BibTex RIS Cite

Individual Innovation Behavior of Nurses and Investigation of Factors Affecting These Behaviors

Year 2020, Issue: 2, 310 - 315, 01.06.2020

Abstract

Objective: To examine the individual innovation behaviors and influencing factors of nurses.Materials and Methods: This descriptive study was conducted in a state hospital, located in a province in eastern Turkey on nurses working there from April to June 2018. The sample of the study consisted of 150 nurses working in intensive care clinics n: 55 and medical/surgical clinics n: 95 . Permission was taken from the authors who conducted the adaptation of the scales, institutions and nurses. Data were evaluated by number, percentage, mean, independent t-test, Kruskal-Wallis and Pearson correlation analysis.Results: The mean age of the nurses participating in the study was 28.42±6.18, 70% were women and 57.3% were undergraduate. The total scale score of the individual innovation of the nurses was 70.71±9.79. Considering the factors affecting the individual innovation of nurses; gender, marital status, educational status, economic status, occupational experience, the workload of the clinic, weekly working hours, participation in professional activities and age were not affected p>0.05 . However, participation in professional research and love of the profession variables have been found to affect individual innovation p

References

  • Kara Yılmaz D. Innovation in nursing practices. Global Journal on Advances in Pure & Applied Sciences 2015;7:170–4. [CrossRef]
  • Sarıoğlu A. Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşirelikte geçerlik ve güvenirliği. Atatürk Üniversitesi: Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2014.
  • Tarhan M, Doğan P. Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik davranışları ile otonomi düzeyleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Derg 2017;5:51–8.
  • International Council of Nurses. Delivering quality, serving communities: Nurses leading care innovations. International Council of Nurses, Switzerland, 2009.
  • Kartal H, Kantek F. Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg 2018;5:57–63. [CrossRef]
  • Joseph ML. Organizational culture and climate for promoting innovativeness. J Nurs Admin 2015;45:172–8. [CrossRef]
  • Herdman EA. (Çeviri Korkmaz ÖY). Hemşirelik ve yenilikçilik. HEAD 2009;6:2–4. https://www.journalagent.com/kuhead/pdfs/ KUHEAD_6_2_2_4.pdf
  • Korucu AT, Olpak YZ. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2015;5:111–27. https://dergipark. org.tr/tr/download/article-file/71848
  • Kılıçer K, Odabaşı HF. Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 2010;38:150–64. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/87448
  • Hughes F. Nurses at the forefront of innovation. Int Nurs Rev 2006;53:94–101. [CrossRef]
  • Satıoğlu Kemer A, Altuntaş S. Bireysel yenilikçilik ölçeği’nin hemşireliğe uyarlanması: Türkçe geçerlik - güvenirlik çalışması. HEAD 2017;14:52–61. [CrossRef]
  • Sönmez B, Yıldırım A. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin yenilikçi davranışları ve yenilikçi davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi: niteliksel bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg 2014;2:49–59. [CrossRef]
  • Dy Bunplin JJ, Chapman S, Blegen M, Spetz J. Differences in innovative behavior among hospital-based registered nurses. J Nurs Adm 2016;46:122–7. [CrossRef]
  • Özgür H. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 2013;9:409–20. http://www.acarindex.com/dosyalar/ makale/acarindex-1423908753.pdf
  • Başoğlu M, Durmaz Edeer A. X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Derg 2017;6:77–84. https://dergipark.org.tr/en/download/ article-file/372159
  • Çuhadar Ç, Bülbül T, Ilgaz G. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedogojik eğitim yeterlilikleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online 2013;12:797–807.
  • Yiğit S, Aksay K. Comparison between generation X and generation Y in terms of individual innovativeness behavior: the case of Turkish health professionals. Int J Bus Adm 2015;6:106–17. [CrossRef]
  • Ertuğ N, Kaya H. Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Yenilikçiliğin Önündeki Engellerin İncelenmesi. HEAD 2017;14 3:192–7. [CrossRef]
  • Demiralay R, Bayır EA, Gelibolu MF. Öğrencilerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşlukları ilişkisinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Derg 2016;5:161–7.
  • Parzefall M-R, Seeck H, Leppänen A. Employee innovativeness in organizations: a review of the antecedents. Finn J Bus Econom 2008;2:165–82.
  • Xu Z, Chen H. Research and practice on basic composition and cultivation pattern of college students’ innovative ability. Int Educ Stud 2010;3:51–5. [CrossRef]
  • Kavaklı Ö, Uzun Ş, Arslan F. Yoğun bakım hemşirelerinin profesyonel davranışlarının belirlenmesi. Gülhane Tıp Derg 2009;51:168–73.
  • Taşkın Yılmaz F, Tiryaki Şen H, Demirkaya F. Başhemşirelerin yenilikçilik ve risk alma davranışlarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bil Derg 2014;3:147–54. [CrossRef]
  • Clement-O’Brien K, Polit DF, Fitzpatrick JJ. Innovativeness of nurse leaders. J Nurs Manage 2011;19:431–8. [CrossRef]
  • Kılıç H, Ayvaz Tuncel Z. İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Derg 2014;4:25‐37. https://pdfs.semanticscholar.org/debc/7e83e89690166f56a8c44bd a8bb211043d60.pdf

Hemşirelerin Bireysel Yenilikçilik Davranışları ve Bu Davranışları Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Year 2020, Issue: 2, 310 - 315, 01.06.2020

Abstract

Amaç: Hemşirelerin bireysel yenilikçilik davranışlarının ve etkileyen faktörlerin incelenmesidir.Gereç Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Araştırma, Türkiye’nin doğusunda yer alan bir ilin devlet hastanesinde çalışan hemşirelerde Nisan-Haziran 2018 tarihlerinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini yoğun bakım kliniklerinde n: 55 ve dahili/cerrahi kliniklerde n: 95 çalışan toplam 150 hemşire oluşturmuştur. Araştırma için ölçeğin uyarlamasını yapan yazarlardan, kurumdan ve hemşirelerden izin alınmıştır. Veriler sayı, yüzde, ortalama, bağımsız gruplarda student t testi, Kruskall Wallis ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalaması 28,42±6,18, %70’i kadın ve %57,3’ü lisans mezunudur. Hemşirelerin bireysel yenilikçilik toplam ölçek puanı 70,71±9,79 bulunmuştur. Hemşirelerin bireysel yenilikçiliklerini etkileyen faktörlere bakıldığında; cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, ekonomik durum, mesleki deneyim, çalışılan klinik, kliniğin iş yoğunluğu, haftalık çalışma saati, mesleki etkinliklere katılma durumu ve yaş gibi değişkenlerin etkilemediği bulunmuştur p>0,05 . Bununla birlikte mesleği sevme durumu ve meslek ile ilgili araştırma faaliyetlerine katılma durumunun bireysel yenilikçiliği etkilediği saptanmıştır p

References

  • Kara Yılmaz D. Innovation in nursing practices. Global Journal on Advances in Pure & Applied Sciences 2015;7:170–4. [CrossRef]
  • Sarıoğlu A. Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşirelikte geçerlik ve güvenirliği. Atatürk Üniversitesi: Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Erzurum, 2014.
  • Tarhan M, Doğan P. Hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik davranışları ile otonomi düzeyleri arasındaki ilişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Derg 2017;5:51–8.
  • International Council of Nurses. Delivering quality, serving communities: Nurses leading care innovations. International Council of Nurses, Switzerland, 2009.
  • Kartal H, Kantek F. Hemşirelikte İnovasyon Örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg 2018;5:57–63. [CrossRef]
  • Joseph ML. Organizational culture and climate for promoting innovativeness. J Nurs Admin 2015;45:172–8. [CrossRef]
  • Herdman EA. (Çeviri Korkmaz ÖY). Hemşirelik ve yenilikçilik. HEAD 2009;6:2–4. https://www.journalagent.com/kuhead/pdfs/ KUHEAD_6_2_2_4.pdf
  • Korucu AT, Olpak YZ. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2015;5:111–27. https://dergipark. org.tr/tr/download/article-file/71848
  • Kılıçer K, Odabaşı HF. Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 2010;38:150–64. https://dergipark.org.tr/tr/ download/article-file/87448
  • Hughes F. Nurses at the forefront of innovation. Int Nurs Rev 2006;53:94–101. [CrossRef]
  • Satıoğlu Kemer A, Altuntaş S. Bireysel yenilikçilik ölçeği’nin hemşireliğe uyarlanması: Türkçe geçerlik - güvenirlik çalışması. HEAD 2017;14:52–61. [CrossRef]
  • Sönmez B, Yıldırım A. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin yenilikçi davranışları ve yenilikçi davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi: niteliksel bir çalışma. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Derg 2014;2:49–59. [CrossRef]
  • Dy Bunplin JJ, Chapman S, Blegen M, Spetz J. Differences in innovative behavior among hospital-based registered nurses. J Nurs Adm 2016;46:122–7. [CrossRef]
  • Özgür H. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg 2013;9:409–20. http://www.acarindex.com/dosyalar/ makale/acarindex-1423908753.pdf
  • Başoğlu M, Durmaz Edeer A. X ve Y kuşağındaki hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bireysel yenilikçilik farkındalıklarının karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Derg 2017;6:77–84. https://dergipark.org.tr/en/download/ article-file/372159
  • Çuhadar Ç, Bülbül T, Ilgaz G. Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedogojik eğitim yeterlilikleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online 2013;12:797–807.
  • Yiğit S, Aksay K. Comparison between generation X and generation Y in terms of individual innovativeness behavior: the case of Turkish health professionals. Int J Bus Adm 2015;6:106–17. [CrossRef]
  • Ertuğ N, Kaya H. Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Yenilikçiliğin Önündeki Engellerin İncelenmesi. HEAD 2017;14 3:192–7. [CrossRef]
  • Demiralay R, Bayır EA, Gelibolu MF. Öğrencilerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşlukları ilişkisinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Derg 2016;5:161–7.
  • Parzefall M-R, Seeck H, Leppänen A. Employee innovativeness in organizations: a review of the antecedents. Finn J Bus Econom 2008;2:165–82.
  • Xu Z, Chen H. Research and practice on basic composition and cultivation pattern of college students’ innovative ability. Int Educ Stud 2010;3:51–5. [CrossRef]
  • Kavaklı Ö, Uzun Ş, Arslan F. Yoğun bakım hemşirelerinin profesyonel davranışlarının belirlenmesi. Gülhane Tıp Derg 2009;51:168–73.
  • Taşkın Yılmaz F, Tiryaki Şen H, Demirkaya F. Başhemşirelerin yenilikçilik ve risk alma davranışlarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bil Derg 2014;3:147–54. [CrossRef]
  • Clement-O’Brien K, Polit DF, Fitzpatrick JJ. Innovativeness of nurse leaders. J Nurs Manage 2011;19:431–8. [CrossRef]
  • Kılıç H, Ayvaz Tuncel Z. İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Derg 2014;4:25‐37. https://pdfs.semanticscholar.org/debc/7e83e89690166f56a8c44bd a8bb211043d60.pdf
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Altun Baksi

Hamdiye Arda Sürücü

Gülfidan Kurt

Publication Date June 1, 2020
Published in Issue Year 2020Issue: 2

Cite

EndNote Baksi A, Sürücü HA, Kurt G (June 1, 2020) Hemşirelerin Bireysel Yenilikçilik Davranışları ve Bu Davranışları Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2 310–315.