BibTex RIS Kaynak Göster

Determining The Social Media Usage Characteristics of School of Health Students In Professional Organizat Ions

Yıl 2019, Sayı: 2, 190 - 195, 01.06.2019

Öz

Objectives: This study is in the descriptive design and has been planned to determine social media use characteristics of school of health students in professional organizations. Study Design: The data were collected from 461 participants studying at a school of health in March 2016. The questionnaire form, prepared by the author and in comformance with literature, was used in collecting the data. Results: It was determined that 42.1% of the participants spent 3-4 hours on the Internet in a day. 77.4% of the participant students used social media for the purpose of research. 23% of them became members of a professional group through social media. Conclusion: The vast majority of students spend much time on social media. Social media use is high for a professional subject. In order to emphasize the importance of professional organization, it is recommended that seminars on efficient use of social media be organized at high schools or universities where education and training are provided on health. Additionally, the importance of social media use and being members of professional communities through social media should be emphasized in the curricula of vocational lessonsincluding deontology and interpersonal relations

Kaynakça

  • Koelbel PW, Fuller SG. Misener TR. Job satisfaction of nurse practitioners: an analysis using Herzberg’ s Theory. Nurse Pract 1991;43, 46-52, 55-6.
  • Gözüm S, Ünsal A, Demirci P ve ark. Hemşirelerin mesleki örgütler ve dergilere ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Derg 2000; 3:19-28.
  • Ataman P. Mesleki Örgütlenme. Türkiye 9. Gıda Kongresi; 24-26 Mayıs, Bolu 125, Kongre Özet Kitabı, 2006; 125-6.
  • Karaöz S. Hemşirelerin politik gücü. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2004; 8: 30-6.
  • Kietzmann JH, Hermkens, K, McCarthy IP. Et al. Social media? get serious Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons, 2011; 54, 241-51. [CrossRef]
  • Çobaner AA & Işık T. Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının yarar ve risklerinin tıp etiği bağlamında tartışılması. Discussing the benefits and risks of social media use among nurses in the context of medical ethics. Türkiye Biyoetik Dergisi, 2014; 1: 137-48.
  • Sharma P, Kaur PD. Effectiveness of web-based social sensing in health information dissemination—A review. Telematics and Informatics, 2017; 34:19-25. [CrossRef]
  • Şener E, Samur M. “Sağlığı geliştirici bir unsur olarak sosyal medya: facebook’ta sağlık”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Derg, 2013; 2, 508-23.
  • Kayabalı K. İnternet ve sosyal medya evreninde sağlık. İyi Klinik Uygulamalar Derg (İKU), 2011; 25: 14–20.
  • Barry J. &Hardiker NR. Advancing nursing practice through social media: A global perspective. Online J of Issues in Nurs, 2012;17:5. [CrossRef]
  • Treem JW, & Leonardi PM. Social media use in organizations: exploring the affordances of visibility, editability, persistence, and association. annals of the International communication association, 2013; 36:143-89. [CrossRef]
  • Haberli M. Yeni bir örgütlenme biçimi olarak sanal cemaatler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2012; 1: 118-34.
  • Mendi B. Sağlık iletişiminde sosyal medyanın kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar. Journal of Marmara University Social Sciences Institute/Öneri, 2015; 11:275-90. [CrossRef]
  • Vural A, Beril Z, Bat M. Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 2010; 20: 3348–82.
  • Grajales III, FJ, Sheps S, Ho K, et al. Social media: A review and tutorial of applications in medicine and health care. Journal of Medical Internet Research, 2014; 16, e13. [CrossRef]
  • Kaya O, Gölbaş A, Selim S. Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenlerinin önem-performans analiziyle incelenmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği, VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-31 Mayıs 2015, Muğla, Kongre Full Text Book, ss:5.
  • Korkmaz M, Kılıç B, Demiray E. ve ark. “Hemşirelerin sosyal medya kullanımı ve yaptıkları işe karşı algı düzeyinin uygulamalı bir örneği.” Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2015;4:59- 84. [CrossRef]
  • Scott DM. The New rules of marketing and pr: how to use social media [İnternet]. John Wiley & Sons, 2010. http://dragossorinnicula. ro/wp-content/uploads/2011/12/TheNew-Rules-of-Marketing-and- PR.pdf (Erişim tarihi: 28.03.2019).
  • McNab C. What social media offers to health professionals and citizens. Bulletin of the World Health Organization, 2009; 87: 566-76. [CrossRef]
  • Schmitt TL, Sims-Giddens SS, & Booth RG. Social media use in nursing education. Online J Issues Nurs, 2012; 17: 10-8. [CrossRef]
  • College of Nurses of Ontario. Survey says. Nurses weigh in on social media and professionalism, the standard, College of Nurses of Ontario, 2012;37:14-5. http://www.cno.org/Global/4LearnAboutSta ndardsAndGuidelines/pubs/ mag/TSMVol37No2.pdf (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Yiğit R, Esenay FI, Derebent E. Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi, 2007;11:1-12.
  • Küçükoğlu S, Çelebioğlu A, Miroğlu A. ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin mesleki dernekler hakkındaki bilgi ve farkındalıkları. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 2014;3:9-14. http://dergi. cumhuriyet.edu.tr/cumunuj/article/view/1008002566/pdf_9 (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Kahriman İ, Mumcu HK, Kaptan D. ve ark. Bir üniversite hastanesinin pediatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin mesleki dernekler ile ilgili görüşleri, 2015; 3: 132-41. [CrossRef]

Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Mesleki Örgütlenmede Sosyal Medya Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi

Yıl 2019, Sayı: 2, 190 - 195, 01.06.2019

Öz

Amaç: Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma, sağlık yüksekokulu öğrencilerinin mesleki örgütlenmede sosyal medya kullanım özelliklerinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışma Planı: Veriler 2016 mart ayında bir sağlık yüksekokulunda 461 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların %42.1’i internette günde 3-4 saat zaman geçirmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %77.4’ü araştırma yapmak için sosyal medyayı kullanmıştır. Katılımcıların %23’ü sosyal medya aracılığıyla mesleki bir gruba üye olmuşlardır. Sonuç: Öğrencilerin büyük çoğunluğu sosyal medyada fazla zaman geçirmektedir. Sosyal medyayı mesleki bir konu için kullanım oranları fazladır. Mesleki örgütlenmenin önemini vurgulamak için üniversitelerin sağlıkla ilgili eğitim veren okullarında sosyal medyanın etkin kullanımı üzerine seminerler verilmesini; sosyal medya üzerindeki mesleki topluluk, grup ve sayfalara üyeliğin öneminin deontoloji, kişilerarası ilişkiler ve diğer mesleki derslerin müfredatlarında yer verilmesi önerilmiştir

Kaynakça

  • Koelbel PW, Fuller SG. Misener TR. Job satisfaction of nurse practitioners: an analysis using Herzberg’ s Theory. Nurse Pract 1991;43, 46-52, 55-6.
  • Gözüm S, Ünsal A, Demirci P ve ark. Hemşirelerin mesleki örgütler ve dergilere ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Derg 2000; 3:19-28.
  • Ataman P. Mesleki Örgütlenme. Türkiye 9. Gıda Kongresi; 24-26 Mayıs, Bolu 125, Kongre Özet Kitabı, 2006; 125-6.
  • Karaöz S. Hemşirelerin politik gücü. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 2004; 8: 30-6.
  • Kietzmann JH, Hermkens, K, McCarthy IP. Et al. Social media? get serious Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons, 2011; 54, 241-51. [CrossRef]
  • Çobaner AA & Işık T. Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının yarar ve risklerinin tıp etiği bağlamında tartışılması. Discussing the benefits and risks of social media use among nurses in the context of medical ethics. Türkiye Biyoetik Dergisi, 2014; 1: 137-48.
  • Sharma P, Kaur PD. Effectiveness of web-based social sensing in health information dissemination—A review. Telematics and Informatics, 2017; 34:19-25. [CrossRef]
  • Şener E, Samur M. “Sağlığı geliştirici bir unsur olarak sosyal medya: facebook’ta sağlık”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Derg, 2013; 2, 508-23.
  • Kayabalı K. İnternet ve sosyal medya evreninde sağlık. İyi Klinik Uygulamalar Derg (İKU), 2011; 25: 14–20.
  • Barry J. &Hardiker NR. Advancing nursing practice through social media: A global perspective. Online J of Issues in Nurs, 2012;17:5. [CrossRef]
  • Treem JW, & Leonardi PM. Social media use in organizations: exploring the affordances of visibility, editability, persistence, and association. annals of the International communication association, 2013; 36:143-89. [CrossRef]
  • Haberli M. Yeni bir örgütlenme biçimi olarak sanal cemaatler. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2012; 1: 118-34.
  • Mendi B. Sağlık iletişiminde sosyal medyanın kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar. Journal of Marmara University Social Sciences Institute/Öneri, 2015; 11:275-90. [CrossRef]
  • Vural A, Beril Z, Bat M. Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 2010; 20: 3348–82.
  • Grajales III, FJ, Sheps S, Ho K, et al. Social media: A review and tutorial of applications in medicine and health care. Journal of Medical Internet Research, 2014; 16, e13. [CrossRef]
  • Kaya O, Gölbaş A, Selim S. Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenlerinin önem-performans analiziyle incelenmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği, VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-31 Mayıs 2015, Muğla, Kongre Full Text Book, ss:5.
  • Korkmaz M, Kılıç B, Demiray E. ve ark. “Hemşirelerin sosyal medya kullanımı ve yaptıkları işe karşı algı düzeyinin uygulamalı bir örneği.” Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2015;4:59- 84. [CrossRef]
  • Scott DM. The New rules of marketing and pr: how to use social media [İnternet]. John Wiley & Sons, 2010. http://dragossorinnicula. ro/wp-content/uploads/2011/12/TheNew-Rules-of-Marketing-and- PR.pdf (Erişim tarihi: 28.03.2019).
  • McNab C. What social media offers to health professionals and citizens. Bulletin of the World Health Organization, 2009; 87: 566-76. [CrossRef]
  • Schmitt TL, Sims-Giddens SS, & Booth RG. Social media use in nursing education. Online J Issues Nurs, 2012; 17: 10-8. [CrossRef]
  • College of Nurses of Ontario. Survey says. Nurses weigh in on social media and professionalism, the standard, College of Nurses of Ontario, 2012;37:14-5. http://www.cno.org/Global/4LearnAboutSta ndardsAndGuidelines/pubs/ mag/TSMVol37No2.pdf (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Yiğit R, Esenay FI, Derebent E. Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi, 2007;11:1-12.
  • Küçükoğlu S, Çelebioğlu A, Miroğlu A. ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin mesleki dernekler hakkındaki bilgi ve farkındalıkları. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 2014;3:9-14. http://dergi. cumhuriyet.edu.tr/cumunuj/article/view/1008002566/pdf_9 (Erişim Tarihi: 28.03.2019)
  • Kahriman İ, Mumcu HK, Kaptan D. ve ark. Bir üniversite hastanesinin pediatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin mesleki dernekler ile ilgili görüşleri, 2015; 3: 132-41. [CrossRef]
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gül Ergün

Beste Keskin

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Sayı: 2

Kaynak Göster

EndNote Ergün G, Keskin B (01 Haziran 2019) Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Mesleki Örgütlenmede Sosyal Medya Kullanım Özelliklerinin Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2 190–195.