimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2017; 19(4):8-16.
  • 20. Akyürek G, Kars S, Bumin G. Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman ile İlişkili Tutum, Yönetim ve Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2018; 3(2):1-12. https://doi.org/10.31680/gaunjss.408928
  • 21.Yaşartürk F, Akyüz H, Karataş İ. Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi ile Akademik Başarılarını Etkileyen Örgütsel Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2018; 3(2): 233-43. doi:10.25307/jssr.485859
  • 22.Baykut Öteleş Ş. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Kullanma Becerilerinin Akademik Performans Üzerine Etkisi: Sakarya Üniversitesi Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 2018; 5(8):12-21.
  • 23.Alpullu A, Yılgın A. Leisure Time Management in Marmara University and Kilis 7 Aralık University Students Training in Sports Sciences. Turkish Journal of Sport and Exercise 2019; 21(1): 122-28. doi:10.15314/tsed.532245
  • 24.Fişekçioğlu İB, Özsarı A. Leisure Time Management and the Attitudes of Disabled Athletes. International Journal of Science Culture and Sport 2017; 5(4): 302-18. doi:10.14486/IntJSCS694
  • 25.Serdar E, Demirel DH, Demirel M, Çakır, VO. The Relationship Between University Students’ Free Time Management and Academic Success. The Online Journal of Recreation and Sport 2017; 6(4): 72-82. http://doi.org/10.22282/ojrs.2017.22
  • 26. Janicka-Panek T. Selected International Definitions about Young Students’ Leisure Time: Theoretical and Practical Background in Poland. Comparative Professional Pedagogy 2017; 7(1): 43-50. http://dx.doi.org/10.1515/rpp-2017-0006
  • 27.Eranıl AK, Özcan M. Lise Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi Becerisinin İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2018; 6(6): 779-85.
  • 28.Çakır VO. Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri ile Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2017; 2(3): 17-27.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Nursing
Journal Section Research Articles
Authors

Tuğba Aydın Yıldırım

Publication Date April 1, 2021
Submission Date September 26, 2019
Published in Issue Year 2021

Cite

EndNote Aydın Yıldırım T (April 1, 2021) The Investigation of Free Time Management According to Faculty Of Health Sciences Students’ Departments and Some Sociodemographic Variables. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 2 361–369.